Realisten Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er nå 20 uker på vei og skal på kontroll på mandag. Det er min 2 graviditet. Med nummer 1 gikk jeg opp mellom 36-40 kg (veide 105 kg) da snuppa ble født. Gikk ned 17 kg de tre første ukene (mye vann) Etter dette har jeg ikke gått ned noe å snakke om (på tross av trening og diett). Jeg slet fødselsdepresjon de 9-10 første mnd etter fødselen og denne følelsen sitter ennå i hver gang det er snakk om å bli veid. Blodtrykket mitt ligger på ca 110/70-75 hjemme, men med engang jeg kommer til jordmor så er undertrykket opp i nærmere 100. Jeg og mannen min kan ikke skjønne at det kan være annet enn min ENORME redsel for å bli veid som gir dette utslaget. Er det noen andre her som sliter med noe av det samme eller som har noen råd om hvordan man skal takle slik redsel uten å gå til psykolog?
Håperpåønskebaby Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Ta det opp med jordmor eller fastlegen din
Lotta med novembergutt Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Du kan veie deg hjemme, for så å selv skrive ned tallet på helsekortet ditt. Tviler sterkt på at verken lege eller jordmor har noe i mot dette. Det kommer jeg til å foreslå når spiren en gang sitter hos meg
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Hei.... I løpet av mitt første svangerskap la jeg på meg nesten 30 kilo. Jeg ble kjempestresset av vektoppgangen selv om hverken jordmor eller lege kommenterte det. Så ble jeg gravid igjen. Alle overflødige kilo fra forrige svangerskap var slanket bort. Jeg begynte å legge på meg allerede etter noe få uker - og regnet da med at det ville bli akkurat samme stress som under første svangerskap. Jeg sa i fra til både jordmor og lege at jeg ikke orket veiing denne gangen. Blir bare stresset av det... Det var greit (selvfølgelig ... svangerskapskontroll er jo en frivillig ting). Så... jeg veide meg hjemme - for å sjekke at vekten ikke gjorde uforklarlige hopp - med tanke på veskemengde i kroppen og svangerskapsforgiftning. Må bare legge til at jeg la på med 30 kilo nok en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå