Gå til innhold

Helt fersk..flere spørsmål som jeg håper dere orker å svare på...hehe...uvitende


tryllepike * lykkespirer*

Anbefalte innlegg

- noen som er rehsusminus i blodtype og vet hva slags betydning dette har for fosteret?

 

- er bare 4 uker på vei, har ikke mye symptomer, er dette normalt?

 

- Det gjør litt mensvondt av og på i magen, skal det være sånn??

 

- Hvor mye øker hcg per uke eller dag?? Skal man få sterkere og sterkere farge på testene?? Jeg tok digital og den sa gravid innen 30 sek, men de billigstrimlene er litt svakere enn kontrollstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det med blodet er jeg ikke sikker på.

Lite symptomer i uke 4 er helt normalt. Kan komme senere, men det er heller ikke sikkert du får så mye plager. Mensvondt er i grunnen et symptom da, det er helt vanlig.

 

hcg skal visst doble seg annenhver til tredjehver dag. Mine tester var svake i startet, ca uke 4, men ble knallsterke etterhvert.

 

Gratulerer og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!! Håper det blir knallsterkt videre utover. Gleder meg til å følge med på andre på denne siden også, gøy å kunne snakke med folk om det! Sier jo ikke noe til venner eller familie enda!

 

Lykke til du også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingen betydning for fosteret så vidt jeg vet, men at du vet en eventuell senere graviditet kan danne antistoffer mot barn nr 2, men du får sprøyte som skal forhindre dette! Er nok ingenting å bekymre seg for! Mange med rhesus minus blod med flere barn!!!!!

 

Symptomene synes jeg kommer og går litt, men hos meg (er 5+1) mensmurringer den helt klart tydeligste tegnet. Er gravid med nr 3 og det har vært det som er det tydeligste hver gang hos meg, pluss at jeg er ekstremt mye mer trøtt på ettermidagene enn jeg pleier.

 

Testen hos meg slo ut faktsik 4 dager FØR jeg skulle hatt mensen, da var det en VELDIG svak strek som dukket opp. Sånn var det med forrigemann også. Tok en 2 dager senere, da ble den mye tydeligere. Den blir tydeliere og tydeligere et visst anntall uker (husker ikke hvor mange uker det er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, blir klokere og klokere!!

 

Ok, for man føler seg liksom litt tryggere på at det er noe der inne når testen viser seg sterk og tydelig. Ringer til legen i morgen og får time, men har jo testet positivt med 3 billigtester og en digitaltest som viste gravid etter 30 sekunder, men blir vist aldri helt trygg..hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Med nr 2 hadde jeg nettopp fått 10 billigtester i posten. Tok 7 stk, en hver morgen 1 uke, før jeg trodde å tro helt på det... :o) tenkte at de testene ikke var helt til å stole på, men joda!!! Men det er litt uvirkelig likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...