Gå til innhold

dere som leverer melk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst til å levere melk, men lurer på hvor mye det er "vanlig" å levere? jeg har ikke overflod heller lixom, men har jo litt extra:)

og åssen gjør man det når man bor litt unna sykehuset, vi bor vel ca 1 time unna nærmeste sykehus...melka tiner kanskje på veien da?:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med sykehuset du hører til. Minstemengden er vel en liter eller to pr uke tror jeg.kjølebag og kjølelement og melka holder seg frossen den. Hvor mye som er vanlig å levere aner jeg ikke.0,2 til 1 liter eller mer pr døgn???

Skrevet

Hei.

Jeg er morsmelkdonor for andre gang. Jeg leverer ca 4-5 liter pr 14 dag, og det er de kjempeglad for på nyfødtavdelingen!!

Vet ikke om de har noen "nedre grense". De blir nok glad uansett. Ta en tlf til dem.

Jeg har ca 45 min kjøretid til sykehuset. Pleier å legge melken i en kjølebag med kjøleelementer i. GÅr veldig fint det.

Send meg en PM hvis du lurer på noe.

:o)

Skrevet

Heisann.

Jeg måtte gi meg som melkedonor når min kjære datter rundet 6mnd. Da ville de ikke ha melken lengre, fordi den forandrer seg når babyen begynner med fast føde.

Jeg leverte på Haukeland, de har ingenkrav til minstelevering. Det kan jeg ikke tenke meg noen andre sykehus har heller... (vet om en som leverte 0,5l i uken.)

Jeg pumpet ca 300ml for dagen. Da pumpet jeg meg en gang for dagen.

De dekker utstyr, pumpeleie, reiseutgifter, parkering osv. Literprisen varier litt fra sykehus til sykehus. Jeg fikk 125kr literen.

Jeg vil anbefale deg å ringe ditt lokale sykehus. Det er en veldig fin ting å gjøre, og jeg er sikker på at du blir godt mottatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...