Gå til innhold

Reise i uke 30?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar, ska huske på det med støttestrømper og bevegelse!

Ja, kanske lurt at ringe legen min først.

På nettet står det at man bør ta en vaccine når man drar t Karibia, men om man er gravid kan man ta immunoglobulin/gammaglobulin istedet. Det ska visst ikke være farlig for fosteret. Får håpe at det stemmer....

Før du bestiller denne reisen bør du snakke med flyselskapet ang.deres regler. Dem har forskjellige regler ang.gravide,noen selskaper bryr seg lite mens andre nekter gravide å fly etter 26 uker, 28 uker, 30 uker osv. veldig forskjellig.

spm.om du trenger legeerklærin. Ville ihvertfall hatt alle disse svarene klare før du møter opp på flyplassen :)

Lykke til :):)

Nå har jeg ringt reiseklinikken i Oslo, og de anbefaller IKKE gravide i uke 30 at dra til Karibien.

1: Risiko for blodpropp på alle flyreiser over 5 timer.

2: Stor infeksionsrisiko på alle destinationer som ikke er i Europa.

3: Jeg må ta vaksiner som man helst ikke gir gravide.

ja..ja... det var den bryllopsreisen!

Annonse

Du kan helt sikkert dra, og hvis dere bor på et bra hotel er det sikkert ingen problem. Bare kjedlig at man må være så forsiktig med maten...:(

Og så sa hun at en flytur på over 8 timer når man er i 30 uken ikke var å rekommendere p.g.a. blodpropp.

Men jeg tror at de overdriver!

Jeg synes at man skal lytte til fagfolk i forhold til å reise når man er gravid. Jeg tror ikke at de overdriver, og det er best å bruke føre-var-prinsippet når man er gravid.

Hadde jeg trosset legens råd i ett av mine svangerskap hadde det nok gått riktig galt. Jeg var da i uke 24. To dager etter at de andre hadde reist på sydenferie (bra hotell og greier), ble jeg innlagt til observasjon med premature rier. Den gang var det også noen som sa til meg at de heller hadde reist på ferie enn å sitte hjemme. Priser meg lykkelig for at jeg tok det valget jeg gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...