Maaaamy. Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Har noen svinekoteletter i kjøleskapet som jeg tenkte jeg skulle lage til, til middag i dag. Men jeg føler jeg aldri får kotelettene gode. Noen som har en god "oppskrift" til meg???? Gjerne med noe godt tilbehør:)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 jeg steker mine godt i masse melange. koker blomkål og brokkoli.. legger de i form i ovnen. pepprer og salter nok. så koker jeg ris og lager peppersaus
M@mm@ til mine barn Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Ang. steking så blir de saftigere jo lenger en steker de, men da på svak varme. Brun de først kjapt, og så skrur su ned på 2 og legger på lokk. Eller på 3 uten lokk.
Tante Gustava Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Legg de på rist i ovnen. Under har du langpanne med poteter, gulrøtter, løk, sopp ++. Da drypper fettet fra kotelettene ned på blandinga under, og det blir deilig! Snu kotelettene etter halv steketid. Deilig med peppersaus el.l til.
simba>>>3gutter Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Hei Jeg steker de først i steikepanna til de har fått en gylden farge, så legger jeg de en form/langpanne. Så legger på en ring med ananas og litt ost oppå, så heller jeg safta fra anans boksen oppi pluss litt vann til det rekker opptil kanten av kotlettene + salt og pepper. Så setter jeg de i ovnen på ca 200c i ca 1 time, så heller jeg på litt fløte for å få litt fylde på sausen. syren fra anansen er med på å mørne kjøtt. Utrolig godt, tror jeg må kjøpt noen kotletter til middag en dag.
Gkm1 Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bruker å steke dem hurtig på glovarm panne før jeg legger dem i jerngryte med god kjøttkraft fra buljong, løk og krydder. Blir veldig saftige og gode! I tillegg kan du bruke kraften som saus! Er sikkelig namme
simba>>>3gutter Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 glemte tilbehøret. poteter og grønnsaker, stektepotter i enn eller annen form og salat. Ikke så glad i ris men det er sikkert godt for den som liker det.
Piken på landet Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Jeg skal ha koteletter i dag. Tenkte å lage de slik som Wenke lagde de på GMN på tirsdag. Oppskriften ligger på tv2.no
Maaaamy. Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2008 Deler du opp potetene i båter? hvor mange grader? Steker du kotelettene først på stekepanne? Og hvor lang tid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå