Gå til innhold

Skremt av jordmor??

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd å ha en jordmor som direkte prøver å skremme deg til å føde naturlig?

Har blirr utsatt for incest som liten, og tanken på å føde naturlig er ubeskrivelig vond. Jordmoren jeg snakker med på sykehuset for å få innvilget keisersnitt var veldig hyggelig og hjelpsom da samboeren min var med på samtalene, men den ene gangen han ikke var med var hun direkte motbydelig og ekkel.. og det virket som om hun prøvde å skremme meg til å føde naturlig!!

Hun snakket, uten å ta hensyn til mine erfaringer om at jeg måtte bindes fast i sengen, og om ereksjon hos små gutter (jeg skal ha en gutt).. Hun prøvde ikke å forklare det på en fin måte slik at jeg forsto hva og hvorfor... hun bare la ut uten å forklare noen ting som helst før jeg begynte å grine...

Hun sa jeg ikke kunne velge om det skulle være mange studenter inne med meg under inngrepet og kunne ikke sjekke eller finne ut noen ting som helst!!

Hun ble små sur da jeg fortalt av fastlegen min og psykologen min mener at keisersnitt er den beste løsningen for meg. Og sa gang på gang at under naturligfødsel vil du få ALT tilrettelagt, ang hvem som skal være tilstede og lignende, mens under keisersnitt hadde jeg ingen valg...

Er det jeg som overreagerer, eller burde jeg bytte jordmor?

Noen andre i lignende situasjon..og med tanke på incest og keisersnitt?

Hvordan reagerte eventuelt dere på å bli bundet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136627474-skremt-av-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bundet? jeg har tatt keisersnitt og de binder deg da ikke til sengen....du kan t.o.m be de sette urinkateter etter de har gitt bedøvelsen, så det blir minst mulig de tar der nede når du kjenner noe. Nei her hadde jeg klaget til sykehusledelsen, hun tar jo overhode ikke noe hensyn til at du har gått gjennom traumatiske ting, så klag..

Jeg skal ha planlagt keisersnitt igjen nå i mars og hos meg har de bare vært hyggelige, fikk innvilget uten noe problem på en vanlige legetime på sykehuset og jeg har ikke opplevd slike ting som deg.

og hva har ereksjon hos små gutter å gjøre i den samtalen? nei nekt å gå til henne igjen, dette har du ikke fortjent

lykke til og stå på ditt...

Jeg ble ikke skremt av jordmor, men av fastlegen min! Jeg sa TIDLIG at å føde naturlig var HELT uaktuelt og at jeg ville ha ks....

Da spurte hun hvorfor og jeg fortalte mine tidligere traumatiske opplevelser, jeg overlevde tsunamien i Asia i 2004 og er IKKE fortrolig med smerter ol. etter den opplevelsen!!!! Da kom hun med DEN lista over ting som kunne gått galt ved ks og det var jo det siste jeg trengte å høre.... Jeg føler jeg har sett, hørt og opplevd nok av grusome ting også får jeg servert den lista av fastlegen min..... Jeg bytta TVERT... det bør du gjøre også! Ingen skal få lov til å si sånne ting til deg! Makan til frekkhet og lite symptisk jordmor!

Annonse

Du har rett til aa velge om du vil ha studenter eller ikke tilstede selv om det er et studentsykehus. Binding osv snakk med overlege paa fodselsavdelingen din. Jordmor er ikke rett person. Det er viktig at du horer paa psykolog og lege ikke jordmor I denne sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...