M@mm@ til mine barn Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Var på forsinket 2-års kontroll nå med minsten, og han har tidligere hvert hos legavakten med det de mente var vannbrokk i pungen.Dette kommer og går. Men nå når vi nevnte dette for hs legen, og han undersøkte han så var ikke pungen oppblåst, men normal og han kunne da kjenne at det var noe større på den ene siden og dette kunne presses litt tilbake, men ikke helt. Så 31. skal vi til fastlegen og få henvisning til UL for å se hvilken type brokk det er. Og evt. da henv. til operasjon. Noen med erfaring med dette ?
Skorpion77 med Gull-Fisk Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Vår sønn blir 2 år i mars. Han har pungbrokk. Legen sa at det var helt ufarlig og at det mest sannsynlig ville gå over av seg selv. Ser bedre ut nå enn det gjorde for ett års tid siden. Dersom det ikke gikk over til han var rundt 3(?) år gammel skulle det vurderes operasjon. Har ikke noe erfaring ang. operasjon og den type ting. Lykke til hvertfall:-)
Snuppa! Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Lillebroren min hadde det,men han fikk det når han var 12 år. Fikk vann i pungen først som de tappa ut. Men det kom igjen så de opererte til slutt. Han hadde litt vondt første døgnet etter operasjonen. Men det gikk seg veldig fint til.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Eldstemann ble født med vannbrokk. Og JM sa at dette kunne forsvinne, for så å plutselig komme tilbake osv. Men var ikke farlig. Forsvant etter noen dager hos han da, og aldri kommet tilbake. *bank i bordet*
M@mm@ til mine barn Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2008 Ok... ja det har vært snakk om å tømme den tidligere. Da får vi bare vente spent på UL og se hvilke type brokk det er og hva/når de vil gjøre. Han sier det er vondt nemlig når vi klemmer litt på den så det er nok ømt ja.
miapia Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Min gutt hadde dette de første mnd etter han ble født. Det gikk over av seg selv, kroppen sugde opp væsken. Han hadde også andre typer brokk og dette var det minst alvorlige :-) Legene brydde seg ikke noe særlig om det, sa at det ofte ordnet seg selv. Disse operasjonene de eventuelt gjør om det er noen grunn til det, er antagelig bare dagkirurgi. Noe ungene ikke merker noe særlig til, veldig lite smerter. I barnehagen kan de gå etter bare noen få dager. Min var operert i samme alder som din, og det gikk kjempefint. (Kom raskt til pga min graviditet :-)
M@mm@ til mine barn Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2008 Hvorfor pga din graviditet ? Hehe, jeg har bare 6-7 uker igjen da.
miapia Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 For å slippe og føde og ha en gutt på operasjonsbordet samtidig...? Vet ikke jeg, men legen etter ultralyden skrev hvertfall det på henvisningen. Vi sa vi kunne ringes på kort varsel og det ble vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå