Lykkliga gatan Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Hei, min lille datter blir oppkalt etter sin oldemor, Elise. Vi har imidlertid et annet navn jeg også har veldig lyst til å bruke. Mulig det blir litt tungt, hva synes dere der ute? (har tenkt stort sett å bruke Elise til daglig) Elise Linnea Dette med navn er virkelig vanskelig, barna skal tross alt ha det hele livet. : - )
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Ville fungert det. Men ville nok ha brukt Elise til daglig ja.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Elise er kjempepent! Jeg synes de to navnene ødelegger for hverandre når de står sammen på en måte... I tillegg blir det litt for søtt for min smak. Men alene er også Linnea er fint navn.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Elise er fint. Linnea er et typisk motenavn og veldig mye brukt, men det sier jo noe om tiden hun blir født inn i. Hvis man bruker bare ett navn til daglig, syns jeg ikke det gjør noe om det er litt lengde og tyngde på navnene sammen.
volve Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Elise Linnea er en god kombinasjon. Jeg er vanligvis ikke så glad i dobbeltnavn, men disse to navnene synes jeg stod godt til hverandre. Og så er det veldig koselig at dere kaller henne opp etter oldemoren hennes!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Det blir litt Elise Fugleungen Hansen...
Vannmann35 Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Siden både Elise og Linnea er blant Norges mest brukte babynavn ville jeg funnet et litt mer orginalt navn etter Elise. Er utrolig lei av Linnea. Men - objektivt sett klinger de to navnene fint sammen.
Helena73 Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Veldig koselig å kalle opp oldemor og heldige er dere som har et godt navn i familien som lar seg bruke. Synes dobbeltnavn generelt er smør på flesk og at de ofte ødelegger for hverandre. Ville holdt meg til Elise alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå