Gå til innhold

Uke 23 UL i dag + startet tvillingvogn jakt

Sol med 2!

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har vært på ul i dag (u23). Det er så utrolig gøy å se de to små som lekrer/småsloss med hverandre der inne. Det er jo masse liv inni her nå, så jeg er jo ikke direkte bekymret for dem lenger, men det er veldig ålreit å få bekreftet at alt er iorden!

Vi venter fortsatt gutt og jente (var litt usikre på jenta sist). Gutten er litt større enn jenta på hodemålet, men litt mindre på lårbeinet. De er nok trolig ganske like. I dag lå de oppå hverandre, på tvers med hver sin pose og sammenvokst morkake. Jenta ligger nederst og blir "storesøster".

Etter UL timen startet vi vognjakten. Oj, så vanskelig det er. Synes mange av vognene er veldig trange, ikke store plassen når du får to softbag'er oppi. Lurer litt på om vi skal satse på to hardbag'er, men da må vi ha ny bil også, som vogna kan kjøres rett inn i . Orker ikke drive å ta av å på de bagene hele tida. Vi får kikke litt til, men det ligger mest an til Emmaljunga eller Tautonia for øyeblikket.

Nå er det på tide med litt søvn. Har gått ned til 30% jobbing nå, og skal ikke jobbe onsdag og fredag. Deilig med noen hele dager fri, samtidig som det er godt med litt sosialt samvære på jobben ennå.

Fortsetter under...

Så godt å få sett at barna har det godt! Jeg gleder meg vanvittig mye til UL neste torsdag... snart 11 uker siden sist!

Jeg har også sett på vogner... Butikkdama målte Teutonia - det står den går greit inn dører på 80 cm.. MEN - etter målinga vår er jeg litt i tvil.. målbåndet viste noe over 81...

Ellers - er ikke den største forskjellen på Emmaljunga og Tautonia at T har svingbart fremhjul - eller tar jeg helt feil?

Er også overraska over hvor små noen vogner er inni.. Har du sett Brio sin vogn? Ufattelig liten...

så bra at nurkene har det bra.. alltid gøy å se på de på ul.. tror også det er bra å trappe ned jobbingen... tro meg plutselig daler formen og du må spare og hente deg opp masse energi.. men skjønner jo at det er koselig med litt sosialt på jobben. jeg ble selv 100 sm fra uke 20-21 men skjønner jo at folk jobber. på ullevål hvor jeg går sier de at du bør trappe ned fra uke 20 men stoppe helt fra uke 24. det forebygger problemer og for tidlig fødsel

vogn ja.. jammen ikke lett. jeg var veldig på at jeg ville ha hardbagger. vi har kjøpt tfk med hardbagger ( bestilt fra nederland.. sparte masse penger.. fikk den etter fem dager på døra) hardbaggene er veldig lange og er vel av de største tvilling baggene.. ja de tar plass i bilen.. men er himla enkle å ta av vognen og bare å sette de oppå hverandre i bilen.. regner med å bruke de i ca 6...7 mnd hvertfall.. god plass selv med dunpose. jeg får mine i mars og vil jo har de vinter/vår, hele sommeren og en stund på hørsten tror jeg. mange syns det er domt å allerede da flytte de mot deg.. men det syns ikke jeg blir noe problem.. er stor kikkeluke og ryggen i sportsdelen kan legges helt ned.. skal bruke dunposene da.. en kan selvfølgelig kjøpe softbagger til sportsdelen og.. men jeg mener det holder med poser.. og er gode seler når en får behov for det. sportsdelen er vedlig stor... denne vognen kan barna ha helt til det er slutt med vogn.. i tilegg sove godt i den fordi ryggen kan legges helt ned.. dette kan en ikke i alle vogner.

vognen er god å trille og meget solid. har hørte bare gode ord om den fra de med trvillinger og en.. gleder meg masse til å bruke den jeg..

oj det var en lang liten anbefaling fra meg...

Ååå det er så kjekt med UL... Ser fram til det lang tid i forveien :) Godt at dei koser seg inne i magen!!

Den vognjungelen er intens... Vi har gjort det samme som bøllefrøene, bestilt fra Nederland. Har fått mail at vogna er sendt, er kjempespent på når den kjem! Valgte TFK pga dei store hardbaggene, lett å ta på/av baggene, vogna blir liten sammenslått, og er forholdsvis smal og lett... Blir ein del inn/ut av bil for vår del. Og så er den fin då!!

Ser elles at mange velger teutonia, virka bra den med svinghjul framme... Vi har teutonia til vår jente på 2,5, og den brukte vi fra fødsel og fram til nå. Fungerte greit med softbag, skifta den ut med vinterpose etter ca 1/2 år (vinter). Eneste eg har å utsette på den vogna er at den har blitt "slarkete" etter å ha blitt lagt sammen ofte, men det er kanskje å forvente etter 2 år :)

Lykke til med vognjakten! Vi har alle ulike ønsker og bruksbehov, så det er godt å høre andre sine kriterier og valg. Godt når en først har tatt et valg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...