Gå til innhold

Hvordan hører man forskjell på om det er mus eller rotter som bor i veggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hilsen bekymrede og skikkelige nervøse meg...

Og ja; opptil flere tiltak er satt i gang for å ta kverken på disse dyrene, men det har desverre ikke fungert enda.

Fortsetter under...

Skrevet

Tja..vil jo tro rotter bråker mer pga tyngda..De er jo en del tyngre enn mus. Vi hae mus her i veggene, og de rusler og tafser i veggene her til tider..Heldigvis skal vi flytte snart:)

Skrevet

Hvis det bare tasser, så er det mus

Dersom det dundrer og braker og rister, så er det rotter.

Mohaha. Neida, jeg vet ikke.. ;)

Skrevet

Uææææ

Kanskje det er ekle store rotter da?

:(

Ikke mindre nervøs nå nei.

Hva mer kan man gjøre enn rottegift ved mulige utganger/innganger som man vet om, feller flere steder og sånn høyfrekvent "museskremmer" da?

Skrevet

Jeg hører de jo godt da... :( :( :(

Skrevet

Er de ikke redd mennesker rottene da? :(

Annonse

Skrevet

Du trenger ikke være redd, de mer redd deg enn du er dem:) Eneste kjedelige er jo at de kan lage store materielle skader

Skrevet

Tror ikke det er så veldig lett å høre forskjell. Vi hadde mus for noen år siden (heldigvis flyttet derfra). Jeg skal LOVE deg at jeg trodde det var rotter. Hørte hvordan de løp over taket (bodde i underste etasje i ett gammel trehus), og smøg seg igjennom veggene.. kunne høre pelsen gni mot veggene.. *frysninger*... var sikker på at det var rotter utifra lyden, men det var visstnok "bare" mus.. store mus vel å merke... ÆSJ:..

Skrevet

:(

Ja, vi leier jo bare. Har sagt ifra til huseier. Men jeg er jo helt vrak pga dette. Mannen min mener jeg overreagerer, men klarer jo ikke slappe av jeg da.

Vil at musene/rottene, krekene, skal dø!!! :( ond er jeg.,

Skrevet

Har dere hatt inne sånn "skadedyrspatrujle"???

Skrevet

Nei. Han huseieren tok det ikke så tungt skjønner du. De hadde jo aldri hatt problemer med dette før..

Tror du ikke tiltakene våre vi hjelpe?

Skrevet

Sett opp musefeller eller rottefeller. Det har vi gjort, har fanget 5 store, feite og ekle rotter!!!!

Har snakket med skadedyr folk og de sa det beste var å legge ut feller sånn at de ikke spiser gift og dør inni veggene... De sa også at det var rotte år i år, så mange er plaget med dette.

Skrevet

Ja, feller er satt opp på både loft og kjeller... Men inni veggen får vi ikke lagt feller.

Annonse

Skrevet

Du får satse på at de går i fella snart da:) Et tips til fellemat: Bacon! Det funket her! Vi har fortsatt rotter, og nå gidder de ikke gå i fellene lenger....

Lykke til med jakten! :)

Skrevet

Gidder de ikke gå i feller mer? Hva gjør dere da?

Fellene er jo satt, men kan skifte åte om de ikke faller for det vi har satt ut. Svarte.. Jeg sa jo til mannen at en fleskesvor var bra å lokke meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...