Gå til innhold

Migrene av sprøytene eller sprayen?

Anbefalte innlegg

Sliter en del med migrene til vanlig men er blitt verre etter at jeg begynnte med Gonal, andre som har det tilsvarende? Og varte det hele medisin perioden for dere?

Håper det snart går over, hadde fri fra hodeverket nå i to dager men vips var det sengeliggende-form igjen. Tør ikke ta medisinene som vanlig, står bl.a på Cataflam at den medisinen kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Noen som har tips om medisiner som er safe/evt annet som dere har gjort det for å ha det bedre?

Fortsetter under...

Grublegruble først vil jeg gi deg en god klem og ønske deg lykke til.

Jeg har ikke noe godt svar for deg jeg er igang med min færste IVF nå, har hatt 6 migrene anfall hittil, både på nesespray og uten. Jeg får ikke lov til å bruke migrene meisinen min, er på Porsgrunn, bruker normalt Relpax svak dose, men når jeg ikke har mulighet å ta noe å ender det med flere dager i slengen og jeg spyr på jobb,og må gå hjem. Men det er velgreit nok for en åperiode dersom dette her funker.

De sier at du kan ta vanlig hodepine tabletter, men det funker ikke for meg. Men jeg må si at jeg har normale migrene dager i syklusen min i henhold til hormonforandringer, så jeg regner med at E2 hormonet mitt er på vei opp nå, og jeg håper at den begynner å bli ganske høy også, dette østrogenet forteller noe om hvor mange egg det kan være. Det er nok grunnen til siste migrene anfall på 2 dager i helgen, vekk fra menopausa og full rulle med stimulering av FSH hormonet. Men det skal bli godt å komme til neste fase, ser frem imot min første ultralyd på evnt. sprøytedag 10, fredag. Jeg hvet for in egen del at jeg nok for migrene på progrestrone supplementet i de 2 ukene tter tilbakeføring også, for det er normalt for meg, så det er bare å vente å se.

Ellers er det velig induviduelt med migrene. Noen har nmigren batre når de bruer sprayen, mens adre har migrene hele tiden og takler hormon forandringene dårligere. Men sandre igjen er heldig.

Jeg har ikke slitt så mye med migrene tidligere,bare litt,men etter jeg bgynte på spray har jeg hatt konstant hodepine og ofte migrene.

Er gravid i uke 12 og det blir bare værre....

Håper du slipper det for det er utrolig plagsomt.

Gir det seg ikke må man jo bare ta migrene medisiner,men det er ikke helt heldig for foster...

Masse lykke til med forsøket!!!!!

Tusen takk for god klem twinanne!! Den varmet! Her har du en god en tilbake :)

Og takk for god info, har også hormonell relatert migrene, men siden det er første forsøk er det vanskelig å vite hvordan jeg vil reagere fremover, men takk for tipset om progesterone også, jeg har tenkt at det kanskje kun gjelder sprøytene, men kan vare lenge også ja. Sjefen på jobben vil vite hvor mye jeg kommer til å være vekke...aner jo ikke.

Skammer meg over å ha enda mere migrene enn vanlig, men er jo ikke noe en kan for, og akkurat henne har jeg fortalt om IVF så hun burde jo ikke forvente stort fremover, men det gjør hun dessverre. Så er kanskje bedre å sykemelde seg enn å gå annenhver dag på jobb.

Off, skal ikke sutre, er bare sliten i dag av dette håpløse hodet! Hjelper ikke med pracet nei, og hos Hausken og i Haugesund sa de igrunnen at migrenemedisinen (Relpax, Maxalt og Cataflam) kunne tas inntil egguttak, så har tatt en del i forrige uke, men tør ikke ta mer, spes etter at jeg leste det som stod om Cataflam.

Nei jobb får være jobb og så får en vel ta mest hensyn til seg selv i denne fasen, kommer sikkert til å angre hvis jeg ikke gjør det, men det er lettere sagt enn gjort når folk forventer at en stiller på jobb. Da er det igrunnen en liten lettelse oppi det hele, med sånne dager som dette, når en har så vondt at det ikke går an å gå på jobb, klarer såvidt å skrive her, men må jo få noe utløp.

Vet jo det ikke er så mye å klage over, er så mange her som har det tøfft, men i dag er visst min nede-dag, den store synes synd på seg selv dagen :) Da hjelper det å lese litt her inne og treffe andre i samme båt. Jammen gla vi har dette forumet!

Heia dollypop, der var det jammen en hilsen fra deg også imens! Gratulerer så masse med graviditeten! Ikke kjekt å høre at det vedvarer hos deg dette m migrenen, er så vandt med smertene men sliter med samvittigheten ovenfor jobb, familie og venner, ettersom jeg er så mye plaget. Men får være litt unntakstilstand nå, målet er jo det viktigste av alt, så vi får holde ut og være felles trøst og glede.

Masse lykke til til deg og vidunderet i magen din :)

Grublegruble vi ligger hvist likt i løypa, jeg er hjemme i dag pga vår godevenn MIGRENE .-( Vel jeg må tilståd at jeg nettop har kommet meg ut av senga, men det er ikke bare migrena som holder på nå, siden helgen s har jeg vært så trøtt i tilegg, holder på å sovne, så pågangsmotet for å karre seg på jobb for å spy var ikke stor idag.

Da er vi to migrene huer hjemme i dag, eller skal jeg si 2 surrehuer.

Annonse

Hehehe, akkurat som å høre meg selv, såvidt kommet meg ut av senga. Og kvalmen truer med å rive meg bort fra PC'en et øyeblikk. Selvom jeg ikke unner deg det må jeg si at du fikk meg til å smile nå, rart hvor godt det gjør å vite at det er andre der ute :)

Håper virkelig at det gir seg snart for oss begge to!!

God klem fra et ildt hode til et annet (og ja surrehode er spot on!) ;)

Heisann jenter

Under mitt første forsøk turte jeg ikke ta noe migrene medisin, men spurte nå i forrige uke fordi jeg har vært mye plaget siste tiden og fikk beskjed om at jeg bare måtte ta det hvis jeg fikk anfall.

Går på Imigran, og har ikke funnet noe på pakningsvedlegget som sier noe om at det blir vanskelig å bli gravid.

Eneste som står er at bruk under graviditet må eventuell risiko regnes opp mot fordelen ved å bruke medisinen.

Så lenge jeg ikke har satt inn egg så tar jeg det med ro, etter innsetting skal jeg kun ta det hvis jeg er helt "dødens" , hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...