Gå til innhold

Mistenksom..

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Gratulerer så mye alle sammen:)

Jeg er ikke 100% sikker om jeg er gravid enda, men tror det 98% sikkert at jeg er... er litt usikker på mensen og den slags, for har igrunn aldri hatt "normal" syklus, tar en mnd av og til og av og til 3 uker, og av og til 2 uker.. lol! Dette etter jeg var gravid i fjor og mistet etter 9 uker... etter dette har jeg altså ikke hatt helt stabil mens.

Hadde siste mensdag 30 desember..

Grunnen til jeg tror at jeg er gravid, er fordi jeg føler meg oppblåst, og fjerter endel, VELDIG ømme bryster, såvidt jeg greier å ha BH på, sterke menssmerter som jeg har hatt i snart 2 uker.. (uten mens vel og merke) og alt dette hadde jeg sist jeg var gravid også... men denne gangen har jeg litt hodepine innimellom også, samt litt kvalm innimellom (kasta opp 1 gang) de andre gangene bare litt kvalme. Dette er noe jeg ikke hadde sist, men har lest at det kan være forskjell mellom hver graviditet.

Tok en graviditetstest for en uke og en halv uke siden, men den var nagativ.. så kanskje det var litt tidlig?... hva tror dere?

Veninna mi tok test 5 ganger før den kom ut positiv og da var hun nesten 2mnd på vei, så stoler ikke 100% på sånne tester...

Er egentlig et veldig dårlig tidspunkt å være gravid på nå, nettopp flytta fra typen (vi er sammen forde) men synger på absolutt siste verset etter å ha vært sammen av og på i snart 3 år... 2 av årene har vært mindre trivelig. + at jeg har fått meg jobb i Spania fra høsten av, og gledet meg til det... men er jeg gravid, så er jeg gravid:) Blir ikke hysterisk av den grunn... skulla bare ønska det var litt anna tidspunkt:) Men akkurat nå er jeg bare litt usikker om jeg skal være glad eller hva... litt blandet følelser.. mener det var en grunn at jeg mista sist... for et barn har ikke godt av en sånn far som typen min, men samtidig vil jeg nok gi forholdet et sjangse hvis det viser seg at jeg er gravid... hva mener dere jeg burde gjøre? Han er grunnen til at jeg har over 200.000kr i gjeld (uten bil og bolig, eller andre verdier) han har aldri hjulpet til med regninger/utgifter. Han bruker hele lønna si på festing og uteliv... drikker som en elefant og fester HVER helg + av og til i ukedager også... og hjelper ALDRI til med husarbeid og slikt.. har flytta fra han 2 ganger før, så orker ikke flytte sammen m han igjen hvis det ikke blir drastiske endringer... han er jo gal etter å vil ha unge, så KAN jo hende han endrer seg... ikke godt å si. Men tar gjerne imot tips og meninger fra dere:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136635895-mistenksom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første bud må bli å finne ut om du er gravid.

Du har mange symptomer,så det kan jo virke sånn,men siden du ikke vet synes jeg det blir litt vanskelig å hva du skal gjøre.

For å si det sånn hadde det kanskje vært det beste for deg om du ikke var gravid nå.

Jeg synes du skal dra til Spania,lev ut drømmer,nyt friheten og heller tenk barn og familie når du finner en mann som du vil satse 100% på.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136635895-mistenksom/#findComment-136636077
Del på andre sider

Akkurat det som var tanken... vil leve eget liv nå, sist ville jeg vikelig være gravid og ble kjempe lei meg når jeg mista, men nå føler jeg nesten at "det var best slik" men samtidig skulle gjort hva som helst for at jeg ikke mista... men håper egentig jeg ikke er gravid nå.

Vanskelig det der, men får finne ut om jeg er gravid først... når tror du jeg kan teste meg igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136635895-mistenksom/#findComment-136636213
Del på andre sider

Kjære deg... man skal jo kanskje være forsiktig med å gi råd i sånne alvorlige avgjørelser som dette er.

Men jeg har det siste året hatt det litt som deg.

Og nå er det nettopp slutt med kjæresten (omtrent samtidig som jeg ble gravid)

En ting tør jeg være veldig klar på : IKKE flytt sammen med han igjen. Han høres forferdelig umoden og egoistisk ut.Han er sikkert god og snill når dere er sammen, og har sine sider som gjør at du stadig finner en grunn til å prøve litt til...

Men dette hørtes veldig destruktivt ut. Og jeg har erfaring fra dårlige forhold!

Bare det faktum at du sitter med 200 000 i gjeld er jo helt forferdelig, mens han lever livet og kun tenker på seg selv. Sjokkerende!

Og kanskje kan han forandre seg, men det ligger sikkert et godt stykke frem i tid, og derfor sier jeg til deg: tenk det veldig godt om før du overveier å flytte sammen med han igjen.

Det er så tungt å måtte flytte igjen, og det å måtte starte på nytt igjen er veldig slitsomt.

Og det koster økonomisk også!

Du trenger nok å få han litt på avstand så du kan se hva du er verd, og det er garantert ikke DETTE du fortjener i livet ditt.

En som kun tenker på seg selv.

En kjæreste skal løfte deg opp og få deg til å føle deg som det beste som har skjedd han. Få deg til å føle deg verd alt det aller beste i verden, og hjelpe deg til å få frem det beste av livet. Være en støtte og et menneske du alltid kan regne med. Din beste venn.

Og du skal selvfølgelig være det samme for han....

Jeg har selv hatt en abort, og angret bittert på det.

Det har fulgt meg videre gjennom livet og aldri forlatt sjelen min.

Men dette er individuelt, Noen føler det ble det riktige valget ut fra livssituasjon.

Akkurat det er vanskelig å råde om...

Men kjære deg, tenk deg godt om i forhold til kjæresten din.

Og vil du ha barnet så klarer du deg uansett. Med eller uten han!

Fortsetter han som før så vil du jo definitivt klare deg best uten!

Håper ikke jeg er for direkte...

Men jeg vet selv at jeg har vært i vanskelige situasjoner og vært veldig rådvill og eneste svar man får fra omgivelsene er: dette må du finne ut av selv, du vet best selv..

Det er ikke alltid så godt å få det svaret.

For i en sånn situasjon vet man slettes ikke alltid best selv, for tankene går i spinn og har gjerne gjort det i lang lang tid, slik at man går seg vill inni seg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136635895-mistenksom/#findComment-136636857
Del på andre sider

Takk for nyttig tips... er i grunn enig med deg, vil bare at hvis jeg faktisk er gravid vil jeg på en måte prøve.. ikke for min egen del, men for barnets, men samtidig vil jeg nok ikke flytte sammen igjen med det første... vil nok fortsette å bo alene forde... å se ting an...

Abort er nok ikke aktuelt uansett for min del.. så får nok gå som det går:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136635895-mistenksom/#findComment-136637092
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...