Gjest Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 jeg vil helst ha det med en gang.. blåser i om det er stygt så lenge han er trygg.. men sambo vil prøve uten.. men sier at hvis han viser noe interesse for å klå på den så setter vi opp en beskytter... Fins det andre beskyttelse greier enn den grinda...? Han er ekstrem klåen...
Mille** Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Nope, har aldri hatt det, og det har aldri skjedd noen ulykker med ovnen heller.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Jeg hadde aldri bruk for det med guttene. Eller kunne trengt på mellomste sikkert, han nermet seg ikke ovnen når den var varm. Men han var en skikkelig askeladd, hvær gang jeg var utav stua var han borte å spiste aske...Hærligt Har lurt på om jeg skal ha nå når vesla begynner å røre på seg, men vil nå se først hvordan hun er rundt ovnen da
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Vi har heller aldri hatt.....men så er jo jeg litt sånn ala typen "barnesikring er litt falsk trygghet".....så vi bruker ikke trappegrind heller.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Vi har den fra baby dan, flex et eller annet. Ikke vakker, men siden klebersteinsovnen vår står sånn til at det er lett å komme borti den ved et uhell, er det helt nødvendig. Vi tar den også med på hytta, for nevøen min på 1 år er ekstremt klåfingret, og peisen er kjempespennende. Det er greit å kunne slippe å engste seg for at de brenner seg, synes jeg. De får jo så fort stygge brannskader disse små,
Trine & co Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Vi har ikke peis hjemme, men foreldrene mine har det samt at de har det på hytta som svigers eier. Vi var på hytta i jula, fra den 22 des og til den 30 des. Der har vi riktignok noen fine gamle peisbeskyttere som vi brukte litt, men det var mest for at det var så varmt, slik at vi andre ikke få det så varmt. Vi trenger det ikke for lillegutt sin skyld, han går ikke bortpå der, det er noe han har lært. Det samme som at han uansett hvor han er ikke går bortpå de oljefylte ovnene. Han er forresten snart 21 mnd. Vi har helt siden han begynte å gå lært ham at han ikke skal bortpå der. Så man trenger ikke dette nei, det er bare å lære h*n at man ikke skal bortpå der
Tommage♀♂ Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Nei det har vi ikke. Er mer for ålære barna at det er farlig å ta på ovnene. Den dagen de klarer å passere grinden er det farlig!
dama Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 har aldri hatt behov for det til noen av mine unger... ingen av de har vært intr i ovnen i det hele tatt.. de lærte ganske tidlig at de ikke skulle ta på...
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Regner med at det er grind foran peis/ovn det er snakk om, og ikke gnistfanger i peisen.... "Gjerde" rundt ovnen har vi ikke hatt, og vii har ovnen midt i stua. Den er så varm at den er avskrekkende bare ved at den er varm. Gullet har aldri vært bortpå ovnen mens det er fyr i den, nei.
Sjefsmegga Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 Vi har, den er sort og lignr på et smijernsgjerde...synes det er viktig å sikre..de kan løpe og falle også..skjedd fæle ulykker med vedovnerpeiser og småbarn..så selv om det "går bra" hos de fleste så er ikke det noe garanti..det er bare mes de er små lell..
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #13 Skrevet 24. januar 2008 Okei.. prøver da uten først! Falsk trygghet som noen kaller det syns jeg nå ikke det er da.. trappegrinder skal inn før vi flytter inn.. det er et must syns jeg! Mini her er så klåen og aktiv at det halve kunne vært nok!
Hyacinth Bucket Skrevet 24. januar 2008 #14 Skrevet 24. januar 2008 Ja, vi har og hadde nok hatt et brent barn om vi ikke hadde hatt det. Hva om barnet ditt ramler innpå og forbrenner eks ansiktet sitt? Skal han gå resten av livet med brannskade fordi pappan syns at peisgitter var stygt? Sikring er falsk trygghet? Ja, kanskje for de som ikke gidder å følge med på barna da? Man må jo følge med på de selv om man har trappegrind, peisgrind, kantbeskytter osv. Setter heller opp noe hjelpemidler her og der som kan (mrk. kan!) være med å forhindre ulykker, enn å være etterpåklok.
Sjefsmegga Skrevet 24. januar 2008 #16 Skrevet 24. januar 2008 Tror det er samme som vi har..genialt opplegg... Slipper at de roter i vedkurven også...
It's all about me Skrevet 24. januar 2008 #17 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har tidenes mest klåfingrede gutt, men ovnen går han ALDRI i nærheten av når den brenner. Aldri. Varmen som strømmer fra den er sikring nok. Så er glad i prøvd uten, for herhadde det vært toltalt bortkastet. De er ikke så dumme som mange tror de små )
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 24. januar 2008 #18 Skrevet 24. januar 2008 Har aldri hatt noe slik her, de vet som regel å passe seg. Og dersom de tar på den en gang gjør de det ikke igjen... ;o)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 24. januar 2008 #19 Skrevet 24. januar 2008 Vi har denne fra babydan. Synes den er helt genial. Trodde egentlig ikke at vi trengte men hadde et tilfelle hvor hun snublet i nærheten av ovnen og var på vei til å støtte seg på en ovn som det hadde vært fyr i i mange timer. Da var det rett ut å kjøpe ja. Synes heller ikke den er fin, men heller det enn brent barn.
rødhette* Skrevet 24. januar 2008 #20 Skrevet 24. januar 2008 Vi har en sånn i tre deler, og er veldig fornøyd med den. Ikke er den stygg heller. Og lillegutt er så nysgjerrig på ovnen og prøver strekke seg bort til den gjennom grinda.. så er veldig glad vi har den! Tror det hadde vært kraftig forbrenning her ellers... Fjerner den heller når han er større og skjønner mer av det...
lillemann07 Skrevet 28. januar 2008 #21 Skrevet 28. januar 2008 Ja, og den er ikke stygg.. Er jo "Black Design" Heller beskyttelse enn svidd barn. Nettop en gutt i nabolaget som fikk 2. grads forbrenning grunnet slikt uhell. Tok direkte på glasset til ovnen. Vil ikke oppleve det selv
Hera Skrevet 28. januar 2008 #22 Skrevet 28. januar 2008 Nei, det har vi ikke hatt. Har vært dagmamma i 10 år også, men aldri hatt problemer med at noen av barna har prøvd å ta på ovnen, og heller aldri hatt uhell.
Salat Skrevet 28. januar 2008 #23 Skrevet 28. januar 2008 Vi har aldri hatt det og ingen har brent seg.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #24 Skrevet 28. januar 2008 Har ikke det nei, passer bare ekstra på når vi fyrer i peisen
Muffinsmamma Skrevet 28. januar 2008 #25 Skrevet 28. januar 2008 tror det er bortkasta penger. har en gutt som er ekstremt nyskjerrig med peisen har han aldri brydd seg om. Ville iallefall venta å sett, det tar jo bare masse plass og koster dyre penger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå