Gå til innhold

Dere som kan fylle spylevæske på bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt grønn på det området. Er somregel gubben som gjør sånt. Skal jeg har lunket vann i eller kaldt? Og skal det være frostvæske i for å ikke fryse?

Fortsetter under...

Skrevet

IKKE bruk vann på vinteren da! Det vil jo fryse, du bruker bare spylevæske!

Skrevet

Spylevæske kjøper du ferdig utblandet, og du skal ikke fylle på vann. Frostvæske skal du ikke helle i, nei, det passer dårlig på frontruta. Spylevæska du kjøper, tåler kulde, litt varierende hvor mye kulde de forskjellige tåler.

Spylevæske får du kjøpt "overalt". Dyrest (og ikke alltid i nærheten av best) på bensinstasjoner og typiske bilrekvisitaforhandlere. Billigere og helt greit på Rema, Europris osv.

Skrevet

Kan fint fylle kaldt vann på bilen, og så lenge tanken ikke er helt tom så skal de ligge frostvekse i tanken fra før av. Dersom du er redd det er for lite frosveske så kan du jo fylle på en liten dæsj for å være på den sikre siden. Verksted og kansje bensinstasjoner har ofte et sånt måleapparat der de kan sjekke om det er nok frostveske på bilen, så du kan jo stikke innom å få sjekket det =)

Skrevet

hvis ikke det er kjempekaldt fryser ikke spyleveska, det er jo litt sprit i den.

trodde ikke man skulle ha noe annet i spyleveska jeg, er det ikke bare å helle hele dunken i da?

kjør innom en bensinst. de burde vite.

Skrevet

Nå om vinteren må du ha frostvæske ja, får ferdig blandet på bensinstasjonen, bare helle rett oppi. Kan være lurt å måle hvor mye frostvæska tåler og, kanskje du bare må fylle på rein frostvæske (ikke ferdigblanda)

Annonse

Skrevet

Det enkleste og mest vanlige er ferdigblandet, de på fire-liters kanner. Trenger ikke ha frostvæske oppi nei, for de fleste holder ned til -12, det står også på utsiden av flaska hvor lave tempereaturer de tåler :)

Skrevet

Jeg ville kjøpt ferdigblandet spylevæske på bensinstasjonen, og så ville jeg spurt en av de ansatte veldig pent om de kunne hjelpe meg å få det i riktig "beholder"! :-)

Skrevet

leste bare frostvæske i innlegget, spylevæska er noe annet ja.. ;)

Skrevet

Hehe var spyleveske du lurte på ja, leste litt for fort her. Nei ville ikke fylt på vann der, hadde nok kjøpt meg en kanne med ferdig blandet spyleveske til det, mener det er blandet så det ikke skal fryse. Selges på bensinstasjoner, matbutikker, europris, nille osv...

Skrevet

Spylevæske er for å vaske vinduene med. Det for du kjøpt ferdigblandet på bensinstasjon, biltema etc.. Spør hvis du er usikker. Frostvæske er for å ha i vannet som skal avkjøle motoren. Dette for du også ferdigblandet på bensinstasjon. Bare spør etter. Du kan blande frostvæske i vannet, men da bør det minimum blandes 50/50... Kjøp ferdigblandet du så er du sikker på at det blir riktig.

Forøvrig må du passe på at du heller riktig væske på riktig sted. :)

Skrevet

Ok da har jeg tydeligvis gjordt feil. Hadde nemelig en konsentrert spylevæske her som skulle blandes med en kork spylevæske og 2,5 liter vann. Vil det fryse da?

Annonse

Skrevet

Frostveske og vann hører til en helt annen tank en spylervæsken. Den skal for seg selv, og trenger ikke blandes ut.

Skrevet

Ringte til gubben og haded tydelig lest feil på flaska. Skulle blandes med spylevæske den her. Uff gubben ble litt oppgitt gitt. Men jeg fikk alt spylet ut alt så det hadde ikke frysi enda iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...