Gå til innhold

Hvor mange/eller hvilken IVF holder du på med, m.m.?

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på disse sidene, har ikke rotet meg inn å poste her før jeg begynte med min første IVF nå. Jeg skal på min første ultralyd i Porsgrunn til fredagen jeg håper at dette virker. Jeg er det man kansje kaller gammel,på grensen til å ta IVF i Norge, 39 år :-( Jeg har litt over normal dose 175ie. Amerikanerne bruker mye høyere dose enn meg, så jeg lurer på om min dose er noe lav, og hva kan jeg forvente meg når det gjelder antall eggeposer? Må jeg regne med flere ultarlyder, eller holder det med å ta sprøyter 9-10 dager og egguttak egentlig sprøyte dag 13(på mandag) for de fleste. Jeg håper på at jeg kan sette tilbake 2 egg, pga min alder.

Hvor mange IVF/ICS har dere tatt?

Hvor mange eggsekker hadde dere på ultralyd rundt sprøytedag 10?

Og hvor mange egg hadde dere på uttak og hvor mane ble befruktet?

Ble dere gravide, og hvor mange egg satte dere tilbake?

Fortsetter under...

Hallo.

Er igang med mitt 2 icsi nå.

Holder til på st, olav.

1 icsi gjikk jeg på 125ie å fikk ut 6 egg.

4 ble befruktet , men bare to som delte seg riktig, å på innsettings dagen var det bare 1 igjen. Å det ble negativt.

Skal på ul til fredag, går nå på 150ie.

Når det gjelder antall egg er det umulig å svare på, du måbare vente å se. Jeg skal i alle fall ta en UL på den 11. dagen med sprøyter. Da planlegges egguttak på dag 14, 15 eller 16, alt etter hvor mange dager til eggene trenger, og da blir dosen evt. justert opp eller ned de siste dagene. Jeg fikk tilbud om to egg på mitt fryseforsøk, men ikke på det aller første. Det er forskjellig praksis på klinikkene rundt i landet, men som du sier er nok alderen din et godt argument.

Jeg har hatt en IVF (ikke gravid) og ett fryseforsøk med to innsatte egg som resulterte i en datter (som er 1 år nå). Det ble tatt ut 10 egg og 9 ble befruktet, og tror antallet egg vil vise på UL dag 10, (dag 11 for min del). De neste dangen skal de vokse til riktig størrelse.

Lykke til =)

Hei!

Jeg er nesten like gammel som deg, 38 - snart 39...Jeg holder på med første IVF. Hadde uttak mandag 14. og satte inn den 16.jan. Nå går jeg her og venter på å kunne teste...

Jeg brukte nesespray i 15 dager før jeg begynte med sprøyter. Var på UL dagen før sprøytestart (pga. cyste på tidligere kontroll). Fikk noe som viste seg å være alt for høy dose 225 IE de tre første dagene.Var så på kontroll dag fire og ble satt ned til 150 IE. Gikk på dette i fire dager og gikk så ned til 100 IE de to siste dagene jeg gikk på sprøyter. Altså 10 dager på sprøyter til sammen. Ble altså 3 UL på meg i løpet av denne perioden, men hvis jeg må gjennom ny runde er det vel letter å dosere.

Venninnen min som også er 39 år gikk på 150 IE i hele perioden. Vi har begge fått ut nok egg. Jeg fikk ut 11 egg hvor 8 ble befruktet. Var flere eggsekker, men uttaket begynte å gjøre litt vondt så de gav seg med 11.

De (Riksen) spurte meg forresten om jeg ville sette tilbake 2 egg - og det takket jeg ja til :-)

Om det hele er vellykket vet jeg jo ikke enda.....

Lykke til!

Hei og velkommen.. jeg skal i gang med mitt 4 ivf forsøk, har hatt 3 private i danmark (vi hadde ikke vært sammen så lenge eller gift og valgte privat og i danmark har de også ass. hatching)

Jeg skal nå i gang i porsgrunn selv, venter på samtale som er om 14 dager :o) og håper på å komme i gang i neste mens, for vel mens bare ei uke etter jeg har vært der.

Blir 38 nå snart og er ikke ung jeg heller.. men har dessverre ingen barn fra før og slitt i over 11 år..

Jeg hadde 225ie dose gonal f på alle mine 3 forsøk. Jeg var på den første u.l etter sprøytedag 9 så måtte jeg sette opptil en og to til før jeg fikk sette e.l sprøyten.

Jeg hadde på første 12 egg, på andre så hadde jeg 9 og så 7. Hadde mange som ble befruktet hver gang men dessverre ingen på frys :o(

Men satte inn 2 egg hver gang, og 2 av gangene ble jeg gravid men mistet..

Ønsker deg masse lykke til, å måtte spiren sitte på 1 !!!!!

Annonse

Takk skl dere ha jenter for inleggene deres.

Ellers så må jeg si at det er utrolig deilig å høre at det er flere som er i slutten av 30 årene og det ikke bare er meg som prøver i bli gravid i en alder som nærmer seg 40, slik som disse kjendisene i Hollywood gjør. Så jeg føler meg i godtselskap på å prøve med nr. 1 i sen alder sammens med dere.

Men jeg er nok noe overraska at det er unge vinner her også, helt i begnnelse av 20 årene, men det er godt at de er obs på mulighetene de har. Dersom jeghadde vært 5-10 år yngre så hadde jeg nok ikke vært så sjapp med å sette meg på venteliste for IVF som jeg gjorde.

Er av de eldre her jeg og er 38 år nå.

Regner med at du har tatt fsh blod prøve før du fikk doseringen.

Jeg hadde høy fsh så jeg fikk derfor høy dose puregon 225 IE første gang:4 egg. 2 gang 300ie:10 egg->gravid med fryse forsøk. Men desværre så fødte jeg så tidlig som i uke 22.

Prøver igjen nå og da med samme dose på 300IE men skal ha kort regime uten spraying først.

Det er mange faser i dette gamet men lengselen etter barn gjør jo at vi takler det meste. Vet om mange eldre som har blitt gravide så absolutt håp for oss også!

Lykke til

purple jeg har tatt FSH prøve på dag 3, litt høy me helt grei på 8,8 og de took ultralyd på dag 5 den syklusen jeg startet med nesesprayen så jeg håper at dosen min er høy nok med 175ie.

Men det er fint å høre at det er flere i slutten av 30 årene og faktisk i førsten av 40 årene som blir gravide, får håpe det funker for oss også. Hvordan gikk det med barnet du fødte så tidlig? Jeg håper hun/han er en aktiv unge nå.

Hei og velkommen hit :o)

Jeg er 1971-modell og har hatt tre IVF-forsøk på Riksen; alle med Puregon 225ie. På det siste forsøket ble det tatt ut 14 egg. Jeg fikk satt inn 2 egg hver gang; det endte med to negative og en kjemisk. Hadde kun to UL før uttak på alle forsøkene.

I august hadde jeg ett IVF-forsøk på Nordica, København; brukte også her Puregon 225ie. 6 UL før vi dro nedover. 5 egg ble tatt ut (Nordica tar kun de største) og jeg fikk satt 3 tilbake. Testet positivt, dessverre endte det i MA i 8. uke.

Nå er jeg i gang med et nytt forsøk på Nordica; legen har byttet til Gonal-F 225ie. UL i dag (min 4. på dette forsøket) viste 5 store, fine follikler og 1 til er underveis. Jeg skal ha uttak på lørdag og forhåpentligvis innsetting på mandag.

Lykke til med forsøket ditt!

Twianne.

Nei når man føder i uke 22 er det ikke noe de kan gjøre. De redder ikke barn før man er i uke 24. De har ikke lunge kap. til å kunne overleve så tidlig så jenta døde etter 5 min i armene mine. Dette skjedde i sept-07.

Det går greit nå så er klar for å forsøke igjen nå i februar. Skal da få oppføling i bauer og kanter om jeg blir gravid igjen.

Jeg hadde fsh helt oppi 17 jeg da. De trodde jg ikke hadde noe særlig egg igjen, men de tok feil! så dosen din holder sikkert med en fsh på 8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...