Gå til innhold

Kan alle som har kjøkken være så snille å svare på et spm? :-)

Anbefalte innlegg

Hva er en god arbeidshøyde for kvinner flest? (jeg er 166cm)

Vi har kjøpt kjøkken på kvik og det blir 95cm... Syns det virket veldig høyt når vi skrudde det opp på veggen. Det er jeg som er mest på kjøkkenet for å si det sånn.

Foreldrene mine sier 90cm er normalt.

Hva syns dere? Er det noen måte å regne dette ut på? Prøvde å google, men fant ikke noe.

Fortsetter under...

Normal benkehøyde er 90 cm. Vet den var noe lavere før, derfor mange eldre kjøkken er rundt 85 cm.. Jeg vil si god arbeidshøyde for deg er 90 cm. Men det er mulig de kan kutte sokkelen eller sette lavere sokkelbein?

Annonse

Hi hi :-) Jeg satset selvfølgelig på at _alle_ ville svare meg da! Men akkurat nå har ikke jeg kjøkken.... Alt står i bokser og rot over hele huset.. :-/ Gleder meg til å få det ferdig!

Hah! Det var det jeg VISSTE! Jeg har klaget over arbeidhøyden på kjøkkenet vårt, jeg synes det er litt lavt, og jeg stanger hodet i viften når jeg steker.

Jeg er 162cm, og kjøkkenbenken er 85cm!

Vi har vel normal høyde, eller fikk lagt på ett par cm. Er alt for lavt for meg, men er 178 da.

Du bør tilpasse din høyde om du jobber der mye.

Ikke noe særlig å lage mat til et selsakp i mange timer og ha vondt i ryggen under selskapet feks.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...