Gå til innhold

Hvilke frokostblandinger er sunne og gode? Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få barna til å spise noe annet enn honnikorn og cornflakes når de skal spise frokostblandinger. Problemet er at jeg er litt grønn når det gjelder hva som er sunt. Skjønner at det ikke bør være mye sukker, men hva karbohydrater og proteiner og slike ting?

Frokostblandinger med havregryn og nøtter får jeg dem ikke til å spise, så trenger råd om noen som ikke inneholder det!

Fortsetter under...

Skrevet

1. Kellogg's All Bran Regular - 6,1p - Best i test

Grov og sprø konsistens, som holder seg godt i melk. Smaker kraftig og godt av korn. Ganske høyt sukkerinnhold, men lite fett og testens høyeste innhold av kostfiber. Middels pris.

2. AXA Go'Dag Frukt - 6,0p

Bra konsistens - fint at fruktbitene er så små. Litt tørr i utgangspunktet, men bedrer seg etter en stund med melk på. God og naturlig smak. Høyt innhold av kostfiber og fett, men lavt sukkerinnhold. Lav pris.

3. Kellogg's Corn Flakes - 5,9p

Sprø og delikat konsistens, men blir ganske fort bløt i melk. Fin og mild smak.

Både lite sukker, lite fett og lite kostfiber. Middels pris.

4. Nestlé Fitness - 5,1p

Kraftig og sprø konsistens, som holder seg godt i melk. Rik og god kornsmak. Lavt fettinnhold, middels innhold av kostfiber, men for mye sukker. Høy pris.

5. Kellogg's Special K - 4,9p

Grov og sprø konsistens, som holder seg godt i melk. God kornsmak. Lavt fettinnhold, men lite kostfiber og for mye sukker. Høy pris.

6. Nestlé Fitness & Fruit - 4,3p

Kraftig og sprø konsistens, som holder seg godt i melk. Rik og god kornsmak, men kunstig smak på frukten. Lavt fettinnhold, middels innhold av kostfiber, men for mye sukker. Høy pris.

7. Coop Müsli Frukt og Nøtter - 3,9p

Litt «uryddig» konsistens med både korn, frukt og nøtter i munnen på én gang. Holder seg bra i melk. Smaken av nøttene er best - kornet er kjedelig og frukten kunstig. Lavt innhold av sukker og høyt innhold av kostfiber, men for mye fett. Lav pris.

8. Quaker Crüsli Sol Frokost - 2,9p

Veldig grov, nesten brutal, konsistens. Holder seg svært godt i melk. Kornsmaken er grei, men dette blir altfor søtt. Høyt innhold av både sukker og fett, med kostfiber under middels. Lav pris.

Skrevet

Mente å kommentere den. Limte inn testen for deg. Ligger på artoftaste.

Vet ikke om jeg er helt enig:)

Hva med å rugfras? Mine liker det, og det er ikke så mye sukker i det og fullkornsprosenten er ganske bra.

Skrevet

Sjekket flere tester, og all brand kommer best ut mange steder. Men de er ikke så imponert over de frukostblandingene som er rettet mot barn.

Skrevet

Tusen takk! Da har jeg litt å gå etter:)

Skal prøve noen av de, noen av dem vil forhåpentligvis falle i smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...