Gå til innhold

Noen førstegangs med termin 28 august?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde vært litt artig å fått snakket litt med noen som ikke har vært med på dette før og har termin rundt 28 aug..

Det er jo litt artig å følge med hvordan det går med de som er like langt på vei;)

Selv er jeg i dag 9 uker på vei, og gleder meg veldig til jeg er 12 uker !!!

Fortsetter under...

Ja :)

foreløpig termin 28.08.08.. Gleder meg sånn!

Har hatt noen uker med konstant uvelhet/kvalme gjennom hele dagen. Eneste som hjelper er mat, og det har det blitt mye av de siste ukene. De to siste dagene har kvlmen avtatt men er fortsatt veldig trøtt.

Hvordan står det til med deg da Cam85?

Hei hei!!

Ja, dette har jo vært noen slitsomme uker, har vært super trøtt og litt kvlm gjennom hele dagen.. Da har jeg spist masse, så kan jo si jeg har gått opp noen kg og føler meg ikke like fresh som før.. he he..

Sånn er det bare=)

Den siste uken har jeg hatt veldig få symtomer, unntatt trøttheten da..

Da har jeg jo fått litt tanker om det går bra der inne eller ikke, siden jeg føler meg så mye bedre nå, men det gjør nok det:)

Skal til jordmor om en uke, gleder neg veldig!!!

Jeg håper at de kan høre om hjertet slår!!

Har du vært hos lege/jordmor ennå da??

Kjenner meg veldig igjen. Har vært hos lege og tidlig UL pga medisinske årsaker. Og alt sto visstnok bra til hjertet slo og alt det der, men jeg så det ike selv, og de var ikke så flinke til å forklare. Så

gleder meg veldig til første ordinære UL. Det er nok litt mer "kos" vil jeg tro.

Kommer til å ha alle mine kontroller hos fastlege, jeg er veldig heldig har en kvinnelig lege som er superforståelsesfull og flink.

Spennede med ditt jordmorbesøk til uken da, usikker på om det er for tidlig til at de kan høre hjerteslagene?

Masse lykketil hvertfall!

Hold meg oppdatert :)

Så heldig du har vært som allerede har vært på ul!!

Jeg har hørt noen rykter om at jormora jeg skal til har ul, så da håper jeg det blir på meg også!!

Jeg har skjønt det sånn at mange velger å bare gå til legen sin, uten at jeg vet hvorfor.. he he.. Legen min sa hvertfall at rutinene dems var kontroll hver 4 uke, og annenhver gang hos jm og lege..

Skal til ul 31 mars jeg.. det gleder jeg meg skikkelig til!! Litt sprøtt!! Når skal du det da?

Har lagt merke til at noen har termin samme dag, men er ulikt på vei.. det har jeg ikke helt skjønt noe av, men du er 9 uker på vei?

Hei.

Jeg har foreløpig termin 28.8 :)

Jeg var hos legen til første kontroll på mandag (8+5 da). Alt ser greit ut så langt.

Kvalm og trøtt er jeg, men har ikke kasta opp enda og håper jeg slipper det :P

Noen som vet når det er vanlig med neste kontroll? da hos jordmor.. glemte å spørre legen om det..

Annonse

Hei hei!

Artig med flere her som har termin 28.08..

Håper du slipper å kaste opp, hater å gjøre det, men jeg har vært heldig hittil å sluppet det jeg også!!=)

Jeg var på om første kontroll 11.01 og skal på jordmor besøk til tirsdag (da er jeg ti uker på vei).

Legen min sa det var vanlig å gå til kontroll ca hver 4. uke ;)

Hei! Nå har jeg akkurat meldt meg inn, spennende! Jeg har også termin 28. august, etter min egen beregning da ;) Vi er samme års-modeller også? Jeg og kjæresten syns at magen har begynt å vises allerede, men vi har ikke sagt d til noen enda, har du? :)

Gleder meg også til å være 12 uker på vei! Tenkte å ta kontakt med lege neste uke, hørte at hvis man gikk til første kontroll sånn i uke 12 så kunne man få høre hjertelyd da :))

Heisan!

Jeg fikk termin 29 aug,men siden det er skuddår fikk jeg termin 28aug. Jeg er i veeeldig fin form :-) kun kvalm når jeg er sulten men ikke den vanlige svangerskapskvalmen,så det er jeg veldig glad for :o) ikke så mye symptomer heller,men litt mensmurring innimellom og større bryster,men ikke så ømme lenger..jeg er 9 + 2 idag og skal på 1 legekontroll til mandag,det gleder jeg meg til,men håper på ul igjen.Var på ul da jeg var 7+5 pga ivf.hjertet slo og kunne høres,så den bevegde på seg og så armer og ben.(eller begynnelsen på de :o) ) Hvis du ikke har hatt ul så gled deg..kjempe stas og moro..kunne liggi i den fæle stolen i mange timer å bare se på nurket,he he. Lykke til i svangerskapet til dere alle,som er like langt på vei..:o)

Hei hei Lykkelig85!

Javisst er vi samme årsmodell også. artig!

Føler jo så å si at magen har vokst allerede jeg også, men det er vel fordi det er mye luft i den (ha ha), for den er alltid størst om kvelden.. Kan ikke akkurat si jeg føler meg så vel da, siden det ikke er gravid mage ennå..

Det gleder jeg meg veldig til!

Kan ikke vente til uke 12.. Synes tiden går så sinnsykt tregt!!

Blir spennende å dra til lege/jordmor igjen!!

Ja, du får nok høre hjertelyd da vil jeg tro!?!

Har dere prøvd å bli gravide lenge eller bare ble det sånn?

For vår del så har vi villet blitt det, men ikke vært sånn at vi har prøvd å prøvd i grunn, men når vi bestemte oss for å slutte å "hoppe av i svingen" så skjedde det vel i løpet av 2-3mnd!

=) Jeg gleder meg veldig! Gleder meg også veldig til å fortelle det til alle jeg kjenner.. Ingen som vet ennå;)

• 2 uker senere...

Hei igjen! Ja, uke 12, jeg er i uke 11 om to dager. Det er liksom en milepæl hver nye uke :) Tenkte vi skulle si d til foreldrene våre nå når vi når uke 11, så de kan glede seg. Men var gravid samtidig med ei som hadde termin 2 dager etter meg og hun mistet for et par-tre dager siden :( Så d er enda litt usikkert, men håper min sitter godt fast :)) Ville vært utrolig trist å miste nå, selv om det nok hadde hatt en naturlig årsak. Men blir fantastisk å føle seg mer trygg om litt over en uke når vi når 12 uke :) :) :) Har etterhvert funnet ut at jeg nok har termin 30. august, første dag i siste mens var 21. november, når var din? Ettersom jeg har 29 dagers syklus ble det visst 30. august. Kanskje det til og med blir septemberbarn da, hvem vet :P :p

Går og venter fælt på å gå til første kontroll, skal ringe legekontoret i dag og høre om det går an å fremskynde, blir for lenge å vente enda 2 uker til! Har du fått bestilt UL gjennom legen også?

Vi ble gravide på første forsøk egentlig! Helt utrolig. Forloveden mener jeg er hyper-eksplosiv :) :) Vi forlovet oss og ble gravide samme dag, så det var utrolig moro i ettertid å finne det ut! Vi hadde veldig veldig lyst på barn, men har ikke prøvd før vi nå ble gravide :)

Når tenkte du å fortelle det /har fortalt det? :)

Tvi tvi for babyene våre!

Hei hei!!

I dag har jeg begynt på uke 11:) Bare en uke igjen til 12 fullgåtte uker!

Men kan jo si at jeg endelig har skjønt dette! Det er liksom blitt virkelig nå! Så jeg gleder meg sinnsykt mye..

Jeg har sagt det til min familie nå da, de ble kjempeglade, og mamma sa at hun hadde jo skjønt at det var noe.. he he.. Har ennå ikke sagt noe til svigerforeldrene, men det skal vi i neste uke!

Det blir spennende.. Tror det kommer som et sjokk for dem.. he he...

Ja, så reaksjonen dems skal bli spennende å se..

Min foreløpige termin er 28. august den da vettu. siste dag i siste mens var 19 november den da...

Var jo hos jormor forrige uke.. da jeg var 10 uker på vei, og hun hadde visst ultralyd, så det var jeg glad for.. hun sa at det ikke var sikkert vi ville se noe, men joda der lå det en nydelig skapning. Hun sa til meg at hun trodde jeg hadde kommet lenger enn det jeg var, men hun kunne visst ikke si noe eksakt, men trodde jeg hadde kommet ca 1 uke lenger?!? det er litt rart at hun sier jeg har kommet lenger også bare 1 uke da, så skal bli spennende å se på ordentlig ul den 31.mars!!

Jøss, så spesielt!! He he, forlovet og gravid på samme dag!! Koselig! Det er noe dere efinitivt kommer til å huske=)

Hvor i landet kommer du fra da?

Bor i Sandefjord vi da, så blir nok til at vi føder i Tønsberg=)

Ja, tvi tvi for babyene våres;)

Hei!

Jeg er gravid med min første og har termin den 27 august, så er idag 12 uker på vei faktisk..:)

Var på første besøk hos legen på torsdag og hørte hjertelyden til lille gullet. Det var helt fantastisk å høre, nesten så jeg ikke trodde jeg var gravid før legebesøket hihi:)

Begynner å få mage også nå så nå begynner det virkelig å gå opp for meg:)

Hvor kommer du/dere fra og hvor skal dere føde?

Jeg har fått plass på Rikshospitalet og er veldig glad for det:)

Annonse

Yes! I dag fikk jeg framskyndet 1. kontroll, så jeg skal på fredag. Er 11 + 1 da. Blir bra å få det bekreftet (forhåpentligvis er jeg fortsatt gravid :) og liksom være helt sikker. Håper hun da prøver å høre etter fosterlyd!

Jeg er fra Tromsø jeg, så blir å føde her ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...