mini77 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Hei, jeg er helt ny her inne og har ikke rukket å lese over alle innleggene her inne enda. Så om det finnes mange innlegg likt dette vær snill og bær over med meg... har nerver i helspenn akkurat nå... Jeg har akkurat startet i en vikariatstilling for 2 år og er nå blitt gravid, jeg er 6+1 uker på vei. Stillingen jeg jobber i er også en svangerskaps permisjon. Kan også nevne at jeg jobber i barnehage og trenger kanskje ikke nevne hvor vanskelig det er å få tak i folk til å jobbe der om dagen... Når jeg var på intervju nevnte jeg ikke til sjefen min at vi prøvde og bli gravide, noe vi egentlig ikke gjorde heller. Vi tenkte mer skjer det så skjer det... og nå er det altså skjedd... Problemet mitt er bare at jeg gruer meg så veldig til å informere sjefen min om dette... og når evt bør jeg gjøre det? Tar i mot alle råd med stor takknemlighet.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Hei! Vet ikke om jeg kan være til noe hjelp, men ville bare si at jeg er akkurat i samme situasjon. Jeg var heller ikke gravid på intervjuet, vi tenkte å kanskje ta en pause men ble enige om at vi burde fortsette å prøve. Har holdt på noen mnd og var liksom i gang. Så skjer det, jeg blir gravid i oppsigelsestiden på den andre jobben og begynner som ped leder i barnehage og er gravid. Jeg går inn i ett vikariat for ei som er i svangerskapspermisjon. Starter og 1.feb. Off gruer meg til å si i fra, men på en annen side er jeg kjempeglad for graviditeten. Jeg kommer til å si det til sjefen etter jeg har vært på første kontroll. Jeg har mistet en gang tidligere og tenker at det er kjipt jeg sier i fra hvis jeg skulle være så uheldig å miste igjen. Egentlig bør vi ikke grue oss, men ubehagelig blir det. Men tenk; det er jo dette vi vil!! Nå sitter vi her med en liten spire i magen! Jeg lurte litt på å si at det ikke var planlagt..men vet ikke om jeg kommer til å si noe i det hele tatt. Kun at jeg er gravid og at jeg ikke var det på intervjuet. Dette går bra!
mini77 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 Hei Takk for svar, alltid godt og betryggende og vite at noen er i samme situasjon som en selv, selv om det ikke akkurat hjelper så mye på nervene... Jeg begynte jobben min i midten av november så har rukket å være her ett par månder allerede. Er også ped. leder. Er helt enig med deg at dette er egentlig en veldig lykkelig tid og at jeg egentlig ikke har noe å skamme meg over... Jeg har tenkt å si det om ett par uker... er vel uansett hvordan hun tar det sikkert bedre å få vite det i god tid slik at de kan planlegge hvordan de vil løse dette. En annen ting, selv om vi er i vikariat stilling har vi vel rett på permisjonspenger osv?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Hei igjen! Du har allerede begynt i jobben ja. Det er jo litt mer ok det, da har du fått jobbet litt før du ble gravid. Jeg begynner neste fredag og er da 1o uker på vei. Jaja får ta det som det kommer. Ja vi har like krav selv om det er vikariat. Så lenge vi oppfyller krav om inntekt 6 av de 10 siste så har vi rett på permisjonspenger. Nå får vi bare stå på i noen mnd fremover da!!! Så er det ut en en lang og koselig permisjon med ny baby!!!!
Hege27Ullern Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Godt å se det er flere i samme situasjon her inne. Startet i ny avdeling 15 januar og fant ut to uker senere at jeg var gravid! Litt pinlig siden det er et svangerskapsvikariat, men om noen uker må en vell bare svelge noen kameler og si ifra til sjefen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå