Gå til innhold

Hva er UNG?

Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel veldig forskjellig fra person til person. Føler meg fremdeles ung, og er 22 år.

Skrevet

Jeg er 19 og blir 20.. Hva de andre som er her er har jeg egentlig hverken tenkt på eller hengt meg oppi... :)

Skrevet

Nei nei, jeg henger meg heller ikke opp i det. Akkurat det med hvor gammel du er når du blir gravid er nokså uvesentlig for meg. Er bare litt nysgjerrig jeg på hva dere mener :)

Skrevet

jeg føler folk under 18 er ung. opp over 18 syns jeg ikke er så ungt lengre. men er vel fordi her jeg bor, så er det blitt veldig vanlig å få barn i den alderen. jeg er 21 og venter min andre.

Skrevet

Synest selv om man er 18 år, så er man veldig ung.

Fikk min første som 16 åring og er gravid igjen nå, og blir 20 år i juni :)

Men bare posetivt å vær ung :P Dette her blir min siste, og synst at dette her er helt perfekt ;) storkoser meg å være mamma, det beste som har skjedd meg ever ;)

Skrevet

Nina_86: Er enig med deg. Men er jo selvfølgelig ungt å få barn når du er 18 år også, men er allikevel forskjell på å få når du er 18 enn hvis du er 17. Er ikke myndig enda engang. Har faktisk mye å si det synes jeg. Men skal ikke henge meg opp i alder, jeg som antagelig kommer til å bli mamma når jeg er 19 :)

Skrevet

Er enig at det er ungt, men synes selvfølgelig at personen er like godt egna til å bli mamma foredeom.

Skrevet

Annci89 : Hva er det som er så stor forskjell på 17 og 18 da???

Selv om man ikke er myndig, så er det faktisk ikke mange mnd til man er det når man er 17 år.. Å man forandrer seg ikke mye på 12 mnd.

Har selv hatt unge før jeg var myndig, å det gjore jo ikke noe det..

det var ikke noe annerledes å ha en unge når man ikke er myndig.

Så den komentaren kan du spare deg for.

Skrevet

Easy there...

Du misforstod tydeligvis hva jeg mente. Jeg mener ikke at en forandrer seg mye på de månedene, at det er bedre å få unge når du er 18 enn når du er 17, men at det er der grensen går for meg på hva som virkelig er ungt. Når du er 18 år så er du ikke så ung lengre (en plass må jo denne grensen gå, når den først skal settes), du trer liksom inn i de voksnes rekke, som det så pent sies. Du blir myndig og får mer ansvar for deg selv. DET er det hva jeg mener. Du er på en måte blitt voksen når du blir 18.

Så når du sier at jeg kan spare meg for den kommentaren for du selv fikk barn da du var 16 og det gjorde ikke noe, så er det tydelig at du har misforstått. Håper du forstår hva jeg virkelig mener nå, selv om det er litt vanskelig å forklare, og ikke misforstår mer. Er ikke alltid helt lett å forstå hva folk virkelig mener når det må skrives av den ene og leses av en annen. Lett å misforstå.

Så chill, mente ikke det du trodde :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er 20 år og føler meg ung iallefall:)

Skrevet

Kommer ann på hva du mener med ung mor..

Jeg har venner som fikk barn når dem var mellom 16- 20 og er i dag nærmere 30 og i mine øyne er dem unge mødre fordi dem fikk barn tidlig..

Synes selv jeg går under kategorien ung mor fordi jeg var 19 år da jeg fikk første...

Skrevet

Hehe! jeg oppdaget denne debatten i dag- og ble så glad! den er for meg tenkte jeg, helt til jeg gikk inn på denne tråden her:) jeg er jo gammel i forhold til dere og jeg som har tenkt på meg selv som veldig ung hittils:) jeg er 25:)

Skrevet

jeg føler meg ikke som en særlig ung mor, men tror d kommer ann på vær enkelt individ og modenhet for å få barn,var 20 da jeg fikk min første(19 da jg ble gravid) er nå 24 venter nr.2.....var veeeldig klar for å bli mamma som 18åring men ventet til jeg var 20:-) angrer ikke med tanke på økonomi og slikt:0)

Skrevet

Jeg var 22 når jeg fikk min første....følte meg klar for å bli mamma da...hadde vært klar siden jeg var 18-19...men venta litt pga. praktiske årsaker da.

i mine øyne er man ung mor om man er tidligere ute enn de fleste andre:)

Føler sjøl at jeg kanskje var litt i grenseland mellom ung mor og normalt ung mor...for det var flere på min alder som hadde barn eller var gravide på den tiden.

Fikk forresten nr 2, 17 mndr. etter første....

Nå runder jeg snart 30- og skal ha nr 3...blir stas det!!

Skrevet

ung-mor91: jeg vil si at du er ung.. du er 16 år og skal ha din tredje..? har du hørt om beskyttelse eller? jeg mener.. det kan jo ikke vært bra planlagt? å hva sier foreldrene dine til d? du var jo bare en unge sjøl når du fikk dine to første.. er d i d heletatt samme faren?? må bare spørre fordi d høres såpass tungt ut å bli 17 år å ha 3 barn...? jeg blir 18 i år å venter min første..

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg synes dem som er 18 eller yngre er ungt. 20 er ei passelig tid å få unge i synes jeg, er selv 21. men alle har forskjellige meninger.. føler jeg har frest ifra meg fra jeg var 18 til 20, fått festa litt og reist;) noen utdannelse har jeg ikke men jeg har to jobber jeg trives topp i;)

Skrevet

men definerer meg jo selv som ung da;) men mente at jeg synes det er for tidlig å få barn når man er under 18, i hvertfall å kanskje planlegge det, blir man det så blir man det. kommer ann på hva man gjør ut av situasjonen, om man er en god mor. har bekjente som kunne vært flinkere og tenker mye mer annerldes, fikk barn når de var 16. men skal ikke dra alle under en kam;) mange som er kjempeflinke og!! man får barn når man selv vil. men for meg er i 20 årsalderen det som passer best for min del..

Skrevet

Helt enig med monky85! Men hva syns dere er ungt? er 22 år og føler meg ung til sins :)

Skrevet

jeg fikk min første som 21 åring og venter nr2 som 24 åring.føler meg ung enda.mener man er så gammel som man føler seg

Skrevet

jeg er 21 og er nå o 24 uke med datter nr 2... er jeg fårr ung?

jeg mener at man bør she ann hvordan en person er i fårrhåld til alder... noen er mye mer moden fårr alderen og andre mer barnslig. jeg gjorde meg færdig med all slaks ungdåmsting fårr tre år sia. har ingen interesse fårr å dra ut å drikke meg dritings å ikke huske noe dagen etter. å er like lykkelig uten denn slaks fjortisaktig oppførsel.

å bli mor... uansett alder... mener jeg er det største en kvinne kan oppnå i livet... alder har ingen betydning

tre ganger hurra fårr alle mødre i hverden!!!!!

hurra....hurra....hurra

Skrevet

jeg syns det er forskjellig fra pers til pers:) men de fleste som er veldig unge og som skal få baby er utrolig flinke! bare se på unge mødre:) malin der fra fetsund. hun er 18 hun nå ble mamma som nylig fylt 15 åring:) klart seg bra hun:) stå på unge foreldre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...