Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Hei Jeg har keisersnitt kommendende uke, og har noen spørsmål i den forbindelse. Denne blødningen (renselsen) etter nedkomst, når inntreffer vanligvis den ved keisersnitt? Er det umiddelbart etter at de har tatt ut barnet? I så fall, hvordan gjør man det da rent praktisk i forhold til selve blødningen? Jeg vil jo ikke være i stand til å ta på meg bind med en gang, bedøvelsen sitter jo i en stund.. Hvor lenge ligger man vanligvis på postoperativen etter inngrep? Kjenner man mye smerter på dette tidspunktet? Håper noen kan svare meg :-)
Bie&babylove:-) Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Da jeg tok ks satt de på meg bind rett etter opersjonen tror jeg! jeg hadde ihvertfall bind på meg da jeg kom på postoperativ! Tror det begynner å blø med en gang ja... Jeg lå på postoperativ i 2-3 timer og da hadde jeg ingen smerter i det hele tatt. Jeg fikk beskjed om å si fra da jeg begynte å få igjen følelsen i bena (spinalbedøvelse) og da kjørte de på med smertestillende! Det hele var en flott opplevelse og overraskende lite smertefullt! Var oppe og gikk etter 5-6 timer og hadde svært lite vondt! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Tusen takk for fint svar :-) Du sier du hadde bind på deg, hadde du truse på deg under operasjonen også? Hva skjer den dagen man skal ha keisersnittet? Skal vi kle oss nakne og legge oss i sengen og bli trillet opp på operasjonssalen, eller hva skjer?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Kan bare snakke om vaginal fødsel, men da bruker du kjempesvære bleie-bind og netting boxer-truser etterpå. Det er ganske mye blod. Så du vil nok ikke ha på deg truse før eller under operasjonen, bare en sånn operasjonsfrakk uten noe under, som taes av under operasjonen. Ikke tro at det en nett liten bind altså!! Men, jeg som bare har født vaginalt ønsker å vite om det er like mye renselse etter KS eller om de suger vekk en god del blod. Har nemlig hørt det. Noe erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Det skal stå netting boxer-truser UTENPÅ bindet.
Bie&babylove:-) Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 man får på seg sykehusskjorte og nettingtruse når man blir klargjort for operasjonen. Jeg fikk også satt inn urinkateter, og sånn nål i hånda! Så blir man trillet til operasjonen og der blir man kledd av skjorta, trusa tror jeg sitter på også tar de på deg bind når de er ferdig!
Bie&babylove:-) Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Renselse: Jeg har aldri født da, men jeg må si at jeg blødde lite etter ks! det var som å ha mensen! verken mer eller mindre! har hørt at etter vaginal fødsel blør man mye mer!!!
Vesle Bie Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Du slipper å tenke på å skifte bind så lenge du ligger på postoperativ. Der duller sykepleierne med deg. Ruller deg rundt, vasker deg og pakker deg inn i en bleie som går fra Nordkapp til Lindesnes :-D Senere holder det med natt-bind. Det er bare de første timene det blør veldig mye. Et tips: Det er mye bedre å ha med vanlige boxere for menn, med bred strikk. Jeg har lånt med meg noen av min mann sine. Så legger jeg strikken på boxeren over bandasjen til operasjonssåret. Da føler jeg alt sitter mye mer på plass enn med nettingtrusene som tres på som en surret skinkestek :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå