Gå til innhold

Hvor mye tror dere taksten øker når vi har gjort følgende på huset vårt:

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Bytta kjøkken

-Lagt nye gulv over alt

- Malt alle rom i moderne farger

- Bygd stor terrasse

- Bygd stor dobbelgarasje.

- Bytta parafin - og vedovn.

Fortsetter under...

Skrevet

er vanskelig å si, det enkleste er vel å få en sånn gratis takst...

men vi la nye gulv i 1 etg (80kvadrat) byttet bad, kjøkken, malte alle rom også i 2 etg. satt inn ny peis og la skifer på peisveggen, nytt sikringsskap.

-han takstmannen som var ansvarig for salget da vi kjøpte mente at prisøkningen var på 300000,- dette var i 2006

Skrevet

Når det gjelder slike store ting får man sjelden igjen det det kostet å gjøre endringene dessverre.

Skrevet

hmmm, vet ikke men kommer jo også an på hva slags gulv og hva slags kjøkken dere har. hadde ikke betalt så mye ekstra hvis det var et ikea kjøkken.

Skrevet

Ikke IKEA kjøkken i mitt hus nei;) Et er ordentlig kvalitetskjøkken;) Hehe... Byttet sikringsskap til automatsikringer har vi også gjort.

Annonse

Skrevet

hehe, ok. flott kjøkken og bad er i hvertfall veldig viktig for meg. veldig deilig at en som kjøper slipper å gjøre de store tingene.

Skrevet

Ok, badet er det eneste vi ikke har gjort noe med. Gulvet vi har lagt er laminat gulv som ser ut som merbauparkett. Tasktmannen kommer til tirsdag, så blir spennende å se;)

Skrevet

Dere øker nok taksten omtrent med det samme som dere har brult av penger på oppgraderingene vil jeg tro. Sjelden man får noe særlig mer igjen.

Skrevet

Så lenge det er nytt kjøkken er det samme hvor det kommer fra :) Verdien øker like mye uansett. Det de vurderer er antall skap + benkeplass og str på kjøkkenet.

Synes forøvrig ikea har mange fine kjøkken jeg da, kvaliteten er som hos kvik og de har fine løsninger.

Er ikea kjøkken i leiligheten vi har kjøpt oss og jeg synes det er rå fint! LIke fint som kjøkken jeg har sett på hos hth for eks.

Du har jo også snakket om å legge skipsgulv sant? det øker vist verdien ganske mye (fikk hvertfall vi beskjed om når vi kjøpte)

Garasje kan øke taksten med rundt 100 000, balkong/terasse øker fra 30 000-80 000.

Fant en artikkel om sånt for ikke så lenge siden, mulig det var på dinepenger.no eller noe liknende..

Skrevet

Hmmm... Tror ikke jeg har snakket om skipsgulv men;) Jada, IKEA har noen fine kjøkken de også, men var vel helst før at man kunne se lang vei at det var et kjøkken fra IKEA.

Skrevet

da var det noen andre hehe :)

Ja altså, det billigste kjøkkenet til ikea koster 5000, det i leiligheten vår kostet rundt 40 000 om jeg ikke husker feil, så det er jo ganske store forskjeller. Men sjekk ut dinepenger.no, nesten sikker på at det var der jeg så den artikkelen og det var flere eiendomsmeklere og takstmenn som hadde svart på spm.

Skrevet

hvis man har hth kjøkken blir det ofte nevnt i prospektet eller annonsen. ikea kjøkken eller andre billige løsninger blir ikke nevnt med navn. et eksklusivt og dyrt kjøkken trekker nok fler folk. folk flest tenker kvalitet.

Annonse

Skrevet

Veeel, nå vil jeg ikke akkurat si at hth er så innmari ekslusivt da hehe ;) litt dyrere enn ikea, kvik og lignende kjøkkenleverandører, men ikke fryktelig mye. Herregårdskjøkken eller italienske kjøkken til noen hundre tusen har jeg sett blitt nevnt i prospekter, Men ikke hth. Er ikke videre imponert over hva de har fått til for å være ærlig. Ble litt skuffet når vi var å tittet der.

Skrevet

Det kommer helt an på om det f.eks. var enkel garasje fra før av,hva slags "moderne" farger dere har malt i (gultoner selger dårlig, hvitnyanser selger bra) osv. Laminat øker gjerne ikke taksten i seg selv, der kommer det helt an på hvordan gulvet var før dere la dette- er det en stor forbedring eller bare en endring?

Skrevet

vel er vel litt mer eksklusivt enn ikea. men, men. herregårsakjøkkenet er min favorett, men må nok jobbe litt før vi får råd til det ja:) husker ikke om jeg har sett hth i salgsoppgaven, men vet de nevner kjøkkenet ved navn hvis det er nytt og dyrt.

Skrevet

Hehe... Huset var ikke pusset opp siden 60 tallet. Det var en veldig trang enkel garasje som så vidt klarte å stå oppreist. Malt stue i cafe latte og kjøkken i fransk grå. Gulvet som lå her var en blandig av utslitt parkett og linolium, for å ikke glemme de vakre grønn og rødrutede vegg til vegg teppet som gikk opp den den ene hele veggen på det ene soverommet. Selv vil jeg se at huset ser jo 1000 ganger bedre ut med store fine profilerte lister og alt det andre jeg har nevnt over her.

Skrevet

vi tok opp bygge lån på 170 000, taksten steg 500 000 kr. vi la skipsgulvmørkt på kjøkken og i stue, pusset opp badet på 20 m2,la fliser på gulv og plater som ser ut som fliser på vegg. så nå har vi bare kjøkken igjen, blir nok ikea kjøkken, når en skal ha taksten til å syige gjelder det å pusse opp moderende og billig, masse tøffe kjøkken fra ikea.

vi malte hele stua lys eller jeg malte stuen 3 uker før fødsel så dkal se det gjorde seg;)

Skrevet

Vanskelig å si, men leiligheten vår har økt med 850.000,- på de tre årene vi har bodd her. Fordoblet seg i pris. Vi pusset opp for litt i overkant av 100.000,- Og da er ikke kjøkkenet inkludert.

Så det kan lønne seg å pusse opp ja.

Naboen som ikke har pusset opp fikk takst på flere hundre tusen under oss.

Skrevet

Da vi solgte huset vårt fikk vi igjen 500.000 mer enn det vi ga for det. Vi hadde da nytt kjøkken fra sigdal som var 2 år gammelt da vi solgte. Badet hadde bare nytt badekar, men var litt fuktskader på badet da som sto i prospektet. Vi hadde bygd på 15 kvm på stua og satt inn peis, hadde lagt nytt gulv på alle gulv i første etasje og lagt vannbåren varme. Vi hadde bygget dobbelt garasje og kjøpt pellets ovn osv nede i kjelleren. Vi fikk igjen mer enn det vi hadde brukt på det. Men ikke for all den jobbingen gubben hadde lagt i huset og garasja. Huset var enda ikke ferdig oppusset da vi solgte. Og vi fikk igjen 150.000 over takst. Nå bygger vi nytt hus noe som er noe av det dyreste jeg har vært borti, men det går fremover da sakte men sikkert.

Skrevet

Nå sies det faktisk at det å bytte kjøkken ikke øker taksten noe med mindre utbedringene faktisk gir et mye større og mer funksjonelt kjøkken...

Selve kjøkkeninnredningen skal være meget spesiell før den i seg selv gir en verdiøkning. (ihht E24.no)

Men jeg er veldig spent på hva han sier på tirsdag, du får avlegge rapport når du kommer på Lizzys!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...