Gå til innhold

Svangerskapsdepresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva definerer en sv.depresjon? Må en være skikkelig deprimert?

Er 11 uker på vei, og det har vært både kvalme og veldig trett.. Men jeg føler nå at jeg bare sitter her. Har egentlig mye jeg kunne ha gjort, men har ikke lyst til å gjøre noe! Har ikke gjort husarbeid på tre-fire uker, sexlysten er blitt mindre, jeg har ikke lyst til å gå ut og gå, ligger bare på sofaen, eller ser tv eller sitter på pc. Er sånn noenlunde normal i humøret men føler meg litt "svart" inni...som om jeg lever i en boble.....Det er forøvrig mitt andre svangerskap, det var ikke sånn sist. Da sov jeg mye, men hadde masse energi til å gjøre ting i huset..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de akkurat likedan som deg...

Men jeg er skikkelig DEPRIMERT....

Jeg var slik på mitt første svangerskap også, og det varte i flere år :-(

Vet ikke hva jeg skal gjøre for å forebygge....

Skrevet

Da jeg skulle ha nr 2 var jeg fryktelig deprimert og det varte et år etter fødselen..... i ettertid så jeg hvor utrolig sliten jeg var i den tiden. Har lært meg å fårebygge depresjonene mine med å få tilstrekkelig hvile og søvn. Nå når jeg er gravid igjen så merker jeg det er ekstra viktig å passe på enn tilvanlig for jeg blir fortere trøtt og sliten.

Prøv å bli bevist tanke mønsteret ditt, stopp alle tankene som stresser deg og kvil deg med god samvittighet. Jeg husker jeg kunne sitte flere timer å bare stirre i veggen.... håpet at ikke småen skulle vokne for jeg orket ingen ting, var helt tom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...