Ellamella Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Vet det er regntid, men har også hørt at det regner ca 1 time om dagen. Noen som har vært der eller kjenner noen som har vært der i juli-måned?
flypapir Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har bodd i bkk i juli mnd (for mange år siden), men da tenkte vi ikke noe særlig over at det var regntig. Regnet, som du sier, en times tid, men så var det sol og fint ellers. Vet at dette varierer fra år til år, men jeg personlig ville ikke latt regntiden stoppe meg fra en Thailandtur! Hvor er det dere skal? Vi skal nedover i Mars og da skal vi være på Jomtien (utenfor Pattaya).
Prosjekt_baby84 Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jepp, jeg har vært i Thailand om sommeren. Var der nå i sommer faktisk. At det regner en time og er sol og fint resten, var i hvertfall ikke sant i vårt tilfelle. Vi var i Bankok to dager først, da regnet det i korte perioder. MEn da vi kom til Krabi, hvor vi hadde tenkt til å være i nesten tre uker, var det regn non stop. Og det regner ikke bare litt. Og Krabi er IKKE fint når det regner. Bare kjipt. Vi hadde heldigvis ikke booket oss inn på noe hotell lengre enn en natt, da vi var forberedt på at det kunne bli slik. Så vi pakket sekken igjen, tok taxi over til østsiden, og ferige over til øya Koh Samui. Der var det kjempedeilig vær. Sol og deilig varme. Noen små skyer innimellom, noe som bare var deilig, fordi sola steiker så innmari når det er skyfri himmel. Vi fulgte med på værmeldiger på nettet, for å se om det hadde blitt bedre i Krabi ( vi hadde lyst til å dra til phi phi ), men det var bare regn hele tiden, så vi holdt oss på Koh Samui. Så for oss ordnet det seg veldig bra, men dersom du booker hotell i Krabi eller Phuket i juli, så kan du risikere å bli veldig skuffet. Jeg ville ikke anbefalt det, men jeg anbefaler å reise dit, og ta ting litt på hælen, alt ettersom vær og ønsker. Men det er jo ikke like enkelt med barn, noe du sikkert har.
Kamel*Jente150408*:) Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Jeg er enig med freakshow. Min erfaring er også at det er finere vær på østsiden enn vestsiden. Akkurat slik som her i norge dessverre:-P
flypapir Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har vært i Bkk, chiang-mai og Pattaya om sommeren, og der har det vært bra. Så kan jo høres ut som det de over her sier stemmer bra...
Ellamella Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2008 Takk for tilbakemeldinger. Begynte å planlegge først i dag, men vet ikke hvor vi skal. Har med oss 3 barn på 3,10 og 12 år. Det er desverre kun juli vi har mulighet i år.
Venter på bitteliten Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Vi var på Koh Samui i juli i fjor. Det var stort sett veldig fint vær med sol hver dag. Innimellom var det regn, men det varte ikke så lenge. Men det var varmt, spesielt i begynnelsen....puh...
Leontine Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Vi har nå to år på rad vært på østsiden av Thailand. I 2006 reiste vi ned i midten av juli og var i to uker, og hadde ca. 1 time regn til sammen hele oppholdet. I fjor reiste vi i slutten av juni og var også i to uker. Da regnet det litt mer, men bare om ettermiddagene i ca. 15 til 30 minutter, da rundt kl 18 når det begynte å bli mørkt. Men det var kun en dag med striregn om ettermiddagen, ellers var det slik at man kunne være i bassenget eller gå ute. Det var litt overskyet, men det var bare godt for ellers hadde det blitt for varmt. Spesielt for barn. Vi hadde en dag med knall sol, og da var det altfor varmt og vi måtte være i skyggen. Vi var i Pattaya, men hotellet lå i Jomtien og det var i et stille og rolig strøk, med standa 1 minutt unna. Legger ved link til hotellet som vi bodde på begge gangene og som jeg bare ELSKER!!!!!!!!!!!!!!!! Litt dyrt, men absolutt verdt det! http://www.avalonbeachresort.com/
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Jeg var i februar for noen år tilbake!!Den turen blir nok aldri glemt.Blir nok å dra flere ganger!Vi bodde i hus på Jomtien Garden,bak hotellet.For en opplevelse å oppleve Thailand!! Vi hadde regn vi også,men det var bare et regnskyll å så var det sol igjen.Varte ikke så lenge at det påvirket turen negativt på noen måte,var nesten litt godt.Ble ikke så tørt å støvete!!!
sebastian + en til Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Hei var i Thailand juni 2006, da reiste vi videre fra Bankgok til en øy som heter koh chang. Vi hadde flere overskyet dager med regn enn sol dager. Men det var jo varmt og godt. Vi booket ingen overnatting, men dro rundt på flere steder på øyen. Det postive var jo at det var billigere å bo på skikkelige luksus resorts. Men til gjengjeld så syntes vi det ble litt vel folketomt. Kunne enkelte dager være alene både ved basseng og resturant. Men jeg liker meg utrolig godt i Thailand, har vært der 2 ganger.Skulle jeg reist igjen hadde det blitt på vinters tid. ps( super shopping i Bangkok)
trollmor32 Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Sats på Koh Samui- vi var der i juli og hadde knallvær i 10 dager! Regntiden er ikke den samme der som i områdt Krabi-Phuket. Hadde 2-3 ettermiddager med ei styrtskur som var over på et kvarter. Hadde det helt supert der og vi reiste med barn. Thailand er utrolig flott. Lykke til med bestilling og GOD TUR!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå