Gjest Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Noen som har erfaring med Emmaljunga som de vil dele med meg? Ganske sikker på at jeg kommer til å kjøpe Emmaljunga Smart Duo, men vil gjerne høre hva dere mener. Den kom på 2. plass i Tv2 Hjelper Deg sin test fra våren 07. "Emmaljunga Smart Duo er lettkjørt, men fjæringen gjør den litt vanskelig å kontrollere i trapper. Vognen er lett å slå sammen og blir liten og kompakt. Men vognens sittedel er for vanskelig å montere av og på." Her er linken hvis noen er interessert: http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/article951602.ece Håper på svar
månestråle32 Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Vi har EMMALJUNGA edge duo som vi har brukt 6 mnd nå. Vet ikke hvordan disse to modellene kan vurderes opp mot hverandre, men i hvert fall: jeg er så utrolig fornøyd med vogna!!!! Lille gullet ligger utrolig godt i den store og polstra bagen. Vogna er så stødig og god å treille at det er en fryd. Den har god fjæring i både understellet og i dekkene, slik at det føles veldig bra å trille på grusveier og snø/is. den er relativt tung da den er solid, men det merker jeg bare når jeg skal løfte inn og ut av bilen, noe jeg gjør sjelden da jeg liker å ta buss slik at gullet får sove godt ellers er det mange flott funksjoner på den som vi har hatt glede av: vuggefunksjon på bagen når den står på gulvet, sportsunderstellet gjør at håndtaket kan bøyes over til andre siden slik at sola ikke kommer i ansiktet, integrert myggnetting, regulerbart håndtak, Mitt inntrykk er at EMMALJUNGA er KVALITET!!! Her oppe i Nord Norge så trengs det litt robuste vogner, og E er desidert markedsleder På en annen side så er det ditt valg etter dine behov. Hvis jeg bare skulle trille inne på kjøpesenter så hadde jeg ikke valgt denne vogna....
månestråle32 Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 og i tillegg er bagen kjempelett å klikke av og på inderstellet! og det er en rygg du kan sette opp i bagen også, slik at babyen kan sitte litt oppe før du må skifte til sportsdelen
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Tusen takk for et langt og flott innlegg! Her i Stavanger er det mye regn, vind, og ja, mye "drittvær". Så det trengs virkelig en god og robust vogn som tåler mye! Så takk for at du overbeviste meg om at vertfall Edge vogna er god! Den skal aboslutt med i vuderinga!
mum&boyz Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 hehe jeg har og emmaljunga duo edge og er ikke fornøyd!! Greit nok at bagen er stor og romslig og har vuggefunksjon MEN alt det veier! Herregud hvor mye enklere det ville vært med en bag jeg bare løfta ut og tok med meg inn.. Sportsvogndelen er grei nok, men synes den kunne vært tettere, blir mange luftehull rundt omkring, flott er det jo at myggnettingen er i kalesjen men hva hjelper det når den ikke dekker kantene oppe? Jeg bor og i NordNorge med dårlige veier og mange bakker, vogna er ikke laget for det... er rystet over hvor fort ting gikk i stykker på vogna! Et voldsverk av ei vogn!! :S
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Så kjipt da :/ Først det superinnleggt, og så din kjipe opplevelse av vogna. Er virkelig ikke mulig å bestemme seg utifra andres erfaringer. Må nesten i butikken og prøve selv. Men takk for opplysningene alle sammen, greit å ha noen tanker om vogna fra før når vognletinga setter inn for fullt
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har også edge duo. Og den er den beste vogna jeg noen gang har prøvd! Den er tung, men har en fantastisk kvalitet. Nå når vi skulle kjøpe sportsvogn gikk vi for Emma igjen. Har hatt Brio og Quinny - men inegn som kan måle seg med Emmaljunga.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Om 1 er missfornøyd, er ingen ting i forhold til alle dem som er kjempe fornøyd med vogna. Så den ene trekker ikke ned. Man må jo behandle alle vogner med respekt, hard behandling funker ikke får noe her i verden.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Vi har Emmaljunga City Cross, med City bag (liggdel) og har absolutt ingenting å utsette på den. Er superfornøyd og vil varmt anbefale den.
sivuna Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Venninna mi har også city crossen og elsker den. Jeg holder en knapp på cerox til min neste unge, pga det vendbare styret. Denne veier litt mer enn city cross, men jeg synes det er verdt det pga muligheten til å bare smette styret frem og tilbake over guttungen. Tror ikke jeg hadde vurdert Edge i forhold til disse, men det er nok mye fordi jeg ikke vet særlig om den. Syns de andre 2 her virker bedre. Når det gjelder vekta? Noen synes jo alt over 7 kg er blytungt, Men skal du ha en super-lett vogn til baby går det alltid ut over noe. enten det er bagdelen eller kjørekomforten eller sikkerheten eller hva det måtte være. Jeg hadde Basson Roma Duo i begynnelsen og vekta plaget meg ikke i det hele tatt. Jeg bar den ikke akkurat på ryggen... God kjørekomfort gjør vekta mindre betydelig. Men det spørs jo hvor mye du må løfte den inn og ut av biler. Isåfall kan kanskje en kombivogn med softbag være bedre å vurdere. For meg er Emmaljunga et kvalitetsmerke, men er ikke alltid like glad i disse kanalhjulene eller hva de heter, syns ofte det blir litt "skranglete" kjøring.. Mer behagelig med lufthjul synes jeg da. Men det er jo mulig å få på noen av Em.modellene tror jeg? Har forresten en Scooter nå som knirker endel i fjæringene.. Noen som har et råd? Det er sånne plastikkgreier utenpå fjæringene, kommer smøringa nedi der om jeg prøver, eller er det like mye plastikkgreiene som knirker?? Irriterende greier.. Men bruker bare vogna hjemme på besøk, så glemmer stadig å gjøre noe med det..
sivuna Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Og city cross med city bag er definitivt en av de letteste duovognene du finner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå