Gå til innhold

Tannlegen


-Diddelidu- med spire!!

Anbefalte innlegg

Jeg leste et innlegg om en som ikke fikk komme til tannlegen sin fordi hun var gravid.. Han hadde sagt at både fylling og alle stoffene de bruker kunne være farlig..

Hmm... det har jeg aldri hørt før!! Synes det hørtes merkelig ut.. Trodde kun det var røntgen som kunne være farlig jeg.. Og det tror jeg fortsatt da..

Men har dere hørt noe annet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm,eg ha vært t tajnlege når eg ha vært gravid.hørt ingenting om d. Enast eg trur ikke vi får bedøvels i 1 trimester. Så eg bør ialf ik få mere tajnpin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Det skal ikke være noen grunn til at en gravid ikke skal få time hos tannlegen. Det vil ikke bli tatt tøntgen så lenge det ikke trengs i forhold til akutt behandling.( og skulle det bli tatt røntgen, vil den gravide få en blykappe som dekker fra halsen og ned til lårene) Bedøvelse vil tannlegen helst ikke gi. Men er det nødvendig og behandlingen ikke kan vente til etter fødselen, vil du nok få tilbud om bedøvelse.

 

Håper dette hjalp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen min sa at de ikke tar ut amalganfyllinger under graviditeten. Og så har jeg ei venninne som måtte vente med ei rotfylling til etter fødselen. Vet ikke om det er fordi hun ikke ønsker å bruke bedøvelse mens hun er gravid eller hva. Ellers virker det ikke som det er noe i veien for å gå til tannlege selv om en har en spire i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...