Gå til innhold

graviditet og ny jobb: innspill mottas med takk!!!

mamma2009

Anbefalte innlegg

Jeg starter i fast stilling i det offentlige i mars.

Samtidig foler vi at det er paa tide aa starte provingen faa nr 1 snart da vi begge er over 30. Kan liksom ikke vente paa "perfect timing" heller for det er det jo aldri uansett.....

Naar mener dere at vi kan starte provingen?

Hvor lenge bor jeg ha vaert i jobb foer jeg gaar ut i permisjon?

har dere noen egne erfaringer aa dele med meg??

Paa forhaand tusen takk!!!

Fortsetter under...

Start med en gang hvis dere er klar for et barn. Det kan ta tid å bli gravid. 6 av 10 siste mnd med inntekt er kravet for å få fødselspenger. Men hvis du f.eks skulle få et vanskelig svangerskap og må sykemelde vil sykepenger regne som inntekt. Altså, den vil forbli den samme som om du hadde vært i arbeid. Så nå er det bare å sette igang!! Man blir liksom aldri helt klar! Lykke til!

Det er jo nettopp opp det. Aldri perfect timing hvis mange studerer lenge, vil ha spennende job osv,osv

Saa jeg skal folge raadet:-)

Lykke til med ny jobb som gravid da! Hadde ikke sagt fra foer det var veldig synelig hvis jeg var deg . Paa den maaten kan du komme litt ordenlig inn i jobben forst!

For oss "provere" faar vi ellers haape paa problemfrie svangerskap da.

Leste nettopp i nettavisen av 60% av alle gravide maa sykemelde seg. Virker jo veldig mye...

Som en annen sier over her: Det kan ta tid å bli gravid, så hvis dere ønsker barn er det bare å sette i gang såfremt du har opptjent eller kommer til å opptjene permisjonsrettighetene dine!

Jeg har vært prøver i litt over ett år og er nå i et vikariat som kanskje blir fast stilling i løpet av våren. Vi besluttet å ikke legge prøvingen på hylla i påvente av at det skulle "passe" med jobb. Det å få barn betyr så mye for oss, at jobb får komme i annen rekke. Hvem vet - kanskje må vi i gang med prøverør eller adopsjon før vi kommer i mål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...