Gå til innhold

hvor lenge etter fødsel kan pappa ta permisjon?

L|ndA - 2 små gullgutter!

Anbefalte innlegg

skal selv ta et års permisjon fra studiene, så etter det jeg har forstått kan ikke pappan ta permisjon før jeg går tilbake til studiene, dvs ikke før babyen er 1 år gammel. har han fortsatt rett på å ta den ut da eller er den fallt bort da?

selv har jeg jobbet ganske mye i 2007, hadde 200 000 i inntekt så da har jeg vell jobbet mer enn 50 % som må til for å opptjene fedrekvoten.

kan pappan da ta ut fedrekvoten mens jeg er i permisjon, og heller vente med pappapermisjonen til jeg begynner å studere igjen?

Fortsetter under...

Du får vel fødselsstipend i 42 uker, og fødselspermisjonspenger fra NAV for jobben i 44 eller 54 uker. Alt etter hva du velger..Så far deler permisjonstiden med deg, av de ukene dere har valgt å ha permisjon. Så han kan jo ikke ta permisjon så sent som når ungen er 1 år, for da er jo permisjonstiden over, men når du måtte finne ut at du skal tilbake til studier/jobb i løpet av permisjonen.

Altså, han kan ikke ta ut permisjon mens du har permisjon!

Selv om du ikke hadde jobbet opp til 50%, hadde han kunne tatt over permisjonen hvis du hadde gått ut i studie/jobb igjen. Han hadde ikke hatt krav på fedrekvoten da, men det betyr ikke at han ikke kan ta permisjon fordi, så lenge du har gyldig grunn og ikke tenker å være hjemme du også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...