Gå til innhold

Kikker på symaskin...noen som er kjent med Janome??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg kikka også på den...men hun i butikken anbefalte janome..4500..tror jeg den het. Den som er over jubilee.

Har du sydd mye??

Jeg har bare sydd litt lappeteknikk før, men tenkte jeg skulle prøve meg på litt mer avanserte greier nå som jeg har så god tid.

Kanskje litt babyklær...hehe..

Jeg har ikke sydd mye. Er nybegynner, kan man si - men med stor interesse:) Så driver og prøver ut litt ting nå, før jeg går i gang med de store prosjektene.

Hvis du registrerer deg på sykroken.no, så er det mange sydamer der. Ligger også kommentarer til masse forskjellige symaskiner. Jeg leste der før jeg bestemte meg. Min jubilee hadde bare gode kritikker, og har mer enn nok av det jeg trenger for øyeblikket. Og prisen var ikke så avskrekkende. Den jeg hadde mest lyst på kostet jo 12500, så den får vente til en annen gang:)

Har mange fine pyntesømmer, quiltesett ++, så jeg er veldig fornøyd. Råder deg til å bruke god tid før du bestemmer deg, hvertfall. Så får du den maskinen som passer deg best. Er kjempemorsomt å sy, og guri så mye fint man kan lage.. (venter en stor stoffpakke i posten, GLEDER meg!!!) :):)

Lykek til med valget da! Og med armen din...

Annonse

Har en Bernina kjøpt i fjor - enkel modell som var billig, men har valg som tredobbelt for ekstra sterke sømmer og sånn funksjon for stretch-søm. Mer behøver man vel ikke hvis man ikke skal lage veldig avanserte ting. Er fornøyd med maskina så langt, iallefall.

Jeg fikk en superfin Janome Decor Computer av mamma :-) Den var visst ganske så dyr, men billigere modeller er nok like greit! Da mamma kjøpte undersøkte hun grundig hva som var best av merkene, og ble anbefalt Janome, den skal være best! og de har visst god service.. Der hun kjøpte fikk jeg også gratis opplæring i butikken :) Veldig fornøyd med "tre-i-tråd-i-nåla-funkjsonen"! og knappehullsfoten som man bare putter knappen som skal passe til knappehullet i, og så syr den automatisk et knappehull som passer!

Kjøpte meg Janome for et par år siden, men må ha den på reperasjon nå, for den har sluttet å sy knapphull. Murr.

Jeg valgte Janome fordi den var penest i fasongen og mest stillegående. Bernina bråker som et uvær i forhold.

Før jeg kjøpte meg Janome hadde jeg nesten bare sydd på oldemors gamle sveive-singer som jeg er veldig glad i. Janome er bra, men ingen elektrisk maskin syr så pen rettsøm som den gamle singern. :)

Jeg har kjøpt inn en del ullfleece for 200,- meteren på Solfrids quiltestove (www.solfrids-quiltestove.no) som jeg har tenkt til å sy noen små tepper og litt varmt tøy både til den lille og meg selv. Tror det blir bra. Da slipper jeg å bruke så mye penger på Nøstebarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...