april08baby Skrevet 24. januar 2008 #1 Del Skrevet 24. januar 2008 Uff... ja jeg gjør rett og slett det. Jeg er nå gravid med nummer 2 og er plaget med bekkenløsningssmerter. Jeg er nå 27 uker på vei og skal nok holde ut.. Det som skremmer meg er tanken på å bli gravid igjen. Jeg har nok allti sett for meg at vi skulle ha 3 små hvis det var mulig. Det er jo ofte en blir verre for hvert svangerskap og da kan jeg jo bare tenke meg hvordan ett evt nytt svangerskap kan bli. En ting er smertene og immobiliteten jeg må holde ut, men det går så utover sønnen og mannen min. Tenk da hvordan det hadde blitt ved ett evt 3.svangerskap og mannen min måtte ta seg av to små.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136643200-f%C3%B8ler-meg-ufrivillig-sterilisert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
april08baby Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg sendte visst det innlegget før jeg var ferdi.. Sitter dere med de samme tankene? Ikke misforså meg, jeg er uendelig lykkelig for den sønnen jeg allerede har og barnet som er på vei. Jeg er jo heldi som skal få nr 2. I det siste har jeg nesten gått gjennom en slags sorgprosess med å venne meg til tanken på at dette kanskje er siste svangerskap. Må det være det...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136643200-f%C3%B8ler-meg-ufrivillig-sterilisert/#findComment-136643262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Del Skrevet 25. januar 2008 nei, det MÅ ikke vere det! Jeg hadde det litt som deg etter 2 svangerskap med bekkenløsning, og der plagene varte noen år etter nr 2. Da vegret jeg meg lenge, og så ingen mulighet for å prøve på igjen. Men nå er jeg igang med nr 3! :-) Og jeg er i 11. uke uten store problem med bekkenet! Har kjent i det, men det gav seg igjen, og jeg har tro på at jeg skal klare å utsette smertene litt til! Grunnen til min optimisme nå, er at jeg har funnet hvilken treningsform som virker på meg, og denne kan jeg ennå klare ( i litt forsiktig grad) for å forebygge bekkensmertene. Jeg vet også at jeg kan bli frisk igjen ved hjelp av denne treningen (Britt Stuge-modellen) etter fødselen. Finn en fysioterapeut som er opplært i denne treningsmetoden, så får du nok sorgprosessen på avstand! Lykke til med både nr 2 nå...og nr 3 etter noen år med trening, kanskje?! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136643200-f%C3%B8ler-meg-ufrivillig-sterilisert/#findComment-136645986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nosa Skrevet 26. januar 2008 #4 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei! Jeg har hatt to svangerskap med bekkenløsning, den første gangen jobbet jeg frem til jeg fikk premature rier ca. 3 måneder før termin, alt gikk bra også fordi vi bare hadde oss to og tenke på, altså ikke eldre barn og ta hensyn til. Andre gangen fikk jeg store bekken og ryggproblemer nesten med en gang og gikk sykmeldt nesten hele svangerskapet. Det var veldig tungt. Nå er jeg gravid igjen, ikke helt planlagt da. Har vært sykmeldt siden ca uke 16, har en jobb som ikke er særlig å kombinere med bekken plager, men denne gangen går det faktisk bedre. Forrige gang brukte jeg mye krykker de tre siste månedene, men det har jeg unngått nå. Fikk ikke levert og hentet i barnehagen sist, men det gjør jeg fortsatt hver dag denne gangen. Er veldig flink til å kjøre mitt eget tempo nå, vet godt hva som fungerer og ikke fungerer, og har sluttet og presse meg for alt og alle. Vet forresten om ei som har fire barn der barn nr. 2 var det verste med bekkenløsning, hun hadde ikke problem i hele tatt med nr. 3 og 4!! Så det kan gå bra selv om svangerskap nr 2 er tøft!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136643200-f%C3%B8ler-meg-ufrivillig-sterilisert/#findComment-136655136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå