Gå til innhold

en som lurer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har selv gjort litt av hvert før jeg bli gravid og kunne gjerne tenke meg og ta meg en joint en gang igjen. kunne faktisk kansje trenkt det også, slik at jeg kunne fått slappa av skikkeli. men gjør ikke dette pga av at det er ulovlig. hadde jeg derimot vert f.eks i london der det er lov hadde det vert en helt annen sak. men lurer litt på dere som sier "det må da være lov og kose seg en gang iblant" og at dette er akkurat det samme som de som koser seg med alkohol en gang i blant. jeg lurer egentli litt på hva dere tenker når dere sier dette er greit. dere har jo tross alt barn og det er jo ulovlig så derfor vil det ikke bli det samme. er dere ikke redde for og bli tatt?? vet jo egentlig at sjansen for og bli tatt er yders liten. men va sier dere til dere selv etter den jointen for ikke og få dårlig samvittighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde nok heller finne andre metoder for å slappe av enn å ruse deg. Det gir bare en falsk følelse av ro, og det hjelper deg ikke i det hele tatt. Prøve å trene yoga, gå deg en tur, sov ut eller lignende. Følelsene du får av rus er falske, ingen "trenger" å røyke hasj.

Skrevet

Ang. det å slappe av... Jeg slet med søvnproblemer i et halvt år pga nattevakter. Innsovningstablettene jeg fikk av legen hjalp ikke noe særlig, og til slutt var jeg så sliten og desperat at jeg røyket meg en joint. Sov så utrolig godt og lenge, i dyp, tung, drømmeløs søvn. Skal ikke forsvare jevnlig bruk av hasj som sovemiddel, men akkurat den gangen var det skikkelig godt.

Når det gjelder å røyke litt innimellom så tviler jeg på at jeg tør etter at jeg har blitt mamma. Ikke fordi det ville gitt meg dårlig samvittighet, for jeg takler hasjrusen godt og trives med den - og er fullt i stand til å røyke èn kveld èn gang i måneden uten at det eskalerer av den grunn. Men jeg tror ikke jeg tør å ta sjansen på å bli tatt, pga problemene det vil medføre ift barnevernet og barnet mitt.

Skrevet

det du sier der er akkurat det jeg mener også..:)

Skrevet

Som noen sa tidligere, så er det mye som er ulovlig, men likevel sosialt akseptert og som folk flest ikke regner som ordentlig kriminalitet. Feks å ta seg en øl på gressplenen foran Den Nationale Scene en varm sommerdag og sitte der å se på folkelivet. Jeg får i hvertfall ikke dårlig samvittighet av den grunn, selv om det i og for seg er ulovlig. Jeg trenger egentlig ikke å prøve å forsikre meg selv om at jeg ikke har grunn til det heller. Det er forsåvidt interessant å stille spørsmålet andre veien også? Hva er det du forteller deg selv som gjør at du får dårlig samvittighet?

Når det gjelder konsekvensene av å bli tatt for bruk av cannabis, er de ikke så gjeldende i og for seg, men man har en forholdsvis liten "tabbekvote" til overs overfor barnevernet i en slik sammenheng. Det jeg mener er at man skal ha alt annet på strekk om man skal kunne ha en holdbar argumentasjon i en slik sak. Så hvis du sliter med å få ting unna i hverdagen og få gjort alt du skal, er det sikkert lurt å holde seg unna ulovlig rusbruk, selv om ingen av delene i seg selv kvalifiserer til en barnevernssak.

• 3 uker senere...
Skrevet

Når ble det lov å røyke i London? De forandret lovverket noen år tilbake og satte marihuana+cannabis et trinn ned på "ulovlighetsinndelinga" de har der - kokain, amfetamin o.l er Class A, nå har marihuana havna ned fra Class B til Class C. Dette betyr at du kan slippe unna om du blir tatt med bare noen gram på deg, men det er ingen nedre/ovre grense for dette. Er langt fra lovlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...