Gå til innhold

Hvordan går det med dere? :)

Nilla43

Anbefalte innlegg

Hei anki72

Mulig jeg hadde noe lignende da jeg gikk med mitt forrige barn. Var spes da jeg reiste meg, som du beskriver. Stikkende smerte. Legen min sa da at det var fordi båndene som holder livmor på plass(?) strekker seg mer enn vanlig. Det gikk uansett over. Når jeg tenker etter, har jeg av og til det sånn nå også. Men går over med en gang jeg får retta meg rolig opp. Så jeg har ikke bekymra meg. Blitt gammel og laid back nå. Få se fhvor lenge det varer, hehe :-)

Fortsetter under...

Heisann, jo jeg har det også bra. Er 39 år og i 14. uke og har vært på to ul (en i forb. med duotest) . Den siste viste også 3 D og det har jeg aldri sett før i mine tildigere svangerskap.

Jeg er på seminar i Stavanger disse dagene og fikk litt pusterom til aviser og div på nettet akkurat nå så da stakk jeg innom her også. Kjekt å lese om dere alle.

Jeg har valgt å ikke gå til jordmor, kun lege. valget kom litt brått på meg men jeg føler meg trygg på det. Syns det blir litt mange å forholde meg til jeg og så er jo dette 4. gang så jeg vet jo en del. Hva har dere valgt?

Kos dere videre!

hei, jeg er inne i min 10. uke i dag - og magen synes allerede godt! Jeg har ikke lyst til at andre skal få vite om graviditeten ennå. Prøver å være kreativ mht klesvalg, men det er ikke lett. Jeg vil helst vente til etter duotest mm. Det er også godt at det er "vår" hemmelighet. Barna vet heller ikke noe ennå, men jeg merker at den eldste lurer på hvorfor jeg er så trøtt hele tiden. Gleder meg veldig til å kose meg med en liten baby igjen - tenker også på at jeg har 3 barn i stadier fra videregående, til ung. skole og barneskole! Det er veldig gøy å få oppleve mange stadier samtidig - men litt utfordrende ift valg av ferier mm. Merker imidlertid at jeg er mye mer sliten nå enn når jeg var gravid første gang som 20 åring (er 39 år i dag).

Så kjekkt å lese denne tråden! Lykke til videre alle modne mammaer! Vi har det jammen bra, som bærer på liv og sansynligvis skal få bli kjent med dette vidunderet om litt, ikke sant?

#4 i 2008; jeg har litt samme dilemma som deg. Er 10+6 i dag, og syns det lyser gravid lang vei... ikke så stor mage, kanskje, men sliten, trøtt, mørk under øynene, og spiser hver time (strever med kvalme). Har ikke fortalt til så mange ennå, vil også vente til etter Duo-test. Våre barn er heller ikke informert om nyheten, og, som deg, lurer jeg på om den eldste begynner å ane noe. Spørsmålene tyder på at det tenkes i allefall. Jeg er også 39, og gleder meg! :-)

Velger å vere anonym ennå noen dager.. :-)

Hei, hei :)

Så koselig med litt skravlings her inne da.

Ser at det er flere som er i gang med "kull 2".

Jeg er selv 38 år, har to jenter på 12 og 17 fra før.

Venter lillebror med min solumate som jeg traff for 4 år siden.

Dette blir hans første, og mest sannsynlig, vår siste.

Så jeg både gleder meg, nyter gravidtiten og livet i magen, samtidig som jeg begynner å bli litt lei av bekkenløsning og en gange som en åttiåring.

Er nå i siste runde på oppløpsiden med bare tre uker igjen til termin.

Gleder meg vanvittig til å hilse på min sønn og begynner å bli veldig motivert for fødsel.

Føler meg som førstegangsfødende, husker jo ikke detaljer fra sist, bare de store linjene og at jeg var "høy" av euforisk lykke når fødselen endelig var over.

Håper det går fint med alle der som er midt i kvalme perioden, det går over for de fleste etter en stund.

Selv hadde jeg det slik at det eneste som hjalp var å spise, så jeg la litt mye på meg i starten.

Nå er det som nevnt sluttspurten og jeg sliter litt med nattesøvnen pga bekkenet.

Da er det kos å sitte å lese her :))

Klem fra

...dagen idag er så mye bedre enn den igår...

Fra å ha veldig angst pga mye blod på dagen igår, har jeg idag ingenting... Legen mente jeg skulle ta det med ro. Ingen blodspor på papiret når jeg tørker meg. Et bra tegn at det stoppa opp, tenker jeg. Følelse av at alt er greit, er godt. Så får vi se hva som skjer gjennom de neste dagene.

Her snør det noe forfærdelig idag... Håper det kan bli kaldt og fint i helga så det kan gå an å gjøre noen vinteraktiviteter ilag med guttene. Ikke lett når det stort sett er slaps og regn hele tiden.

Ha en flott fredag alle sammen...:-)

Annonse

Hei igjen alle dere flotte damer! Ny uke - nye muligheter:) Nå er jeg 9 + 1 og føler meg som om jeg har svelget en fotball - skikkelig stinn! Uff, håper virkelig ikke det begynner å vise ennå - har akkurat søkt drømmejobben og håper, håper... Har ikke helt tenkt gjennom hva jeg gjør om jeg skulle få jobben da - det blir jo ikke noe særlig å ta imot jobben og så "eh forresten, jeg er gravid og kan bare jobbe 3 mnd nå..." Noen som har erfaringer på dette?

Håper det går bra med dere alle - og spesielt anki og dolce som har hatt litt problemer.

Ha en strålende uke :)

Hei hei alle... Nå er jeg inne i uke 15+1. Begynner virkelig å se fram til ultralyd og jordmor nå uti Februar. Må bare si at jeg er innom hver dag for å se om det er kommet noe nytt,men er nok ikke den ivrigste å svare/kommentere innlegg. Er i full jobb og har det for såvidt bra, men enkelte dager skulle jeg ønske at jeg hadde mer tid til meg selv. Kansje gå en tur på dagtid eller dra en tur i varmebassenget da mitt bekken lenge har plagd meg litt. Men jeg får ikke til å prioritere sånne ting. Er gørr trøtt etter en lang arbeidsuke, så er det jo alltids husarbeid som venter, resten av familien osv,klarer liksom ikke komme meg opp og ut. Tenker med gru på hvordan jeg skal bli etter 9 mnd??? Den dårlige formen! Ja,ja, vi får bare se hvordan det utvikler seg, men skal jo ikke klage, klarer jo å funngere godt, bare kanskje blitt litt lat:))

Hei alle sammen.

no har jeg bestillt meg UL på tordag. Har blødd endel siden søndag. Plutselig mye, så litt mindre... Blir egentlig litt småsprø av dette. Men håper i det lengste det er at jeg har en lettblødelig livmorhals. Følelsen av å være gravid er der enda, men begynner å svekkes litt...

Har ikke hatt noe vondt så tviler på at det er SA (Skal ikke det gjøre litt vondt og blø VELDIG MASSE???) MA hadde jeg i oktober og det ligner ikke på det... Men har lest at gravid utenfor livmor kan begynne med blødninger og så vondt når det løsner og kommer ut skikkelig...

Men jeg får vente å se til torsdag... Får ingen svar uansett før det... Kun gruble meg gal....

Blei et lite klageinnlegg dette...men blir bare så frustrert. godt å få det ut... Tenker ikke på annet. Går på do hele tiden for å sjekke ståa... Men innerst inne føler jeg at alt er bra...så får meg vel en skikkelig nedtur om det viser seg at det er på veg bort denne gangen også. Sist var magefølelsen på at noe var gale der ca to uker før jeg oppdaget MA. Da var det lettere å innse...

Uff - det der er ikke enkelt Anki. Så trasig at du ikke får slippe til med en gang - det burde man jo få i en sånn situasjon. Det er jo helt forferdelig å gå sånn og ikke vite. Bra at du fortsatt har troen og den rette følelsen - man skal stole på magefølelesen sin, vet du :) Som du sier - dette høres jo ikke ut som noen SA, og MA har du opplevd selv og vet at det ikke er. Har også hatt en MA og det var jo sånn at det begynte med småblødninger og så bare økte på. Så det ligner ikke dette nei. Gravid utenfor livmoren er du nok ikke, for da har man smerter på den ene siden av magen lenge før det evt kommer blødninger. Forhåpentligvis har du blødninger av en helt annen og ufarlig grunn. Krysser fingrene og tærne og alt som går an å krysse for deg på torsdag!!!

Lykke til - det går nok bra skal du se :)))

Klem

Hei jeg er 35 år og blir 36 før babyen blir født. Har 57 dager igjen før jeg får hilse på tuppemor. Men har begynt å bli i tvil på kjønn, da jeg ser så mange får det motsatte av det de så på UL, så kommer det gutt får han mye rosa da mor har gått litt berserk på rosa :o)

Håper det går greit med deg til torsdag Anki`72, trasig at du må vente så lenge, hva med fødeavd. på ditt lokale sykehus, kan ikke de ta imot deg og gi deg en UL?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...