Gå til innhold

jogging/løping tidlig i svangerskapet


liljen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, så lenge du ikke får noe ubehag kan du løpe. Jeg måtte slutte etter 4-5 mnd, men bare fordi jeg ble tissetrengt etter 5 min løping.

 

Vær forsiktig nå på vinteren så du ikke faller på isen:-)

 

Og, ikke kjør deg helt ned i kjelleren!

 

God løpetur :-)

(Jeg ser med lengsel i blikket etter alle som løper... gleder meg til den første løpeturen engang i mai)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar- og ikke bare det men et positivt svar!;)

 

jeg er bare så redd for langdistanseløping, da fettforbrenning etc er høyere, om det kan være skadelig...

 

men som jeg skjønner så er det bare å ta bena fatt så lenge kroppen er med på leken!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor mye hysteri rundt alt vi ikke kan gjøre... Babyen tar til seg næring, det er deg det går utover hvis du ikke erstatter det som forbrennes.

 

Toppidrettsutøverne trener langt ut i svangerskapet, se på Paula Radcliffs side f.eks. (Hun vant nå i høst NY Marathon, 9 mnd etter fødsel...og jeg så et bilde av henne delta i et løp med temmelig klar gravid mave!). Nylig var det i nyhetene at hun ene svenske skiskytterjenta var gravid i 3. måned eller noe, og hun gikk nettopp verdenscuprenn...

 

Løp, og gled deg over det!! Jeg er misunnelig:-)

Men, jeg kommer sterke tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert å høre;O)

 

du kommer nok plutselig tilbake;O)gleder meg ikke akkurat til å parkere joggeskoene....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er i uke 6 og instruktøren på treningssenteret mener at jeg bør unngå løping og hopping siden jeg har abortert to ganger før. Jeg vil nok gjøre som hun sier, men skjønner ikke helt grunnen. Noen som vet? Andre sier jo at det bare er å løpe i vei så lenge man føler for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du har abortert tidligere får du nesten alltid råd om å ta det rolig. Jeg skjønner heller ikke hvorfor, etter min mening er aktivitet sunt og bra både for foster og mor. De fleste som mister fosteret mister vel fordi det ikke er 100% friskt. Men, ikke hør på meg - jeg er ingen ekspert!

 

Spør treningsveilederen og legen din hvilken type aktivitet de anbefaler, kanskje svømming?

 

Lykke til i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk. Tror ikke jeg aborterte på grunn av for hard fysisk aktivitet, jeg har aldri trent spesielt hardt og særlig ikke da. Hadde to MA så det var ikke slilk at det ble "rista løs". De anbefaler styrketrening og sykling og helt sikkert svømming. Jeg finner da alltids på noe uten løping og hopping, det er ikke det. Lurte bare på grunnen, men det er visst litt mystisk det der. Kan det kanskje være noe med at fosteret kan få for lite oksygen ved for hard anstrengelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...