Heidi30 Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Da var fødselen overstått. Ble lagt inn søndag og dem var ute på tirsdag. Blei satt i gang da jeg fikk veldig mye vann i kroppen og andre plager. Var et jævlig helvete å å ligge på føden å høre dem skrike og føde hele natta når jeg lå der. Den siste dagen var jeg så sliten og grein hele tiden. Men for et personell på sia. ER så fornøyd med alle folkene som har fulgt meg opp. Og legene kom inn å prata med meg osv....SUperdupre mennesker assa. Også på barsel.......er det noen sak når man har sånne mennesker rundt seg. De tok vannet tirsdag 15 klokka to.....1506 var sondre ute og 1516 var sivert ute. Sondre var 2360 og sivert 2230. Sivert er svak så må ha fulgt med han hele tiden. Soverknapt 3 timer om natta så dette er slitsomt ja, men det veier opp for hva man får da. Har en super samboer som hjelper til så godt han kan med alt annet og 3 åringen har også tatt dette kjempe sporty hittil..men kan enda vente litt sjalusi da....... Så alle gled dere til ahus personalet sier jeg....jeg er super fornøyd med oppholdet. ER kjempe sliten nå etterpå har hatt en del etterier, hetetoker, svimmelhet osv...men kroppen må få innhente seg selv igjen...... tusen takk alle sammen som har fulgt meg her også og lykke til alle sammen.
moden mamma Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Først - gratulerer kjempemye! Helt sikker på at det er godt å være ferdig.. Og - tusen takk for en kjempefin melding om en fin fødsel! Jeg har hatt to "eksplosive" fødsler.. men din tror jeg tar kaka! Snakk om... 16 min fra vannet blir tatt til du har født 2 barn! Håper det går like greit for meg Og - tusen takk for den positive beskrivelsen av opplevelsen din på Ahus! Jeg har født 1 barn der og var veldig fornøyd. Slapp å ligge så lenge på fødestuen - fikk et halvt døgn oppe i påvente modning... Bare et lite spørsmål... Hvordan type rom fikk du etter fødsel? Håper alt går bra med gutta og deg! Lykke til når du kommer hjem.
nr.4 på vei Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Oj... det var litt av en fødsel. Gikk så fort da. Gratulerer så mye. Nå får du bare slappe av å kose deg masse. Jeg skal også føde på A-hus og lurer også på hva slags rom du fikk etterpå!? Litt spent på det. Jeg har bare hatt positive opplevelser der så langt så gruer meg ikke for det til fødsel. Men 16 min til begge var ute da... det måtte jo være årets raskeste;) Så flink du har vært. Hvilken uke var du i når de kom? Kos deg masse og lykke til videre.
Heidi30 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2008 er jeg i ammetåka alt hehe... De tok vannet klokka to så tok en time og og 6 minutter så var en ute og to på en time og 16 minutter hehe........men allikavel gikk utrolig fort.... Rommet etterpå fikk jeg først tomannsrom som jeg delte med ei så dro hu så var jegalene en dag så kom ei til så flytta dem meg til et annet rom.....det var litt lite pågang der nå når jeg reiste hjem...litt stille. Ellers måtte jeg nok delt rom hele tiden, men ikke så farlig.....det gikk så greit så...... Var to dager unna uke 37........
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Gratulerer så mye med overstått svangerskap! Det må være fantastisk og endelig få treffe de to små! Tipper dere har hendene fulle nå Kjekt å lese om fødselen, at det gikk så bra! Har ikke engang begynt å tenke på den jeg.. (uke 32). Lykke til videre og kose dere masse med guttene.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Masse gratulasjoner fra meg også Det må være overveldende herlig og få de små ut og opp i armene.Lykke til videre og kos dere
bøllefrøene Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 gratulerer kjempe masse... kos deg med guttene...
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Mange gratulasjoner fra meg også! Herlig å høre enda en solskinnshistorie. Lykke til med guttene! Selv må jeg vente ytterligere på mine.
Sol med 2! Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Gratulerer med vel overstått fødsel! Håper det går bra med dere alle 5. Meld gjerne fra åssen det går med dere!
Heidi30 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2008 joda...går bra her, men er litt av en omstilling..... Dem holder meg mest våken om natta så har knapt tre timer søvn....går rundt som en ulldott i huet hehe...... Dem har allerede lagt på seg vært å veid dem på helsetasjon er 10 dager i dag. man må vel bare ta tida til hjelp og få inn rutiner på de små og seg selv. Han på 3 1/2 har også tatt det bra hittils..noen små anfall trass....innimellom men ellers har det gått bra. Jeg er veldig sliten men håper formen tar seg opp..... Ellers går det bra og er så gla i alle gutta mine....
nå er vi fem Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 Gratulerer så mye:-)) Det høres veldig slitsomt ut, håper du får masse hjelp så du kan sove på dagtid etc. Blir nok deilig når kroppen har normalisert seg også. Veldig fine navn på guttene dine også:-) Er det vanskelig å få de inn i samme spise- og søvnrytme? Tenker jo at det må være det beste, men samtidig så er de jo to ulike individer med kanskje ulikt søvnbehov etc. Eller er det ikke så store individuelle forskjeller på dette når de er så små? Kjenner at jeg gleder meg veeeldig, men gruer meg litt også!
Sol med 2! Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 Det høres litt slitsomt ut, ja. Du må passe på å sove når de sover, men det gjør de kanskje ikke samtidig ennå? Og med en fra før, er det kanskje ikke like lett heller? Har du han i barnehagen, eller er han hjemme? Svar hvis du orker, men ikke se det som din plikt å informere alle oss uvoitende hvordan det bli når de kommer ut. Vi vil jo helst vite alt og planlegge og forbrede det meste.....
Heidi30 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. januar 2008 jepp han på 3 er i barnehagen og det er kjempe gla for, men har gått kjempe bra hittil. Vel er litt opp og ned hvordan dem sover her. I natt har vi hatt en veldig bra natt begge har våkna likt og sovi likt...var litt godt å få noen timer søvn gitt...var underernært..... Ellers går det greit.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå