Gå til innhold

Små, grå flate insekter... Kanskje 3mm lange, aldri sett lignende. Dem dukker opp på badet og i "snekkerboden".. Noen som vet hva det er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva jeg kan gjøre for å få dem vekk?

Har bare sett dem et par ganger på badet, nå skrubbes det med klor og har bare sett det på badet 1 gang etter det.

Jeg har aldri sett noe lignende før, heller ikke samboer.

I går så han et slikt lite kryp i "snekkerboden" som vi så fint kaller det, det ligger vegg i vegg med badet da.

Kanskje det er små kryp i veggen der?? :-O UÆÆÆH!

(vi flyttet inn i dette huset for 1,5 mnd siden forresten)

Hva skal man gjøre for å få vekk disse ekle?

Er det noe greier med høyfrekvente lyder som kan skremme vekk disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan det være veggdyr kanskje?

hvilken farge har dyret?

Skrevet

Er de litt sølvaktige og kan se ut som små mark? Iså fall er de ihvertfall ufarlige. husker desverre ikke hva de heter i farten. Men de dukker oftest opp på våtrom og i kjellere da de er avhengig av fuktighet.

Var litt plaget med dem der jeg bodde sist da badet var i kjellern.

Svigermoren min påstår at man holder dem ute av huset hvis man stryker mye da det tydligvis gir "gasser" de ikke liker. Men ikke aner jeg om det stemmer, for jeg er ikke så iverig på å styrke og når jeg gjorde det så sto jeg ikke akkurat i kjellern å strøk.

God utluftning av badet er nok beste måten hvis det er disse, for uten masse fukt forsvinner de.

Søsteren pleide å kalle de sølvorm, men jeg vet ikke om det er det de heter.

Kan jo være noe annet du har der da.

Skrevet

Tror jeg veit hva du mener. Har sett de samme små dyrene både på vaskerom og bad her. Er skikkelig ekkelt. Veit ikke åssen vi skal få det vekk. Vaske dama vår er veldig flin både med klorin og vasking. Ho pleie tømme litt klorin i alle sluker, men de kommer av og til fortsatt. Vi er ikke flinke med utlufting etter dusj, kanskje det er tingen... Tar gjerne imot tips for å få de bort..

Skrevet

JAAAAA!!!!

Sånne sølvkre er det! Stygge stygge dyrene :P hehehe..... :)

Det står at dem ikke er farlig eller skader på noen måte da, bare et irritasjonsmoment.

Og dem liker høy fuktighet!

Så nå skal jeg lufte som bare det, ha på vifta og støvsuge badet fremfor å vaske det på noen dager...

kaaaanskje dem forsvinner da :)

Er jo bare et par ganger vi har sett dem, men jeg virkelig haaaaaater insekter! Usj.... Så har vi helt lyse fliser på badet, så ser dem så sinnsykt godt når dem suser over gulvet! USJ!

Tusen takk for hjelpen, dere er noen engler! :D

Skrevet

Jepp. samme her. Her skal det luftes etter hver dusjing. Men vi har ikke vindu på vaskerommet, og både maskina og tørketrommel går jo hver dag. Her må det skaffes en snekker som kan lage ventil på vaskerommet. De ekle dyra skal vekk...

Skrevet

haha ..det heter jo tussalus :P

Skrevet

Nei tussalus er jo sånne store runde..... :/ De som man kan knekke?

Skrevet

åja.haha =)

trodde det var de du mente jeg =)

Skrevet

Har hatt sånne i begge husa vi har bodd i før dette, vi sluttet å skrue av lyset, da de er nattdyr, så vi så dem sjeldent hvis lyset bare var på hehe...

Skrevet

Tipp jeg alltid skal ha lyset på badet mitt PÅ hele tida nå da :P hehehe...

Jeg tror kanskje dem gjemmer seg under ene skapet vi har på badet, det er en list under der som ikke går helt til veggen.

Sikkert masse skumle eklinger inni der! :/

Ellers er jo badet helfliset så jeg skjønner ikke hvor dem er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...