Gå til innhold

Er det virkelig lov å øvelseskjøre med barn i bilen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, mener det er lov å ha med barna sine når man øvelseskjører...er jo strengt talt ingen forskjell på om man øvelseskjører med kjørelærer eller en annen person....vet ikke helt om jeg hadde turt det da men..:)

Annonse

Jeg øvelsekjører litt nå, og jeg hadde ALDRI tatt med datteren min i bilen, det er ihvertfall helt sikkert. Jeg har tittet gjennom regler osv,men ser ikke det står et eneste sted at man ikke kan ha med barn i bilen.

Har ikke noen formening om spm, kan ikke reglene.

Men til det at det ikke er noen forskjell på om man ø.kjører med kjørelærer eller ern annen, så vil jeg si at det er da en stor forskjell.

Hvis man kjører med kjørelærer i skolebil, så har jo læreren et sett pedaler hvis man driter seg ut og skaper en farlig situasjon.

Jeg tenkte ikke på bilen jeg da, men på personen. Men jeg er helt enig i at jeg føler meg MYE tryggere da jeg kjører med kjørelæreren enn da jeg kjører med samboeren min. Nå går det bedre da, så nå er jeg ikke helt avhenging i at noen må gripe inn, men i den første tiden.

Det er netopp derfor jeg synes det er helt emrkelig at det er lov, for en person som øver på å kjøre bil, er ikke alltid like trygg, og spesielt ikke i en kjøreskolebil.

Det er fullt lovlig ja...og jeg har åplaner om å øvelseskjøre med mine barn i baksetet før jeg kjører opp....når jeg føler meg TRYGG vel og merke....og ikke i rushtrafiken...men lurt å øve seg litt før man plutselig skal kjøre unger på skole og i barnehage alene...

Har lov og ha med seg passasjerer når enn øveleskjører. Husker jeg kjørte turer flere ganger med full bil jeg, pappa ved siden av meg og søstra mi og mamma bak. Kan si det var verre enn å ha med seg barn. For han ved siden av meg sa jeg skulle gase på og hun baki kom med at jeg skulle bremse for det gikk for fort. Nå er det snart 10 år siden jeg begynnte å øvelseskjøre da. Og det tok jo enda noen år før jeg fikk barn og kjørte med han i baksete.

Annonse

Mange som øvelseskjører som kjører som en drøm!

Broren min er en av de feks.

Hadde ingen betenkligheter med å la han øvelseskjøre med oss i bilen når vi var på langtur!

Er lov å ha passasjerer i bilen.

Eneste kravet er å ha en med som er "ansvarlig". Om du skjønner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...