hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Hehe det er skikkelig strila bonde country musikk, du får sikker kjøpt cden på Esso.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Ja, det vil jeg tro. Hvor er de fra da, og hva betyr navnet? Jeg er stril selv, og tror ikke de er fra mine hjemtrakter =)
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 De er fra bygda i trøndelag. Ganske grei musikk egentlig. Men hva navnet betyr vet jeg ikke. Men vi vet jo hva "gubba" betyr.
MammaTil2 Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 De er nok fra Trøndelag ;-) Når jeg hører navnet ser jeg for meg slike gamle bønder med krokete rygg, litt knekk i knærne og en utslitt buksebak som når omtrent midt nedpå lårene... Musikken denne gruppa spiller derimot, vet jeg ingenting om. Er det ikke slik typisk bygdefest-musikk da? Bruker å se noen festplakater av de rundt omkring utenfor Trondheim ihvertfall.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Det er vel egentlig ikke typisk bygdemusikk. Men det kommer jo egentlig alt an på musikksmaken til de som hører på den da.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 He he, ok ;-) Får litt sånn DDE-feeling av å høre på det.
Anne-B. Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Hehehe, jeg trodde det var et band fra et spansktalende land, og at "Sie gubba" var et eller annet lokalt uttrykk som ingen andre enn de som snakker språket, forstår. Men så skjønte jeg ikke hva det var de sang heller, det ble rett og slett gresk.. før jeg hørte at det var norsk.
lenej :o) Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 vel, sie er vel side? som side bukser (vide altså). så der de vide/store gubber? haha!! som en merkelig nordlenning som eg er, så tolke eg sie gubba, som .. ja... vel. for meg betyr å være sid, at man er litt sløv, litt sånn motsatt av "up-tight"... litt low keen? jaja.. mine små tolkinger da,.. ser ikke for meg gubba som er store i utseende, men mer store i sin horisont.. takhøyde? herregud så vanskelig det er å oversette ting... det her må jo se yberteit ut...
.. ;-) .. Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Sie Gubba er fra Leksvik i N-trøndelag,og Petter Øyen som synger er tidligere vokalist i Too Far Gone..Min oversettelse av Sie Gubba vil vært: Træge typa...eller noe sånt,men så er jeg trønder også da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå