Gjest Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Først hadde jeg bestemt meg for emmaljunga duo edge, men syntes denne er veldig stor og tung. Så fallt jeg helt for bugaboo, men hun i butikken sa at den var så kort i ryggen at hun heller anbefalte emmaljunga city cerox 360.. vil nok ha en lett vogn som er lett å trille så valget står vel egentlig mellom de to siste.. Noen som vil hjelpe meg??
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 dytter litt på denne jeg å håper noen vil svare...
LegallyBlond Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Siden du falt helt for den så hadde kjøpt meg en bugaboo og brukt denne så lenge den passer barnet ditt (det finnes jo folk som bruker den til ungene er rundt 3 år). Dessuten har den jo kjempestor bag, mye større enn emmaljunga sin. Og det er forresten ikke rygglengden som er spesielt kort, men det at kalesjen sitter så lavt over vognen at ungene fort tar oppi kalesjen når de sitter helt oppreist. Om ungen er vokst ut av den før vognperioden er over så selger du den, bugaboo er utrolig lettsolgt (iallefall nå for tiden) så du for sikkert solgt den fort og til en god pris. Så kjøper du deg heller en skikkelig trille eller trehjuling med laaang rygg som holder resten av vognperioden =) Jeg kikker litt på emmaljunga city cerox 360 selv, men den er jo en del tyngre enn bugaboo. Det jeg liker med cerox 360 er jo at den får helt flat liggestilling, det liker jeg selv om bugaboo sin skal være ergonomisk riktig Så virker den litt romsligere å sitte i. Liggelengden skal etter det jeg ha forstått være den samme i sportsvogndelen, men dette er jeg litt usikker på. Men som sagt så ville jeg kjøpt den vogna jeg likte best. En skikkelig prøvetrilletur på butikken kan jo være lurt, så får du testet de ut litt og se hvilken som er best å trille.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Takk for svar, sitter å leser alt jeg kan komme over på nettet om vogner nå og det er jo vedig mye positivt om buaboo.. Synd det er så få butikker som selger begge vognene, hadde vært veldig kjekt å prøve de samtidig...
LegallyBlond Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Jeg tror kanskje reflex selger begge vognene. Er ganske sikker på det. Så om du har en reflex-butikk i nærheten så kan du jo høre der? Jeg og leser utrolig mye positivt om bugaboo, så lurer på om den er SÅ fantastisk eller om den bare er poppis og oppskrytt, men tenker at det hadde ikke vært så mange som likte den så godt om den ikke var bra =)Har forresten prøvetrillet den i butikk, og den var iallefall sinnsykt god å trille! HAr ikke fått prøvd å trille ceroxen men den virker så stor i sittedelen på en måte, at jeg mistenker at man mister litt av den gode effekten av svingbare forhjul med den....Og den er jo en del tyngre enn bugaboo + at jeg kanskje tror den har litt annet tyngdepunkt. Men er jo umulig å vite før man har prøvd =)
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Reflex har de det i oslo? Jeg har en 2 åring jeg tenkte å la prøvesitte.. Jeg er også redd for at bugaboo er en oppskrytt poppisvogn.. Var på babyshop i hønefoss idag og der hadde de slutta å selge den fordi ingen kjøpte den der, var ei "oslo-vogn" sa hun, men kunne bestille da.. ceroxen var forresten god å trille, men prøvde bare uten barn da.. Er jo ikke så lekkert design på den heller, men om ungen har det bedre i den er jo det viktigst! Jammen vanselig det her... Da jeg kjøpte vogn for 4 år siden var det ikke havparten så vanskelig, valgte bare noe jeg da, men så har jeg liksom aldri blitt helt fornøyd med den vogna heller da...
LegallyBlond Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Ja, babyshop er visst i reflex-kjeden. Oversikt over butikkene her: http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=315 Enig med designet på ceroxen ja, der vinner iallefall buggisen! Selv om jeg generelt liker emmaljunga-vognene så der det litt malplassert ut med de små hjulene foran på den litt store vognene...=) Men helt sant at det viktigste er barnet! Bra at ceroxen var god å trille da. Jeg har kikket på Teutonia fun og lambda også. Har du sett på de? Ikke vendbart styre da, men eller i samme sjanger. Synes lambda var fin (helt ny modell), men minuset var at den var ganske tung.... Tre år siden jeg kjøpte vogn, og visste ikke bedre enn å kjøpe en brio kombi...Super babyvogn og sovevogn men den er jo så stor og tung! Så nå skal jeg ha meg en lett sportsvogn til minsten på 8 mnd.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Jeg så den lambda`n på nettet syntes den så stilig ut, men har en trille fra teutonia fra før som jeg syntes er litt skranglete så det blir ikke det merket på meg.. Jeg kjøpte basson baby første gangen, er stor og god, bruker faktisk bagen til minsta på 2 ennå, men orker ikke en sånn stor tung vogn ut og inn av bil etc når jeg i tilegg har med tre små :-) Har også alltid likt emmaljunga og drømt om det, men nå som det er kommet så mye stilig syntes jeg plutselig de er blitt klumpente og rare.. Og alt det her camo designet er jo helt håpløst! Hehe, mannen min er helt oppgitt over at det går ann å fundere så mye over det her med vogner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå