Gå til innhold

Hvordan går det med dere? :)

Nilla43

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere modne gravide! Nå har jeg lest meg "lei" av alt snakket om duotest etc her inne - skal til jordmor i dag for første gang og må vel ta stilling til det jeg også.

Lurte egentlig bare på hvordan det går med dere alle, jeg - er dere kvalme, trøtte og alt det der? Vi er vel opptatt av litt andre ting enn duotester og fv også? Er 39 og bare knappe 8 uker og merker lite til symptomene - med unntak av litt kvalme - har kjempeproblemer med å ta bæsjebleien til ettåringen min om morgenen før jeg har fått i meg mat ;-))) Heldigvis stiller pappa'en opp. Ellers er jeg i super form - men veldig redd for at noe skal gå galt. Gleder meg veldig til de tolv ukene er gått. Da skal jeg kose meg skikkelig!

Men - savner litt dagligprat her inne. Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo octobaby:) Jeg er også 39 og snart 14 uker på vei. Kjenner at bekymringene har begynt å slippe litt taket nå, selv om man hele tiden har en liten tanke nå og da. Skal bli godt å komme på ordinær UL, som jeg forøvrig ennå ikke har fått time til,men venter spent. Har ei datter på 15, så det er lenge sia sist, og bekymringene har vært 10 ganger større enn den gang. Var bare kvalm 2- 3 uker, men er såå trøtt hele tiden.Ellers har jeg hatt mye murringer i lysken,var så redd det var noe galt her etter jul at jeg bare måtte få en iv UL for å sjekke at alt sto bra til og det gjorde det heldigvis. Hadde aldri disse "vondtene" den gang da, og aldri tegn til bekkenløsning heller, så jeg undres jo litt på om det er bekkenet som tuller litt..

Skrevet

Dagligprat er hjertelig velkomment! :)

Jeg er selv i uke 13 og kvalmen har begynt å slippe taket. Fremdeles noe trøtt og i dag har jeg hodepine. Da forsøker jeg bare å ta det med ro og håper det går over etter hvert. Jeg slipper bleier inntil videre fordi ungene våre er 7 år og 10 år.

Gleder meg veldig til babyen kommer. I går besøkte jeg ei venninne som fikk en liten gutt dagen før. Syntes det var helt fantastisk å holde en liten baby igjen og gleder meg helt infernalsk til han eller hun kommer.

På mandag var vi ute og shoppet oss vogn i forbindelse med salget. Føler vi var veldig tidlig ute, men vi fikk vogna til halv pris og sparte noen tusen på det.

I morgen skal datteren min på hyttetur sammen med en venninne og hennes familie. Hun gleder seg veldig til det

Skrevet

Jeg er i uke 12 og jeg sliter litt med kvalme,ikke slik som de andre gangene,men nok til at jeg har mistet matlysten. Det er som du skriver,det er vanskelig å ta bæsjebleien på gullgutten som er 14 mnd,men det går jo som regel greit. Ellers er jeg veldig veldig veldig trett,men det gir seg vel etterhvert,får jeg håpe.

Gleder meg også til å få en liten til i hus,har ikke hatt to små før,så det blir en helt ny opplevelse,gleder meg stort.

Skrevet

Jeg savner også litt mer liv på "gravid-moden alder". Finner meg liksom ikke helt til rette på de andre forumene, virker som om de fleste der er veeeldig unge :-)

Jeg er 39 år, og gravid med nr. 2, 8 + 4. Har en datter på 20 fra før, så jeg føler meg vel litt som førstegangs :-)

Jeg har heldigvis ikke hatt noen symptomer bortsett fra å være trøtt. Kan sove 20 timer i døgnet tror jeg!! Men de siste dagene har jeg kjent "noe" i hofte/bekken-området.... Syns det er litt tidlig med bekkenløsningsplager gitt!

Ser at mange går til jordmor ganske tidlig, er det kanskje noe jeg også burde begynne å tenke på?

Jeg er også veldig redd for at noe skal gå galt, det tenkte jeg ikke på i hele tatt da jeg var gravid for over 20 år siden.

Håper vi får litt mer liv inne på dette forumet, er veldig koselig - og nyttig - å snakke med andre voksne jenter i denne fantastiske og spennende tiden vi er inne i!

Skrevet

Så bra da - at det ikke bare var meg som savnet litt liv her! :-) Helt enig - andre forum kan bli litt for hysterisk for meg - blir så mye sa/ma-snakk at man kan få vondt av mindre! Trur mange er veldig unge. Eller kanskje det er vi som er gamle? ;-)))

Har akkurat nå vært hos jordmor - veldig hyggelig! Kjenner henne godt fra før. Gikk dit istedenfor til lege for 1. kontroll - legen min er en "jypling" på noen-og-tyve, og har ikke videre peiling på svangerskap, føler jeg. Sist måtte vi fylle ut helsekortet helt på nytt :-) Ble satt opp på tidlig UL førstkommende tirsdag, så da håper jeg inderlig vi får se et lite, nydelig bankende hjerte! Kommer nok til å føle meg litt tryggere da :)

Chezka, det er jo bare en uke mellom oss - jeg er 7 + 4 i dag. Har en på 15 mnd fra før, og selv om det er relativt kort tid siden jeg gikk gravid sist, føler jeg at så mye er glemt! Syns jeg husker at jeg hadde så ømme bryst at jeg ikke klarte å ligge på magen, men nå kjenner jeg ingenting. Bare bittelitt morgenkvalme. Kjenner også "noe" på bekken/hoftefeste, men det er ikke plagsomt. Får håpe vi slipper noe trøbbel der!

Kos dere jenter :-)

Skrevet

Hei Chezka:). Det er så hyggelig å se at flere på min alder "starter på nytt". Jeg var på min første lege kontroll i uke 12 og har fått time hos jordmor når jeg er ca 17 uker. Men har før den tid allerede vært hos gynekolog på iv ultralyd i uke 11 for å bli litt beroliget, også hadde jeg en del vondter i tillegg som gjorde meg litt bekymret. Måtte nu fleipe med gynekologen at det ikke er bra for "gamle"folk å være i en slik situasjon da man kanskje er noe paranoid:).

Skrevet

Hei

Så flott!! Endelig kosa jeg meg gjennom et innlegg på denne siden. Smilte og lo høyt ettersom jeg bladde nedover.

Selvsagt er det mye å bekymre seg for, mange dumme ting som kan skje. Men vi får holde fast ved at de fleste graviviteter går bra.

Selv er jeg 39 og gravid med nummer 4. Etter å ha starta livet på nytt, med ny mann.

De store er 16, 14 og 10 og alle tre gleder seg til baby.

Takk for dagens opptur !!!

Skrevet

Go` kveld!

No har roen senket seg. Jeg har sett handballkamp og norge gikk IKKE videre til semifinale. Mine søte to gutter ligger søtt å sover. Jeg skal snart inn i min STORE seng og legge meg alene. Mannen min er vekke i forb. med jobb. Han kommer hjem om en uke. Det er egentlig litt godt å være hjemme alene av og til... No sitter spiren, så da slipper vi tenke på at han må være hjemme til EL. Han skal jobbe vekke noen mnd fremover no. Hjemme 1 uke og borte 2 uker. Andre som har det slik?

Gutta mine er snart 5 og 8 år. Jeg er 36 og selvstendig næringsdrivende. Mye jobb og ansvar men med flott familie som stiller opp ordner det meste seg alltid.

Fy flate det lyner forfærdelig ute. Må vel se til å kutte alle linjer her... Det er meldt skikkelig uvær her på sunnmøre i natt og i morgen tidlig... Var ufyselig idag også... Kommer innom tråden igjen i morgen. Ha en god natt alle sammen.

Skrevet

Uff - har lynt og tordnet her også i natt. Det er det verste jeg vet! Har en sånn utrolig barnslig redsel for tordenvær etter en fæl opplevelse da jeg var liten. Er nesten flaut å si det, men... :-) Har mest lyst til å sette meg under trappa med gummistøvler på (!) - sånn som jeg gjorde da jeg var barn. Nå har jeg blitt godt voksen og mor og må vel se til å skjerpe meg! :-)))

Liker også godt å være alene av og til - trives godt i mitt eget selskap med en god bok eller en fin film. Men to uker borte i slengen hørtes litt lenge ut da - kjedelig. Min mann er borte av og til - heldigvis ikke så langt borte, men da bare en natt eller to. Og han kan komme hjem hvis det skulle være noe.

Nei, får jobbe litt - ha en fin dag elle sammen!

Skrevet

Hei!

Dagligprat er fint:) Selv er jeg 38 og gravid med den første og koser meg masse med det! Har kommet helt til uke 17 og er i fin form. Nesten helt som vanlig vil jeg si, vanlig i betydningen ikke-gravid mener jeg:) Dette er nok en god periode, før jeg begynner å bli tung...

Babyen kommer til sommeren og jeg gleder meg! Det blir en helt ny tilværelse for meg som bare har hatt meg selv å passe på i 38 år. Veldig spennende! Har en supermann som kommer til å bli en superpappa, og føler meg veldig heldig og priviligert.

Ønsker dere alle en riktig god helg!

Skrevet

Hei! Dette var en hyggelig tråd :)

Selv er jeg 37 år, og rekker å bli 38 før min første skal komme i midten av april. Har vært veldig heldig og vært i god form hele tiden så langt, men plages nå av bekkenløsning. For en som er vant til å jobbe mye som selvstendig næringsdrivende, blir det litt lange og frustrerende dager når man ikke klarer å gå lengre enn til postkassa...:(

Kjenner meg veldig igjen med de av dere som bekymrer seg for at noe er galt. Pappaen er litt sliten av alt jeg klarer å bekymre meg over - "ikke begynn med det også da....", når jeg trekker frem ett nytt tema :)

Ja, ja, det vil nok helst gå bra. Akkurat nå turner junior i et sånt tempo at jeg bare må le - han er nok frisk, ja...:)))

Ønsker alle en riktig fin helg!!

Skrevet

Hei igjenn

Joda hadde jo tenkt meg innom en tur i går, men sovna fra alt. Trur jeg kunne sovet det meste av døgnet om jeg bare kunne.

Ser ut til å bli en grå helg på vestlandet, regn og regn og vind.

Tja, fint innevær.

Skal ut å kjøpe ny flatskjem til mor, mente hun trengte litt hjelp med det.

Ha en flott helg alle sammen

Skrevet

God dag alle sammen.

Fortsatt surt her på sunnmøre. Fryktelig storm igår. Godt vær å være inne i. Slipper å ha dårlig samvittighet for at en ikke går ut på tur...!!!

Idag blir det innedag. Min yngste på snart 5 har 40 i feber og vondt i hodet. (Typisk når mannen min reiste bort på jobb...) Influensa med høg feber og vondt i hodet er visst noe som går no. I barnehagen er det ny runde med vannkopper, men det er vi heldigvis ferdige med.

No har stikkpillen begynt å virke og det er tv-titting på disney. Kanskje jeg kan få gjort noe fornuftig etter hvert. Måtte innom her å titte litt først. Blir liksom litt avhengig.

Tror jeg er komt kortest av oss her inne... Ferdig med min 5 uke og starter vel i dag på min 6. E vel da 5+0 om jeg skjønner alt riktig her. Har ingen symptomer eller plager unntatt vondt og øm i bryst. Øka trøtthet og vannlating kommer vel for fullt utover i uka eller neste uke. Har vært veldig humørsjuk og trøtt fra ca rundt 7.uke tidligere...

Svigermor kommer innom seinere så jeg får dra for å kjøpe meg litt snadder mat til kvelden...

Ha en flott dag. Kommer nok innom i kveld igjen...:-)

Skrevet

Hei til dere alle! Koselig tråd dette!

Jeg er straks halvveis i svangerskapet og er i fin form, hvis jeg ser bort fra bekkenløsning. Vi har kommet vel igjennom morkakeprøve og ordinær ultralyd, og nå koser jeg meg bare med magen og merker at jeg endelig klarer å senke skuldrene.

Her ligger det an til å bli en rolig og avslappende helg, og det skal bli godt. Venter på at overskudd og tiltakslyst skal komme over meg, for det er et par skuffer og skap som skulle ha vært ryddet i. Det er jo lov å håpe...

Ønsker dere alle en riktig god helg!

Skrevet

Hei, kjempefint med en slik tråd!!

Går straks inn i min 27. uke og er i fin form! Koser meg veldig med magen og vi gleder oss til å hilse på den lille tulla som romsterer der inne. Var inne til UL for ei uke siden, og da fikk vi vite kjønnet :-)

Har to tenåringsbarn fra før (gutt og jente) Storesøster ble overlykkelig for å få en lillesøster - hun er alene om å være jente av søsken og søskenbarn, så det var stas :-)

Har handla rosa små-klær nå, og jeg titter stadig ned i kommoden, fantastisk. Både rart/litt skremmende og gledelig å skulle bli mor igjen i en alder av 43.

I helga har vi fått massevis av snø, skal ta turen ut å få litt frisk luft.

Forsatt god søndag :-)

Skrevet

Hei igjen jenter!

Passerte 8 fullgåtte uker i går - setter et kryss i almanakken for hver uke som går, og blir litt tryggere for hver dag nå. Og i morgen skal jeg på tidlig UL - spennende! Håper og tror at vi da får se et lite bankende hjerte.

Ellers har kvalmen begynt å plage meg litt - merker det godt når det har gått et par timer siden mat. Så nå går jeg rundt med salte kjeks (og 1 million smuler) i veska og knasker med jevne mellomrom. Var ikke så ille sist gang - dette er helt annerledes.

Har fortalt det til svigermor - hun ble så glad at hun begynte å gråte :-) Hun hadde begynt å lure siden jeg ikke ville ha vin og oppførte meg rart på kjøkkenet om morgenen (var så kvalm at jeg måtte kaste meg over en skive før jeg klarte å si god morgen :))) Ellers vil jeg vente med å si så mye, da jeg akkurat har søkt ny jobb.

Ha en fin dag :)

Skrevet

Hei jenter, kan jeg også få være med?

Kjenner igjen noen av navnene her:)

Var såvidt innom her i nov, men mistet da i ma uke 8-9...

Er 38år, sambo, vi har en sønn som blir 2 i april og er 5 uker i dag. Selv om jeg er gravid, henger jeg ennå på tråden "oss over 30" i bli gravid siden.

Har liksom ikke helt funnet "roen" på 1.trim, litt inne på oktober-klubben....

Formen er upåklagelig foreløbig. Veeeeeeeldig god matlyst, hmmm:(

begynner å kjenne d litt i boobsa, og hoftene er av og til litt kranglete. Men ønsker alle symptomer velkommne og at d blir!

Strålenede vær her i dag:)

Skrevet

Gratulerer så mye med spiren, Dolce...

Jeg har vært på UL i dag - er akkurat 13 uker på vei i dag og alt sto bra til med fosteret. I går var guttungen og jeg ute på tur og jeg datt på rumpa. Var derfor litt redd før UL i dag, men alt var heldigvis bra.

Jeg sliter med hodepine, og lurer på om jeg må be om å få sykemelding. Fungerer jo nesten ikke i det hele tatt om dagene. Akkurat nå er det litt lettere i hodet, og det synes jeg er helt vidunderlig :o)

Skrevet

Hvordan gikk det på UL da Octobaby? E så spent å få høre. Skal prøve å få meg en tidlig UL selv. Skal til lege på fredag. Da er jeg ferdig med 6 uker, så en ul i uke 8 må være bra.

Igår hadde jeg grusomme smerter nederst i magen og i lysken. Akkurat som alt der nede var litt for stort og nesten "hang igjen" når jeg reiste meg fra en stol... Ekkelt, men over idag... Hva kan det være? Flere? Noen som vet om det er litt vanlig? Husker ikke at jeg hadde så gale vondt i tidligere svangerskap...

Men skal ikke klage så lenge jeg ikke er kvalm... og at alt står bra til med spiren min

Skrevet

Så hyggelig å se så mange gravide og modne mammaer.

Selv er jeg 38 år, og venter nr. 2. Min datter er 10 1/2 år, så det er en stund siden jeg gikk gravid sist. Er 20 uker nå. Det er min nye manns første barn, og vi gleder oss veldig mye. Kjenner bra med liv, og til og med pappaen har kjent spark utvendig på magen nå i helgen som var.

Anki72, jeg tror kanskje du har litt "vokse"smerter. Minner det litt om mens-smerter? Jeg hadde i alle fall endel mens-smerter i begynnelsen som jeg konkluderte med var livmoren som vokser.

Gratulerer med spiren, Dolce, denne gangen skal det gå bra!!!

Håper det går bra med alle som skal på ultralyd i nærmeste fremtid, og at vi får høre litt resultater fra hvordan det har gått.

Ha en fin uke alle sammen :o)

Skrevet

Heisann. :-)

Tror jeg er aller nyest her, er i uke 5, 250 dager til termin idag, Så er nok ei stund å vente, ja. Håper alt går bra.

Jeg er 37 år, har en gutt på 10 fra før. Etter 8 år med "ny" mann føler vi oss klare for barn igjen. Vi har nytt voksenlivet og de "fordeler" det har å ha barn med to hjem lenge, så vi blei til slutt litt blaserte. Storbyhelger og aleneferier ga ikke samme gleden lenger. Vi er modne for noe mer. Så etter å ha vært uten spiral siden oktober, klaffa det altså nå. Og i den ene måneden det passa litt "dårlig", regna med at det ikke ville klaffe nå heller, så bestilte oss skiferie. Så i år blir det afterski med brus, hehe.

Ellers har jeg ingen symptomer, kanskje bare litt trøttere enn vanlig, og kjenner at jeg må spise før jeg blir skikkelig sulten, for da blir jeg kvalm.

Blei kjempeglad da jeg så at det var et forum for oss "modne gravide" Har lest mange tråder, og er glad det fins et sted for oss i samme situasjon

Skrevet

Hei anki72..

må bare kommentere de smertene du beskriver nederst i magen og lysken; Har hatt de samme smertene på de samme stedene fra uke 6 og fram til for noen dager siden. Er nå i uke 14+2. Har tenkt mange grusomme tanker, men endelig har de vært borte noen dager, men er det ikke rart, da begynner jeg plutselig å tenke at kanskje det er noe galt siden symptomene er borte:)Må jo bare tenke positivt, man skal jo ikke ha det vondt hele tiden, heller nyte at det endelig er over. Tror smertene både kan være en kombinasjon av luftsmerter og det at livmoren og båndene rundt tøyes.. Lykke til!

Skrevet

Hei eventyr - og velkommen hit :)

Da har jeg vært på ultralyd - en rar opplevelse :) Har et utrolig dårlig ul-apparat på det lokale sykehuset mitt - de jobber for å få et nytt og moderne. Gynekologen begynte med innv. ul, og hjertet mitt begynte å banke veldig hardt da jeg så at han rynket fælt på nesen og skakket på hodet. Da jeg så bort på skjermen så jeg absolutt ingenting, og tenkte at ja, ja - det var det. Jeg er ikke gravid allikevel. Men så sa jordmoren som var med at jeg måtte gå og tømme blæra fordi den var full. Da jeg hadde gjort det, tok han utv. ul og da så jeg det: En liten "peanøtt"! Pga av det dårlige apparatet var det vanskelig å måle lengde etc, men han anslo det til ca 8 uker. Og det stemmer med mine egne beregninger. Han så også hjerteaktivitet, men det var umulig for meg å se. Men det var iallefall en liten spire der med et bankende hjerte - og det hjertet følte jeg banket utenpå meg i hele går :) Utrolig deilig å ha fått det konstatert - kjenner at jeg slapper litt mer av nå.

Ha en fin dag jenter:)

Skrevet

heisan eventyr.

Gratulere med spiren. Du er ikke så langt etter meg. Har idag 243 dager igjen til termin 29.september. Gøy at vi kan følges litt inne på desse sidene. Det er ikke så mange her inne, så jeg føler jeg får et mer "personlig" chatteforhold til alle her inne. Endel var også på bli gravid-siden. Håper det kommer flere derifra snart.

Jeg er idag hjemme med sykt barn. Feber, influensa og vondt i hodet sitt stakkar. Men det er noe som går no. godt med litt rolige dager også. Får rydda litt skuffer og skap på kjøkkenet. Holder på å pusse det opp, så det blir så lyst og lett "atte det"...

Octobaby -- så utrolig deilig å få det bekrefta. Nyt dagene og føl hjertet kor det banker. Flott tid vi har foran oss no...

Kos dokke alle flotte mammaer. Ha en super dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...