Gå til innhold

tannlege og gravid..


cowboylaila

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det anbefales ikke røntgen hos gravide, men hvor farlig det er vet jeg ikke. Er ikke sikkert det er så farlig hvis det var rett etter el. Spør tannlegen din neste gang du er der, han/hun kan sikkert gi deg svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør legen min jeg. Skal jo ikke tilbake til tannlegen for sjekk før om ett år! Men vet du hvorfor det er farlig?? Hva kan skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spør legen din. Det er røntgenstrålene som ikke er bra. Det er ikke bra for voksne heller pga kreftfare, Men for voksne er det jo ikke farlig med røntgen en sjelden gang i forbindelse med tannlegebesøk eller beinbrudd. Jeg vet ikke så mye om konsekvensene i forbindelse med graviditet, men sist jeg var gravid måtte jeg utsette røntgen av en visdomstann til etter at jeg hadde født. Men da var jeg godt på vei. Det er sikkert ikke noe farlig at du har tatt røntgen bare noen få dager etter el. Legen din kan sikkert gi deg bedre svar enn meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan liksom ikke tro at det er så farlig, så gidder ikke å stresse med det, men skal spørre legen! Takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...