Gå til innhold

Phil and teds e3

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter den ultimate vogn da jeg ikke orker å holde på å bytte lenger. Jeg ville egentig ha 4 hjul for hadde en skikkelig dårlig 3 hjuling som drev å tippet men så var jeg på babyshop og prøvde P&T og den virker jo stødig som ett fjell. Har bare ett barn så trenger ikke søskensete, men greit å kunne oppdatere skulle uhellet skje.

Før jeg kjøper har jeg noen spørsmål:

- Er den så stødig som jeg tror? Har noen tippet med den?

- Hvordan er den på grus, litt ulent terreng og snø?

- Ser det bare er 2 stillinger, sitting og full liggestilling savner man flere innstillinger?

- Kan den brukes som sovevogn i barnehagen? Vi skal trille vognen frem og tilbake da vi bor 2 min unna

- Noen fordeler eller ulemper jeg burde vite?

Håper på masse hjelp, vil også høre fra dere som tenkte på å kjøpe P&T og slo dere fra dere. Hvorfor?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136635721-phil-and-teds-e3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Er den så stødig som jeg tror? Har noen tippet med den?

Aldri tippet med den, hverken som singelvogn eller søskenvogn med begge ungene i. Ikke vært i nærheten engang. Synes den er veldig stødig og god.

- Hvordan er den på grus, litt ulent terreng og snø?

Kjempegod på både grus, ulendt terreng og snø. Har ikke engang låst framhjulet når jeg har trillet i snø. Går så det suser. Litt risting i vogna i ulendt terreng, men absolutt til å leve med både for barn og voksen.

- Ser det bare er 2 stillinger, sitting og full liggestilling savner man flere innstillinger?

Det er en mellomstilling også, man tar ned glidelåsene da får man en litt tilbakelent hvilestilling. Hvis glidelåsene er oppe men ryggen nede får du også en liggestilling som ikke er helt flat, greit når ungen er forkjølet og tett.

Savnet en enda mer tilbakelent sittestilling til minsten når han nettopp var begynt å sitte litt oppe. Men nå fungerer det greit med de stillingene som er.

- Kan den brukes som sovevogn i barnehagen? Vi skal trille vognen

frem og tilbake da vi bor 2 min unna

Det er jo full liggestilling, så det er mulig, men den er jo åpen bak. Du får med et plastdekke, men det er bare festet med borrelås så kan være fristende for barnet å dra av =) Så er det plastdekket lyst, så blir jo veldig lyst i vogna. Går evt. an å sy et mørkt trekk selv å feste på eller ha et teppe over på den siden.

Barna mine har sovet godt i den.

- Noen fordeler eller ulemper jeg burde vite?

Fordeler:

Lett

Lett å legge sammen/slå opp

god å trille

veldig god sittestilling for barna¨

lang rygg, kan brukes lenge

Fungerer fantastisk bra som søskenvogn

Grei str. på handlekurven

Man ser barnet godt når ryggen er nede, men dette er jo viktigst når barna er små. Seinere blir det heller en ulempe...

Ulemper:

Tungvint å regulere ryggen fra liggestilling og opp i sittestilling med barnet i vogna - klips som er ganske stramme....

Den blir veldig lyst inn i vogna når den er i liggestilling, men det kan som jeg skrev ovenfor løses med å sy/få sydd ett mørkt trekk å feste på

Ikke regulerbart håndtak, men det er det på den nye modellen som heter Sport!

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en titt på OTH urban jungle eller TFK joggster twist. Disse vognene er samme type vogn som phil and teds - men er ikke mulighet for søskenvogn da. De er litt tyngre (iallefall tfk), men er minst like stødige. Velger du en av disse så slipper du det "hullet" bak som er på phil and teds vogna, (det er der fordi den må være åpen der når man bruker den som søskenvogn.)

Jeg tenker på å bytte ut phil and teds vogna nå som vi ikke har så stort behov for søskenvogn lenger.

Hadde OTH til eldstemann, den var jeg veldig fornøyd med, men savnet regulerbart fotbrett.

Nå vurdere jeg tfk siden den har håndbrems, regulerbart fotbrett og fordi den er litt større i sittedelen enn oth. Så får det bare være at den er litt tyngre og styggere ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...