Gå til innhold

Hvordan få til gode svinekoteletter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen svinekoteletter i kjøleskapet som jeg tenkte jeg skulle lage til, til middag i dag. Men jeg føler jeg aldri får kotelettene gode. Noen som har en god "oppskrift" til meg????

Gjerne med noe godt tilbehør:)

Skrevet

jeg steker mine godt i masse melange. koker blomkål og brokkoli.. legger de i form i ovnen. pepprer og salter nok. :P så koker jeg ris og lager peppersaus

Skrevet

Ang. steking så blir de saftigere jo lenger en steker de, men da på svak varme.

Brun de først kjapt, og så skrur su ned på 2 og legger på lokk. Eller på 3 uten lokk.

Skrevet

Legg de på rist i ovnen. Under har du langpanne med poteter, gulrøtter, løk, sopp ++. Da drypper fettet fra kotelettene ned på blandinga under, og det blir deilig! Snu kotelettene etter halv steketid.

Deilig med peppersaus el.l til.

Skrevet

Hei

Jeg steker de først i steikepanna til de har fått en gylden farge, så legger jeg de en form/langpanne. Så legger på en ring med ananas og litt ost oppå, så heller jeg safta fra anans boksen oppi pluss litt vann til det rekker opptil kanten av kotlettene + salt og pepper. Så setter jeg de i ovnen på ca 200c i ca 1 time, så heller jeg på litt fløte for å få litt fylde på sausen. syren fra anansen er med på å mørne kjøtt. Utrolig godt, tror jeg må kjøpt noen kotletter til middag en dag.

Skrevet

Jeg bruker å steke dem hurtig på glovarm panne før jeg legger dem i jerngryte med god kjøttkraft fra buljong, løk og krydder. Blir veldig saftige og gode! I tillegg kan du bruke kraften som saus! Er sikkelig namme :P

Skrevet

glemte tilbehøret.

poteter og grønnsaker, stektepotter i enn eller annen form og salat.

Ikke så glad i ris men det er sikkert godt for den som liker det.

Skrevet

Jeg skal ha koteletter i dag. Tenkte å lage de slik som Wenke lagde de på GMN på tirsdag. Oppskriften ligger på tv2.no

Skrevet

Deler du opp potetene i båter? hvor mange grader? Steker du kotelettene først på stekepanne? Og hvor lang tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...