Spanskeflua Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 har en jente på 1.5 år. Hun har fra fødselen vært surklete/skrålete i brystet. Legen på helsestasjonen har lyttet på henne,men mener det ikke er noe. Det blir værre når hun har ligget ute i vogna og kommer inn, og så er det ille om natta. Ikke hver natt, men 2-3 netter i mnd. Da hoster hun mye,og har problemer med å sove ordentlig. Noen mener det kan være lukkemuskelen som ikke er fullt utviklet,derfor dette skrålet i hals/bryst (sies å bli bedre ved 2-års alderen). Noen andre mener at det ligner på da deres barn fikk konstatert astma. Vi har også hund,så en mulighet kan jo være hundeallergi, selv om hun ikke har andre allergitegn. Skal dra til fastlegen vår i nærmeste framtid å få sjekket det ut,men lurer på om det er noen her som kan gi noen vettige innspill i mellomtiden...???
Paddin Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Det kan jo høres ut som astma - betennelsestilstand på luftrørene. Litt rart om om denne hosten skulle utløses pga allergi for hunden. Spes hvis hun ikke viser noen adre tegn på reaksjon. Jeg er desverre fryktelig dårlig på astma spørmål, men det er jo fint at dere er på vei til lege for å skjekke dette ut for det hørtes ikke godt ut.
tittentei... Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Hei.Har en mann med astma allergi for hund.Velldig alvorligt au.Ikke midd eller hår,men flasset huden til hundene.Begynte med petal cleance å smøre hundene.Det virker.velldig nytt,men er blitt mere kjent.Vet det virker.Men var ikke det jeg skulle si,men det trenger ikke være allergi hun har.Har hun det for varmt,gjør det mye med tettheten i nesa.Sett opp senga framme med hodeenden med bøker.Da ligger hun ikke flatt.Det hjelper for tett nese å hoste.Ikke for varmt...Kan også reager på lufta,ligget ute å pluttselig komme inn i varmen.jeg har det kaldt på rommet for min gutt.Han er så varm av seg.15-20 grader.
allergibarn Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 sønnen vår har akkurat fått konstatert astma - 22 mnd gammel. Han har også "alltid" vært suklete og tungpustet. Nå var det tredje gang en forkjølelse endte på legevakten, fordi han var sååå tett - så da stilte legen diagnosen astma. Les litt på www.naaf.no - det finnes to typer astma - en allergisk og en infeksjonstype. Vi har den infeksjonstypen som gjør at astmaen utløses når han f eks er forkjølet. Vi har også hund, og den sier legen vi bare kan beholde :-) Ta det opp med legen igjen, hør om dette kan være astma - og be om evt allergitest. Vi fikk Bricanlyl mixtur de første gangene han var tett, nå får han Ventoline innhalator. Merker stor bedring!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå