Gå til innhold

dere som får nei til ks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det virkelig riktig at man ikke har lov til å nekte noen en fullstendig unødvendig operasjon på folkets regning???? Det er jo en grunn til at man vurderer ting på psykologisk/medisinsk grunnlag og at ikke folk selv kan velge hva slags operasjoner de vil ha! Hvis folk får avslag,-er det ikke stort sett en grunn til det?? det er da ikke kvote-regulert er det?

Det er vel ikke en menneskerett å få ks vel... .Akkurat som det ikke er en menneskerett å føde vaginalt dersom det ikke går av forskjellige grunner.

Lillefy:

Hvem skal avgjøre hva som er nødvendig og ikke for den enkelte?

Hvis en person har sterk fødselsangst enten pga tidligere vondefødselsopplevelser, eller "bare" fordi at man er livredd uten å ha født tidligere, så er det den enkelte personen som vet hvordan hun har det - ikke legen. Så det du kaller unødvendig, vil slett ikke oppleves som unødvendig for den som sitter og har sterk fødselsangt.

Du spør om det ikke stort sett er en grunn til det hvis noen får avslag ønske om KS. Vel hvis å tidligere ha opplevd dødfødsel, redlser for å føde i seteleie, redsel for større skade ved tidligere totalrupturer, angt pga overgrep i barndommen ikke er god nok grunn for å å få innvilga KS så vet sannelig ikke jeg. Og JA det er mange kvinner som har fått avslag på KS selv om de har hatt disse grunnen som jeg nevnte i stad!

Jeg syntes det er litt trist at vi I norge ikke har et privat alternativ. Slik at man kan betale seg inn ved et sykehus aa faa det gjennomfort der. Skjonner jo at dette hadde blitt nok en hvilepute for det offentlige, men det hadde fjernet en masse unodig stress. Paragrafen I pasientloven er onsker her hvis du kan finne den. Det er helt grusomt at kvinner maa overtale leger til aa fode paa den maaten de onsker. Ja til bestemmelse over egen kropp sier bare jeg! Dessverre ser vi ogsaa at det kommer ann paa hvor I landet man soker. Mye vanskligere aa faa keisersnitt I bibelbelte og I nordnorge enn oslo vest. Tror dessverre mange kvinner gir for lett etter naar de snakker med leger I den saarbare situasjonen de befinner seg I. Jeg er ikke redd for aa ikke faa inviet keisersnitt men jeg er irritert over all den argumentasjonen jeg sannsynligvis maa igjennom.

Helt enig med deg! Hadde det vært menn som hadde gått gravide og skulle føde er jeg sikker på at systemene rundt dette hadde vært helt annerledes. Har lest en undersøkelse et sted ( husker desverre ikke hvor så jeg kan ikke henvise til hvem den er utført av/for) om at av de som søker keisersnitt så er andelen av leger kraftg økende. Det har vært en tankevekker for meg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...