Gå til innhold

Noen som kan hjelpe??

nå er vi fem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter,

Siste uken har jeg hatt mange flere kynnere og de har blitt vondere og sitter lengre ned i magen. Men de er ikke regelmessige.

I natt våknet jeg og det kjentes ut som om jeg hadde fått/skulle få mensen. Veldig vondt og det var en så "virkelig" følelse at jeg nesten måtte sjekke om jeg hadde fått mensen:-)) Men magen var ikke hard som den er når jeg har kynnere, bare vondt i magen og ryggen

Det jeg lurer på er: er dette tegn på at noe er i ferd med å skje? Eller er dette plager dere andre har også???

Håper noen kan svare meg:-))

ps lurer på å endre nicket mitt fra tvillinger på vei til dritt lei:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm kan ikke helt hjelpe deg men,. mensenmurringer kan jo være tegne på at noe er i ferd med å skje.. men har hørt at en kan slite med dette en stund før det nøvendigvis skjer noe... dessverre..

hm.. ikke morro på slutten dette her...

masse kynnere selv om dagen.. og klør som f.. på magen.. formen daler fra uke til uke nå... men ikke lenge igjen nå tvillinger på vei:) når skal du på neste kontroll da...

Skrevet

He, he noen som kan hjelpe ble vel litt feil i overskriften:-))) Noen som vet hadde nok passet bedre....

Jeg skal på kontroll på sykehuset igjen den 8/2. Alt har sett bra ut så langt sånn at jeg fortsatt har tre uker mellom hver kontroll på sykehuset.

Men sist hadde livmorhalsen gått ned fra 4,5 til 3,5cm. Men så lenge den var på 3-tallet var det ikke noe å bry seg om i følge legen.

Jeg vet jo at ungene har godt av å være i magen litt til, men det hadde vært så deilig å få vite at noe har begynt å skje.

Er du i 33 uke også?

Skrevet

Lite hjelp herfra og..men har opplevd det samme selv og jeg er bare i uke 22..!!! Var hos legen i dag, ny cervix-måling og alt er som det skal. Fikk beskjed om at med to er det veldig vanlig med sterkere kynnere, smerter og trykk i magen og "menssmerter" uten at det er skummelt:) Skjønner jo godt at det blir annerledes når du er så langt på vei, men håper alt står bra til med dere alle tre i allefall:)

Skrevet

er 32-5...

hm.. vi må klare å holde ut litt til.. hvertfall etter uke 34... litt tidlig om de kommer nå syns jeg da.... men symp på at det næmer seg kommer krypende nå..

hm.. begynte med kontroller hver uke forrige uke jeg.. kommer vel ikke til å ta like grundig måling av barna hver uke.. men sjekke alt annet.. du får ringe sykehuset om du blir usikker... du kan jo få en ekstra kontroll?? forklare symp osv..

Skrevet

Uff, ja - det begynner å bli litt slitsomt etterhvert dette. Jeg våknet inatt av at magen min "raknet"....har nå vokst 9 cm på 2,5 uker, pokker meg ikke rart jeg har vondt :) Men, de mensmurringene i korsryggen har jeg også noen av, men livmorhals og åpning er så fint atte, så jeg vet liksom ikke helt hva det er for noe. Vi får håpe og tro at det er noe som gjør fødselen enklere, sant??

Jeg er nå 32+4 og tenker også at bare jeg kommer meg over 34 uker så kan hva som helst få lov å skje...

Men, jeg synes det er så merkelig - for jeg har nå fått beskjed om at jeg ikke skal ha UL før i uke 36...!! Det er jo nå jeg trodde det var viktig å følge med om babyene vokser, men hvordan skal kun jordmor kunne sjekke det? jeg skal til jordmor hver uke, men har forstått det slik at det er kun for å sjekke urin og blodtrykk + hjertelyd... Jeg har jo hatt UL hver 14. dag over lengre tid, så det virker så merkelig at nå mot slutten så skal jeg ikke det lenger. Merker jeg blir litt bekymret over det, jeg - vil helst vite at de vokser! Hva skal dere andre gjøre?

Skrevet

Hei!

Er helt enig - bare de kan holde seg inne til uke 34 så skal jeg være fornøyd. Synes bare det høres veeeeldig lenge ut til uke 38:-)

Jeg skal ha UL på neste sjekk, og etter det er det UL hver fjortende dag tror jeg, og så hver uke. Hadde kanksje dobbeltsjekket med de på sykehuset om det er riktig at antallet skal reduseres nå i innspurten? Som du sier så er det jo veldig viktig å sjekke nå på slutten at de begge vokser som de skal.

En annen ting - er det noen av dere som tar blodprøver ved kontrollene? Sist jeg var gravid (2005) så var det stikk i fingeren hver gang for å måle blodprosent. Nå gjør jeg aldri det??!! Noen som vet hvorfor?

Skrevet

Akkurat det siste kan jeg kanskje hjelpe deg med... Jeg spurte jordmor da jeg var der sist. Det er visst ny praksis å ikke måle blodprosenten om ikke mor er veldig slapp/ute av form. De har funnet ut at blodprosenten synker i begynnelsen og øker etterhvert i svangerskapet. Jordmor sa at om jeg ville sjekket hun - da jeg ba om det gjorde hun det, og min hadde sunket ganske masse de siste ukene - fortsatte den sånn må jeg starte ta jern.

De følger altså mer med på allmenntilstanden og sjekker opp ved behov.

Føler du for det sjekker de sikkert for deg - men det er visst ikke praksis lengre i følge min jordmor..

Skrevet

Tusen takk for svarene.

Menssmertene har ikke kommet tilbake, men det stikker som bare fy nedover i bekkenet for hver bevegelse den ene lille kommer med og når jeg går. Men ikke så rart kanskje at de ligger lengere nede i bekkenet når de er to:-)

Får bare smøre magen med oljer og med selv med den berømte tålmodigheten, før vi vet ordet av det er det jo allerede februar og DA er det ikke lenge igjen:-))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...