Gå til innhold

Uke 20 med tvillinger ER tungt.

trude_fikk_tvillinger_mai08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på hvor mye jeg har undervurdert det å være gravid. Hvor "lett" jeg trodde det skulle være og hvor hardt det faktisk har vist seg å være.

Uke 20 begynner i morgen og jeg har allerede en tydelig og stor mage. Tvillingene har for lengst begynt å lage liv, spesielt når jeg trenger å legge meg ned for å hvile. Dersom jeg holder meg i aktivitet er det rolig der inne, men med engang jeg bestemmer meg for å legge meg ned for å hvile er det plutselig stormannsdiskotek der inne.

Den siste uken har ribbeina begynt å bli såre hvis jeg sitter lenge, da må jeg legge meg ned - men vondt i ryggen har jeg jo også dersom jeg ligger for lenge. Det blir litt slitsomt i lengden - for jeg får ikke hvilt ut.

Nettene er lange - med hyppige doturer og det å kunne finne en liggestilling som fungerer i mer enn 20 minutter er mer eller mindre et håpløst prosjekt.

Mat er et eget kapittel i seg selv. Sulten er jeg HELE tiden! :) Det er ikke sjeldent jeg står med hodet i skapet og lurer på om vi har noe godt, selvom jeg stod der for ti minutter siden og lurte på akkurat det samme.

Kjæresten er verdens herligste støtte - og verdens stolteste pappa. Hadde det ikke vært for at jeg hadde vært hos ham i denne tiden, kunne det fort blitt vanskelig. Håper det kan forbli slik frem til fødsel, men når man nettopp har flyttet 3 timer unna fødestedet man har valgt ( vi bor i vinstra, jeg skal føde i bærum hvor jeg er ifra) er reisene hjem for kontroller og sjekk lange.

Hørtes ut som fryktelig mye syt - men så skal man jo beskrive hvordan man føler seg også :) Det er en helt fantastisk gave jeg har fått som kan bære frem disse to sneipene mine , selvom det er utrolig tungt og vanskelig til tider - ville jeg aldri , ALDRI vært foruten.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååå eg har så lyst på tvillinger hehe ^^ kan det ver at der e 2 alikavell :P har vert på ul og jordmor eingang. kofar fant de ikkje ut at der va tvillinger du hadde før uke 26? eg komme i uke 26 på tirsdag :D hehe

Skrevet

Tror jeg har undervurdert det å være gravid jeg også... Og jeg har ikke tvillinger, tror jeg ikke vertfall...

Det er tungt å være gravid, i allefall med bekkenløsning og hyppige do besøk på natten... Og jeg er bare 14 uker på vei... sukk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...