Gå til innhold

Hvordan høre hjertelyd hjemme ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har enda ikke fått hørt hjertelyd hos lege/jordmor og savner det veldig. Jeg er nå 17 uker og vi vil også høre... vet det kan være vanlig å ikke høre enda, men vi kunne godt tenke oss å kjøpe sånn til å høre hjertelyden hjemme.. ( for pappan sin del ). Hva heter sånn, hva koster det, og hvor får man tak i det ? Mente jeg leste noe om Biltema for lenge siden, stemmer dette ? (som dere sikkert skjønner er dette rimelig nytt for oss ) Håper noen kan hjelpe :D På forhånd TUSEN TAKK :D

Fortsetter under...

Skrevet

Tror det finnes endel forskjellige varianter av disse. Har hørt endel snakke om "angersound" som bla. har blitt kjøpt på ebay, hvis ikke jeg husker feil. Denne skal vist ikke være så dyr.

Selv bruker jeg en som hete babywatcher som jeg bestilte fra en leverandør i Danmark, med toll kom den på ca. 1700 kr.

Hvis den andre er like bra, trenger du jo ikke å betale så mye da.

Skal sies at jeg er strålende førnøyd med den, er 12 uker på vei, og den fungerer kjempe fint. Er samme typen som mange norske jordmødre bruker. Den måler også antall slag i minuttet.

Veldig gøy for både pappaen og kommende besteforeldre å høre :)

Skrevet

En liten rettelse: den heter angelsound, ikke angersound. :)

Skrevet

bra du rettet på deg selv her...stor forskjell på angel og anger...hehe.... :P

Skrevet

Jeg glemte å bruke krem på min angelsound, og det var avgjørende for om jeg hørte noe eller ikke. Er utrolig glad jeg har den. Kjøpte den på E-bay.

Skrevet

Hei Connie79. Jeg har akkurat kjøpt meg en slik angelsound (var og hentet den på posten i dag faktisk). Jeg er nå ca i 14./15. uke (14+3 iflg. menstermin, men 13+4 iflg. ul-termin)

Men det jeg lurer på er - kan jeg egentlig forvente å høre noe ennå? Hvor tidlig hørte du noe på angelsound'en din?

Annonse

Skrevet

Hei igjen.

Håper du har prøvd den og at den funket. Jeg glemte som sagt å bruke krem på den, så jeg hørte ikke noe før i uke 18 var det vel. Men da fant jeg den med en gang. Tror du skal kunne høre det tidligere, bare husk krem på mage og maskin. :)

Skrevet

Har også Babywatcher, og jeg hørte hjertelyden fra uke 12+6. Fant lyden helt nede på siden av magen.

Er VELDIG individuelt da, når man kan høre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...