Gå til innhold

etter tette melkekanaler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Fikk på mandag rødt og vondt venstre-bryst med feber oppi 40 gr... Har klart og unngå å få bryst betennelse med karbad og massasje og mye amming... Er nå frisk igjen, men har en et par kuler igjen som jeg kjenner godt.

Det jeg lurer på er om det kan være vanlig at man har litt harde kuler noen dager etterpå, eller burde dette ha vært borte nå???

blir litt bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nylig vært gjennom brystbetennelse og brystabcsess. Trodde selv først det "bare" var tette melkeganger.

Jeg hadde en kul som var ca 3cm lang og 1.5cm i diameter som viste seg å være brystabcess (verkebyll), den var ganske hard.

Når jeg får tette melkeganger, noe jeg ser ut til å ha talent for, er det gjerne et segment av brystet, nærmest som et "kakestykke".

Ikke for å skremme, men kanskje verdt å høre med legen?

Skrevet

Du skal fortsette å pumpe/amme hyppig (hver 2. time om dagen og hver 3. time på natt) til alle klumper og smerter er borte. Det du har gjort tilnåe er helt riktig, bare fortsett du!!!!

De færreste opplever abcess heldigvis!!!

Skrevet

Tusen takk for svar :o) Jeg fortsatte i noen dager med det jeg hadde gjort, og nå ser det ut til at det begynner å gi seg :o)

Skrevet

Som "hafnium" over her har jeg også "talent" for tette melkeganger. Med nr 1 fikk jeg brystbetennelse flere ganger, og var derfor veldig obs på dette nå med nr to. I mellom de to har jeg begynt å gå til akupunktur, og jeg kom til å nevne for henne en gang jeg var der i vinter at jeg hadde veldig brystspreng (og da blir det fort tett hos meg).

Med en enkelt nål fjernet hun sprenget, alle kuler forsvant. Har gjort det samme et par ganger senere. Det er helt fantastisk hvor effektivt det er! Nå har ikke jeg prøvd det mot brystbetennelse, fordi jeg jeg har klart å avverge det, men akupunktøren min sier det funker bra. Kunne ønske jeg hadde fått dette tipset da jeg ammet nr 1, for da var det mye "krøll"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...