Gå til innhold

Hvor mye klær kjøper dere?

tvillinger_mars08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i hvilke størrelser?

Ifølge skjemaet veier mine ca 2250g hver nå i uke 33, og vil da kanskje komme seg opp mot 3000g før de bestemmer seg for å komme ut.

Har derfor ikke kjøpt noe mindre enn str. 50.

Men siden de sikkert er noe mindre enn "vanlige" babyer kan de kanskje bruke str. 50 lenger?

Vanskelig å vite før jeg har dem her.

Men hva har dere andre kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt en del klær i str 50 og 56 ( ikke noe mindre) og har sagt til venner og familie at vi ønsker at det blir kjøpt større klær i gaver.

Guttene mine er rundt 2000 gram nå og jeg er i uke 34. Mulig str 50 blir litt for stort i starten, men det får bare være. Synes klærne ser veldig små ut selv...;)

Jeg har kjøpt inn en del bodyer og strømpebusker/ tynne bukser pluss 3 sett til hver. Noen trøyer, sokker og uteklær som luer, tykke gensere, votter og dresser.

Mamma ( som har hatt tvillinger selv) mener jeg har kjøpt for mye, men jeg gikk litt amok nå under salget :)

Skrevet

jeg har kun kjøpt tre bodyer i i 50.. og to sparkebukser... ellers bare 56.. det får heller være litt stort i to uker...

hvis barna blir rundt 3000 tusen.. noe jeg tror gutta mine blir og.. tror jeg det skal gå fint med 56... vokser fort... og ikke vits og ha alt i 50 og i 56... det er tips jeg har fått fra andre mødre hvertfall

Skrevet

Har kjøpt klær i str 50/56, men ikke så mye. Vet jo ikke hvor store de blir. Ellers har jeg fått en del av en venninne som kan brukes i starten. Noe jeg er veldig glad for. Fikk en liste fra tvillingforeningen om hva som var lurt å kjøpe i starten, men tror heller vi kjøper det vi har behov for etter at babyene er kommet, litt mer økonomisk det tror jeg. Får jo sikkert en del fra venner og familie også :)

Skrevet

Na er jo jeg langt unna innkjop enna siden jeg bare er 9+1. Datteren min var imidlertid 2900 og 48 cm. Der holdt str 50 helt fint i 2-3 uker. Vi dro faktisk ut og kjopte litt mer i str 50 etterhvert fordi vi hadde satset litt for hardt pa 56... :-)

Hun ble fodt akkurat pa termin, sa jeg er jo litt spent pa hvordan det evt kommer til a sla ut pa vekt pa de to som ligger og godgjor seg inni der...

Skrevet

Jeg har kjøpt et par bodyer i str 44, sånn for de to første ukene eller noe. Har kjøpt noe mer i str 50, men det meste i 56. Synes å huske fra sist at hun holdt seg på 56 en liten stund i alle fall?

Har kjøpt to stk fleecedresser i str 56 som uteklær også, da mars og april kan være rimelig kalde måneder. De gadd jeg ikke kjøpe i mindre str.

Tenker to skift pr dag blir 4 bodyer etc så jeg har nok kanskje kjøpt litt mye.....Vaskemaskinen skal jo brukes den også:-))

Også har jeg kjøpt mange pledd/tepper, for det brukte jeg masse av forrige gang.

Merker at jeg har kjøpt mye like klær også, vanskelig å motstå like Hello Kitty bodyer etc:-))

Skrevet

Jeg lurer på om jeg bør kjøpe noe i str 44, hvor små er de når dette passer? Ca vekt?

Skrevet

Kan ikkje svare på akkurat kor store dei er når dette passer, men dersom dei ikkje blir født premature så skal det ikkje vere nødvendig med 44.... Eg ville ha venta med denne str. Heller fått far eller noen andre til å handle denne str. dersom det skulle vere nødvendig.... Man håper jo i det lengste at man skal slippe unna denne str. :)

Skrevet

Sålangt har jeg kjøpt lite, men vi har endel klær etter førstefødte. Hun brukte 50 den første måneden, men vi trenger nok å supplere med litt mer i 50, tenker jeg. Men selv om det bare er 1,5 år siden hun ble født, så har jeg jo glemt hva vi har i den størrelsen. Tar det litt etterhvert - eller, når jeg nå begynte å tenke på det, fikk jeg litt lyst til å handle litt... :) Kanskje det blir et par bodyer og et par strømpebukser i str 50 neste gang jeg er i nærheten av H&M :)

Klær i mindre størrelser enn 50 overlater jeg til de som er mer oppegående enn meg rett etter fødselen... På sykehuset er det jo sykehusklær uansett, så det oppstår vel ingen akutt klesmangel idet de er født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...