Gå til innhold

Noen her som har brukt cacas-former?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp bestilt noen former fra cacas. Blant annet har jeg tenkt å bake den fotballkaka til sønnen min som har bursdag snart?

Noen her som har bakt med cacas former? Er d vanskelig?

Fikk ikke med oppskrift.

Skrevet

Det er oppskrifi inni formen , på den lappen som er på med bildet på.

Skrevet

Jeg har mange cacas former. Du kan bruke en hvilken som helst langpanne oppskrift i de. Smør godt i bunn først. Min favoritt i formene er gulrotkake.

Skrevet

Er de vanskelig å pynte? Har aldri laget noe med smørkrem jeg ;o)

Bør jeg prøve meg på en kake før bursdagen? Om d er vanskelig å lykkes....

Gleder meg sånn til å bake den! og sønnen min gleder seg veldig til å få ei så flott kake ;o)

Hadde tenkt på sjokoladekake jeg da.

Skrevet

Har både brukt og solgt Cacas former. Man trenger ikke en spesiell oppskrift for disse formene. De fleste formene tar 2 liter røre, det er det samme som går i en vanlig rund 24 - 26 cm kakeform.

Jeg har noen oppskrifter som passer til disse formene, så hyl ut, så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan:0)

Skrevet

Vi er minst to her inne som har lager spidermannkaken og vi brukte begge to flere timer på pyntingen.

Så beregn minst 4 timer.

Skrevet

Sjokoladekake

3 egg - vispes til eggedosis sammen med sukker

3,5 dl sukker

225 g smeltet margarin

5 dl hvetemel

3 ts bakepulver

3 ts vaniljesukker

3 ts kakao

2 dl melk - blandes i røren sammen med margarin

Bland alt godt og hell i godt smurt form. Jeg bruker å spraye formen med formfett. Stekes ved 160 - 180 grader i ca. 40 min

Dette er en kakeoppskrift som enkelt kan gjøres om til sitronkake, ved å :

bytte ut kakao med revet skall av en sitron og 1 ts sitronsaft. Stekes da ved 160 grader i 25 - 30 min.

Disse to oppskriftene passer alle Wilton (cacas) figurformer.

Skrevet

Hera: oppskrifter mottas med takk (og om du evt har andre gode råd ang f.eks pynting). Kjøpt det startsettet med poser, tipper osv + ekstra tipp som hun som har nettbutikken anbefalte.Kjøpte også ekstra farger i tillegg til de i startpakken (amerikanske farger) Men er posene i startpakken bra? Spurte om de ikke har kurs her i Tr.heim, men d hadde de visst ikke :(

Lamela: Oj d var lang tid ;o) , men fotballkaka er vel litt enklere da det kun skal være svarte og hvite ruter. Og kanskje litt grønt gress rundt. Men skjønner jo at d går litt tid til pynting da ;o)

Skrevet

Den første gangen du pynter så bør du nok beregne god tid. Jeg og brukte flere timer på den første kaken min, men nå pynter jeg de fleste kaker på rundt 1 time. Ett tips er å lage sjokoladekrem før du blander i svart farge, ellers kommer du til å bruke veeeeldig mye svart. Fargene blir også litt kraftigere og mørkere hvis de får stå litt. Er ikke vanskelig å pynte egentlig. Mener det ligger en demonstrasjonsvideo på www.wilton.com sine sider.

Startpakken er veldig bra. Posene kan du vaske og bruke om igjen.

Skrevet

Tusen takk for hjelp ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...