Gå til innhold

Hvor mange UL har dere hatt?

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Jeg er 9+1 i dag. Hadde en UL på mandag denne uken som en del av ivf-opplegget på Rikshospitalet. Har gjennom fastlegen fått henvisning til ny UL hos gynekolog innen 2 uker for å sjekke at alle fremdeles er der inne... :-)

Vil passe på at det ikke blir FOR mange, men mange nok til å vite at det er som det skal der inne.

Hva med dere erfarne?

Fortsetter under...

for mange.. er ikke farlig det altså. det er bar et rykte som har kommet.

jeg var på første ul i uke 18, en uke etterpå var jeg på en til.. hadde ikke nok tid første gang da de fant ut at det var to. kom igjen etter. så gikk jeg hver tredje uke.. hver andre. hver uke nå fra uke 32. går på ullevål hver gang. var hos jordmor de to første gangene.. ellers barnelege. veldig betryggende med god oppfølging..

forresten når jeg nå skal gå hver uke.. kommer de ikke til å ta alle mål hver gang. kommer også til å slutte å måle livmorhalsen etter uke 34.. da stopper de jo det ikke hvis det begynner å skje noe.. etter uke 30 har jeg ikke gått til annen lege eller jordmor.. de sjekker alt på sykehuset.. urin, bt osv.. ikke minst er leie viktig nå på slutten.

Jeg har hatt fem UL - men alt henger med blødninger og komplikasjoner og det at de fulgte meg mye opp de første ukene for å sjekke om alt gikk bra :) Nå blir det ikke oftere enn hver 4 uke tror jeg :) Er i uke 20 i morgen, så da blir det ca to uker mellom kontroller og ultralyder:)

Jeg har ikke hatt IVF - det ble liksom bare to. Jeg har faktisk hatt bare en UL enda - og det var i uke 10 da jeg følte det var noe allerledes med denne graviditeten (min 3) I følge BIM's side er jeg i uke 20 og skal til min første ul på sykehus neste torsdag...

Gjett om vi gleder oss til å se de igjen! Fikk høre hjertelydene hos jordmor sist uke - godt å høre at de er der begge to...

Ikke rart jeg føler meg litt lite oppfulgt! Håper det tar seg opp nå...

Er i uke 31+ 5 i dag og har vært på tilsammen 6 UL. Den første var ved 6 uker, også her grunnet IVF. Ellers var jeg på UL ved 16, 20, 25 og 29 uker. Var sist til kontroll (doppler) i dag på sykehuset da den ene babyen er litt mindre enn den andre, skal nå til videre oppfølgning på sykehus, så det blir vel UL 1 gang til de neste 14 dagene. Hadde også sparketest i dag, veldig betryggende å vite at begge guttene har det bra, ikke minst også med den gode oppfølgningen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...